Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

vraag over viessmann en cs2

Gestart door Hannyvan zondag 21 maart 2021, 20:39:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
vraag over viessmann en cs2
beste, een raar probleem, als ik een viessman 5211 wilt toevoegen aan de cs2, dan geeft de cs2 de stand van dipschakelaars aan, dit zijn andere standen dan de b.v. adres 1-4 die de beschrijving aangeeft van Viessmann, nu in de layout van de cs2 komen de wissels niet meer overeen met adressen en in keyboard van de cs2 wel. moet ik nu toch de viessmann op de stand van dipschakelaars zetten wat in de beschrijving staat? en op welke type decoder oud of nieuw, ik hoor graag van jullie en of de groepen dan ook hetzelfde zijn als de cs2, hoor graag van medegebruikers, Hans
Re: vraag over viessmann en cs2
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: vraag over viessmann en cs2
Hallo Hans,

dat is geen raar probleem, dat is vrij logisch. Märklin pakt het op een andere manier aan dan Viessmann. Volg dus gewoon de handleiding van de Decoder en negeer de instellingen die Märklin bij een bepaald adres geeft. Als jij hem op adres 1-4 zet, doe je dat zoals Viessmann in het boekje schrijft. Als daar staat dat 2, 4, 6 en 8 aan moeten staan, zet je die aan, ook al zegt de CS2 dat het 1, 3, 5 en 7 moeten zijn. Dat negeer je dus, net als decoder oud of nieuw. Dat is slechts om aan te geven hoe de dips moeten staan. Als je wissel verkeerd om staat t.o.v. de stand op de CS2, gewoon de 2 draadjes even omwisselen.

Laurent
Re: vraag over viessmann en cs2
bedankt Laurent, zal het zo doen, Hans