Hallo,
Dit is mijn eerste post hier op het forum. Deze week heb ik na een 20-25 jaar weer de spulletjtes van zolder gehaald en samen met m'n zoontje een baantje neergelegd. Ik heb de Marklin 2905 startset waarin het welbekende zwarte locomotiefje zit, Volgens mij is het een Marklin 3000, maar welke versie exact durf ik niet te zeggen. Nadat we de loc op het spoor gezet hadden ging deze rijden, hoewel het wel een beetje stotterend was. Na een paar rondjes ging het gelukkig al wel een stuk beter. Nu de trein wat beter rijd probeerde we om 'm wat sneller te laten rijden, maar zodra die bijna op z'n hardst gaat, stopt het treintje en lijkt het alsof het van rijrichting wil wisselen.
De antislipbandjes zijn er inmiddels helemaal vanaf gebrokkeld, maar dat is makkelijk te vervangen geloof ik.
Ik heb ook nog een ander locomotiefje, een Marklin 3065 (een donkerrode diesel), geen idee of hier meerdere versies van beschikbaar zijn. Hiervan vielen de antislipbandjes meteen vanaf toen ik 'm uit zijn doosje haalde. Deze doet het een stuk beter maar blijft soms in dezelfde richting rijden ondanks dat we verzoeken de andere kant op te rijden. Ook blijft soms het telex(?) ontkoppel mechanisme omhoog staan, van rijrichting veranderen op de trafo lost het meestal wel op.
Kunnen jullie ons helpen/uitleggen hoe we dit probleem kunnen oplossen, ik ben redelijk handig maar geen idee hoe het op te lossen? Alles is analoog, de schaal is H0, de rails stukken zijn van metaal in een soort van U profiel. ik denk dat ik zo volledig ben. Mochten er nog extra vragen nodig zijn dan lees ik dat hier wel

. Alvast hartelijk dank!