Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Marklin CS3+ interface werkt niet

Gestart door TrixH0Fan123 maandag 22 maart 2021, 08:57:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin CS3+ interface werkt niet
Tijdens de Update van mijn CS3+ is er iets misgegaan. De interface laad niet meer. Vanaf mijn laptop kan ik mijn CS3 nog wel bereiken en mijn treinen aansturen. Als ik naar het systeem overzicht laden alle achtergrond processen behalve de GUI. Deze is undefined / N.O.K. Weten jullie hoe ik ervoor kan zorgen dat de GUI weer kan laten werken? Bijvoorbeeld de update opnieuw oproepen zodat deze mee wordt geüpdatet?

Alvast bedankt voor uw hulp!
Re: Marklin CS3+ interface werkt niet
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Marklin CS3+ interface werkt niet
Je kan proberen om door middel van de linker rijregelaar en stop gelijktijdig ingedrukt te houden de CS3 nogmaals in de updatemodus te forceren. En anders Märklin bellen. Ik ga er gemakshalve even vanuit dat je update vanuit het netwerk?
Re: Marklin CS3+ interface werkt niet
Ja dat klopt! ik update via het netwerk! Ik ga het eens proberen. Bedankt voor uw reactie!
Re: Marklin CS3+ interface werkt niet
Het indrukken werkt en hij schakelt over naar de update modus. Moet ik binnen deze modus nog wat doen?
Re: Marklin CS3+ interface werkt niet
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Marklin CS3+ interface werkt niet
Lezen en kijken wat ie vraagt. Waarschijnlijk even op start drukken en dan afwachten. Als het problemen blijft geven Göppingen bellen. Niet via een winkel of importeur, gewoon rechtstreeks naar het servicecenter bellen.
Re: Marklin CS3+ interface werkt niet
 @citaat Het kan niet waar zijn dat je voor een update naar Göppingen moet bellen toch?
Re: Marklin CS3+ interface werkt niet
De update modus was helaas niet succesvol. De CS3 interface laadt nog niet. Heeft u / iemand nog verdere tips?
Re: Marklin CS3+ interface werkt niet
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Marklin CS3+ interface werkt niet
Citaat van: ACTS.zuid op maandag 22 maart 2021, 10:08:16
@citaat Het kan niet waar zijn dat je voor een update naar Göppingen moet bellen toch?
Je kan ook je winkelier vragen... Die het dan weer bij de importeur gaat neerleggen... Die vervolgens Märklin Duitsland belt/schrijft met dit probleem. Dan geef ik de voorkeur aan die stappen ertussenuit halen en direct met het Märklin Servicecenter schakelen. Ruis uit de lijn halen.
Re: Marklin CS3+ interface werkt niet
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Marklin CS3+ interface werkt niet
Citaat van: TrixH0Fan123 op maandag 22 maart 2021, 10:13:09
De update modus was helaas niet succesvol. De CS3 interface laadt nog niet. Heeft u / iemand nog verdere tips?
Vanmiddag of morgenmiddag (dinsdags is het rustiger) Märklin Duitsland bellen.
Re: Marklin CS3+ interface werkt niet
 @citaat @citaat Ja dat begrijp ik. Maar zoiets zou toch in de handleiding moeten staan: hoe moet ik mijn systeem updaten en hoe te handelen als het mis gaat?
Re: Marklin CS3+ interface werkt niet
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Marklin CS3+ interface werkt niet
Er is een noodupdate, die wordt vermeldt, met daarbij de uitdrukkelijke waarschuwing alleen te gebruiken na overleg met/in samenspraak met het servicecenter.

Wat mij nog te binnen schiet: een backup draaien en die daarna weer terugzetten helpt soms ook. Bizar maar waar.
Re: Marklin CS3+ interface werkt niet
 @citaat Da's dan De Kleine Benelux BV:

Märklin Service Nederland
Scherpemaat 7
7942 JV Meppel
Telefoon: 0 522 78 21 88
Re: Marklin CS3+ interface werkt niet
de noodupdate heb ik gedraaid maar lost niks op helaas. Ik ga straks maar even bellen.
Re: Marklin CS3+ interface werkt niet
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Marklin CS3+ interface werkt niet
Servicecenter in Göppingen, iig de laatste keer dat ik daar naar keek ;) Maar als je verkeerd zit zal De Kleine je wel doorverbinden lijkt mij? ;)

Citaat van: TrixH0Fan123 op maandag 22 maart 2021, 11:23:00
de noodupdate heb ik gedraaid maar lost niks op helaas. Ik ga straks maar even bellen.
Welke? Die ik net genoemd heb met de rijregelaar en stop forceert hem alleen in updatemodus, maar brengt geen noodupdate.
Re: Marklin CS3+ interface werkt niet
Ik heb beide geprobeerd zonder succes. Volgens mij ligt het probleem dat de CS3 geen GUI data heeft door de nieuwste update. Ik denk dat de fout zit in de pakket update. Ik heb de CS3 net een week dus ben niet bekend met het systeem.
Re: Marklin CS3+ interface werkt niet
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Marklin CS3+ interface werkt niet
Bellen. Vanmiddag (13-17) kan je Duitsland bellen, anders De Kleine bellen op het nummer door Ben doorgegeven.
Re: Marklin CS3+ interface werkt niet
Citaat van: TrixH0Fan123 op maandag 22 maart 2021, 11:47:37
Ik heb de CS3 net een week dus ben niet bekend met het systeem.

Terug naar de winkel met het ding. Je hebt garantie. Als een update verkeerd gaat mag de winkelier / verkoper het probleem oplossen. Een update uitvoeren hoort tegenwoordig tot de normale handelingen bij een apparaat van dit kaliber.

Groet Ronald.
Re: Marklin CS3+ interface werkt niet
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Marklin CS3+ interface werkt niet
Goeie spot Ronald!
Re: Marklin CS3+ interface werkt niet
100% mee eens Ronald. Ik had nog de hoop dit zelf te kunnen oplossen, zodat hij niet opgestuurd hoeft te worden maar helaas.  Ik had gebeld naar de Marklin service en hij moet terug!Nu mag de winkelier het oplossen. Zo kom je snel van je CS3 af binnen een week  :( 8o