Zoals Ludo al aangaf zijn de twee wissels aan de linkerkant helemaal niet nodig.
Met dezelfde bedoelingen voor het schaduwstation zou ik ook nog wat andere details willen veranderen (zie plaatje). Een trein die het schaduwstation in rijdt, kiest bij de rode wissels uit één van de drie voorste sporen. De loc kan daar afkoppelen en omrijden tot hij net uit het schaduwstation is, daarna kan hij even achteruit rijden om weer wat wagons op te pikken, precies zoals jij wilt. Je kunt er ook voor kiezen om de loc niet af te koppelen maar de hele trein te laten keren. Overigens zul je om af te koppelen ontkoppelrails in de opstelsporen moeten opnemen dan wel locs met telex moeten gebruiken.
Als je het schaduwstation op deze manier gebruikt, hebben alleen de twee rode wissels een aandrijving nodig. De groene wissel bij de ingang van het schaduwstation kan altijd op rechtdoor staan, locs en treinen die het schaduwstation verlaten rijden de wissel dan gewoon open. Ook de twee andere groene wissels hebben geen aandrijving nodig.
De drie opstelsporen in het voorbeeld zijn erg lang, ze bieden plaats genoeg om meerdere treinen achter elkaar te parkeren. Waarschijnlijk veel meer plaats dan jij nodig hebt maar je kunt de sporen gewoon naar wens inkorten. Voor wat meer opstelsporen maar minder lang kun je ook halverwege de drie sporen overloopwissels leggen (een linker, een engelse en een rechterwissel), dan heb je zes opstelsporen met ruime keuze welke trein je als volgende naar boven wilt laten gaan. Daarbij heeft één van die drie wissels geen aandrijving nodig.
Citaat van: BurningIce op vrijdag 26 maart 2021, 15:50:06Citeer
Waarom zou dat niet gaan?
Slechte ervaring mee bij schaal N in het verleden.
Met C-rail kun je die wissels gerust direct tegen elkaar aan leggen. Met K-rail en M-rail trouwens ook.