Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel

Gestart door rscosworth maandag 22 maart 2021, 15:11:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
Leuk stukje over de Vectron in NS kleuren:

Laat maar door komen in H0   :D
Re: Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
Wie zal het eerst zijn in HO?
Ik moet hem nog wel even op de foto zetten, dat wordt een ritje naar het verre oosten.  :D
Re: Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
Gewoon wachten totdat de Nightjet gaat rijden.
Re: Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
Doe mij maar de Railpool versie. En ze moeten de designer van deze huistijl ontslaan.

John (VT601)
Re: Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
Fraaie lok hoor, ik vind het wel wat hebben. En leuker dan al die Haribo kleurtjes van tegenwoordig.
Sowieso leuk dat er weer een nieuwe lok is voor een getrokken trein tussen al het treinstel geweld bij de NS.

Gr, Ben.
Re: Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
Een nieuwe loc die 10-15 jaar te laat is op deze verbinding maar daar malen we maar niet om. :D
Leuk design, herinnert ook aan de laatste uitvoering van de 1300en met grote vishaken
Re: Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
Die lok is ook niet bedoeld voor de Berlijntrein, maar voor de NJ naar Keulen. Nou rijdt naar verluid (een deel van) het personeel van de ICE ook de Berlijntrein en gaan die ook de NJ rijden, maar dat is maar 1 slag per dag die gereden wordt. Op deze manier kunnen ze, gok ik, dus wat meer kilometers met de Vectron maken. En NS heeft er toch 2, dus waarom ook niet?
Re: Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel

.
Re: Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
En nu nog een volwassen koppeling aan de Marklin Vectron.
Zo eentje met schaargeleiding!
En een 5-polige trommelmotor voor een levenslange betrouwbaarheid!!  >:-D >:-D >:-D

Mvg. Marcel
Re: Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
Onbetaalbaar voor de gewone man dus.  :-(
Re: Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
Hoi Laurent,

Ik had ook het hele artikel gelezen en nog een ander: de Vectron gaat inderdaad niet door rijden naar Berlijn maar is bestemd voor de NJ.  Inzet voor Berlijntrein misschien nog wat langer dan voorzien door de verlenging van de Coronamaatregelen vandaag.
Als NJ gaat rijden gaat deze loc dan wel verder Duitsland in? Verbazingwekkend dat de lease en inzet in relatief korte periode geregeld is.
En als je dat dan afzet met het jarenlange gesteggel over het versnellen van de Berlijntrein. :?
Re: Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
De Vectron als trekkracht voor de nachttrein rijdt tot Keulen-west.

Gr, Ben.
Re: Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
Ik denk dat er kop gemaakt word in Koln HBF . Aangezien de NJ na koln naar Bonn moet aangereden worden . geloof ik het volgende .

NJ uit A'dam/Bonn loopt binnen in Koln , treinloc koppelt af . Uit depot DB fernverkehr ( linksrheinisch ) komt de vervangloc en koppelt aan . Dan vertrekt de trein naar A'dam of Bonn . de oude treinloc gaat naar DB fernverkehr .   
Re: Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
Dat laatste lijkt mij onwaarschijnlijk. (wie het weet mag me corrigeren, verdiep me niet dagelijks in internationale spoorzaken!)
NJ wordt geexploiteerd door OBB met voor Nederland de NS als "partner".
OBB heeft de exploitatie van nachttreinen in Duitsland overgenomen na dat DB er mee is gestopt.
In feite is DB dus de concurrentie.
Het lijkt me stug dat DB dan de tractie levert...of participeren ze nu toch mee in deze verbindingen (?)

(Diverse bronnen te lezen over Nachttreinen OBB en NS)
Re: Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
 @citaat  @citaat

Citaat van: ACTS.zuid op woensdag 24 maart 2021, 08:13:54

De Vectron als trekkracht voor de nachttrein rijdt tot Keulen-west.


Daar wordt gecombineerd met het treindeel uit Brussel.
Re: Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
Citaat van: Baanloos op dinsdag 23 maart 2021, 22:08:55
Hoi Laurent,

Ik had ook het hele artikel gelezen en nog een ander: de Vectron gaat inderdaad niet door rijden naar Berlijn maar is bestemd voor de NJ.  Inzet voor Berlijntrein misschien nog wat langer dan voorzien door de verlenging van de Coronamaatregelen vandaag.
Als NJ gaat rijden gaat deze loc dan wel verder Duitsland in? Verbazingwekkend dat de lease en inzet in relatief korte periode geregeld is.
En als je dat dan afzet met het jarenlange gesteggel over het versnellen van de Berlijntrein. :?

Ik ken via via iemand die er achter de schermen mee bezig is geweest... Laat ik het erop houden dat vanaf het moment dat EN420/421 als aparte trein ging rijden (drgl 2015, dus december 2014) er al plannen/wensen zijn hem door te laten rijden. Toen reed ie ook gewoon separaat naast de CNL.

De reden waarom het naar Keulen wel kan en naar Berlijn niet, is divers, maar:
- NS Personeel komt al reeds in Keulen met de ICE (dit valt onder dezelfde groep machinisten), ditzelfde personeel rijdt overigens ook deels de IC naar Berlijn tot Bentheim.
- Dit personeel zit in een eigen omloop. Het is dus een beperkte groep machinisten die hiervoor opgeleid moet worden. Bij DB valt de IC140/240 binnen het binnenlandse systeem en wordt door veel meer personeel gereden. Dat gaf/geeft dus personele problemen
- De trein rijdt onder verantwoordelijkheid van NS of ÖBB. Het kan dus makkelijker

Men hoeft dus alleen personeel op de lok op te leiden.

Citaat van: Baanloos op woensdag 24 maart 2021, 08:56:37
Dat laatste lijkt mij onwaarschijnlijk. (wie het weet mag me corrigeren, verdiep me niet dagelijks in internationale spoorzaken!)
NJ wordt geexploiteerd door OBB met voor Nederland de NS als "partner".
OBB heeft de exploitatie van nachttreinen in Duitsland overgenomen na dat DB er mee is gestopt.
In feite is DB dus de concurrentie.
Het lijkt me stug dat DB dan de tractie levert...of participeren ze nu toch mee in deze verbindingen (?)

(Diverse bronnen te lezen over Nachttreinen OBB en NS)
De NJ "overdagt" nu ook in Keulen voor reiniging. Die gaat 4x per dag tussen Keulen en Düsseldorf, waarvan 2x per dag dus met passagiers en 2x per dag leeg. ÖBB komt ook met goederentreinen tot Keulen, dus dat is niet vreemd. Personeel is overigens gewoon ingehuurd via dienstverleners. Pas ergens bij Nürnberg of Passau komt er een ÖBB mannetje op de trein.

DB doet wel weer mee met NJ. De verbinding Innsbruck - Hamburg wordt tussen München en Hamburg door DB gereden. Zürich - Hamburg en Zürich - Berlijn worden ook door DB gereden meen ik.
Re: Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
Goede uitleg, maakt veel duidelijk Laurent.
Re: Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
Gezien het mooie weer vandaag ook even op pad geweest de in nieuwe huisstijl rijdende Vectron locomotief te fotograferen. Erg origineel is de foto niet want er waren op hetzelfde moment nog 5 fotografen aanwezig. :)



Groeten,
Herman
Re: Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
Geslaagd is ie dan weer wel!
Re: Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
Citaat van: VT601 op maandag 22 maart 2021, 21:26:57
Doe mij maar de Railpool versie. En ze moeten de designer van deze huistijl ontslaan.

John (VT601)

Over smaak valt niet te twisten, maar ik neem wel de vrijheid het met je oneens te zijn. Ik vind het erg fraai en 10 stappen beter dan die fantasieloze TRAXXen van NS :) :thumbup:
Re: Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
Eens met laatste schrijvers: We zitten nu eenmaal opgescheept met dat geel maar bij deze loc is dat tenminste mooi vorm gegeven.
Re: Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
Re: Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
 @citaat

We kunnen alvast gaan sparen, levering 2 kwartaal 2022.

Wel met Leosoundlab aan boord  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
Dat hebben ze allemaal :)
Re: Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
Citaat van: 10103 op maandag 29 maart 2021, 11:56:57
Als je goed kijkt, lijkt het echter een uitvergroting te zijn van de linker bovenzijde van de vishaak. Vandaar dat ze diezelfde vishaak ook zo prominent in zijn geheel in het wit daar hebben geplaatst.

Zie ik dat de linkerbovenzijde -van het Logo- iets door loopt in het blauwe vlak ?
Re: Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
Heb de Roco maar vast besteld.  :D Heb maar heel weinig nederlands spul en deze vind ik wel leuk om aan de verzameling toe te voegen.
Re: Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
Ik ben geen fan van dat geel ;) geef mij maar een 103 of 120 in verkeersrood of een mooie groene 150 :)
Re: Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Vectron nu ook verkrijgbaar in NS geel
120 is er ook in't geel hoor ;)