Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Digitale locs met sound en telex... welke?

Gestart door svvander zondag 21 maart 2021, 09:46:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Digitale locs met sound en telex... welke?
Lid sinds: 2019

You never fail until you stop trying

offline
Digitale locs met sound en telex... welke?
Ik ben op zoek naar locomotieven met sound en telexbediening. Maar momenteel kan ik er maar enkele vinden van Märklin. (Ik heb de Deense modellen er tussen uit gelaten... Het moet een DB, NS of NMBS loc zijn).

- 37068 (een kleine stoomloc)
- 37909 (V90)
- 36083 (Serie 280)
- 39690 (Serie 260)
- 36345 (Köff III)
- 39902 (serie 290)
- 36344 (serie 333, ook eigenlijk een Köff)
- 37861 (V60)

Zijn er nog modellen die ik mis? En zijn er nog andere merken die iets leuks aanbieden. Ik had de Köff op mijn verlanglijstje staan, omdat deze klein is en ideaal voor mijn project. Helaas, heel moeilijk te vinden in deze uitvoering.
Re: Digitale locs met sound en telex... welke?
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: Digitale locs met sound en telex... welke?
Hoi,

Zo uit de heup geschoten: 36345 wordt pas (op z'n vroegst) eind deze maand uitgeleverd. Dus nog even geduld.

Er zijn meer Marklin loks die voldoen aan je vraag zoals:
- 37885 (Olie gestookte 043 stoomloc, DB)
- 37849 (BR 50 stoomloc, DB)
- 37954 (BR 03 stoomloc, DB)
- 37600 (V60 Diesel, DB)
- 37616 (Br 261, DB)
- 37000 (BR 212, DB)
- 3703 (V100, DB)

En er zijn er nog veel meer als ik even op Telex zoek op de Marklin site.

Andere merken hebben ook de nodige 'telex'-achtige locs op de markt gebracht. De Roco 2400, editie 2021 is één ervan.

Er is nog wat te kiezen dus, dus niet de hoop verliezen, er komt vast nog wel wat leuks op je pad!

Jan-Peter

En dan vergeet ik gewoon de ESU loks te melden en de NS 6400 dubbel pak 37697 ...  :?
Re: Digitale locs met sound en telex... welke?
Lid sinds: 2019

You never fail until you stop trying

offline
Re: Digitale locs met sound en telex... welke?
Wow... inderdaad wel een pak meer dan deze die ik vond. Als ik zocht op Telex, kreeg ik enkel deze (+ enkele Deense) vanuit mijn lijstje.

Die van ESU zijn wel superknap! Ze zijn zelf voorzien van een rookgenerator. Alleen... 2de hands vermoedelijk niet of moeilijk te vinden. Nieuw... nog voorlopig een beetje te duur voor mij.
Re: Digitale locs met sound en telex... welke?
In principe kun je bijna elke lok van sound en een telex voorzien, en een telex kost ongeveer 8,50 per stuk.
Zo heb ik zelf een Mak 1206 van een telex voorzien.
Re: Digitale locs met sound en telex... welke?
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Digitale locs met sound en telex... welke?
Ik heb op mijn Nederlandse baan een 363 DB Schenker (Märklin 37863) en de 6400 dubbelset (Marklin 37697)

De telex van de 363 is erg betrouwbaar.

Je kan met slechts 1 ontkoppelrail icm voorontkoppelen overigens ook overal op je baan wagons weg zetten, zonder dat je daar telex of talloze ontkoppelrails voor nodig hebt. Ik heb er een filmpje van, mocht je het interessant vinden:

https://forum.3rail.nl/index.php?topic=51784.msg1363847#msg1363847
Re: Digitale locs met sound en telex... welke?
Lid sinds: 2019

You never fail until you stop trying

offline
Re: Digitale locs met sound en telex... welke?
 @citaat2

Ik zou een "time-saver" willen maken... volledig digitaal. Dus dat was ook min of meer het plan. 1 locje, 4 (of 5 wagons), veel wissels en alles digitaal. Dus telex was een must. Geluid? Met 1 locje kan dit het show effect alleen maar vergroten. Als jullie willen volgen wat ik bedoel: Hoe aan een eerste baantje beginnen? Gebracht door een dummy met 2 linkerhanden...


Het filmpje bekijk ik straks. Bedankt om mee te denken. Ik heb misschien een koopje en volledig wat ik wens. Maar de koper reageert nu ff niet (neem ik hem absoluut niet kwalijk, het is zondag!).
Re: Digitale locs met sound en telex... welke?
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Digitale locs met sound en telex... welke?
Citaat van: svvander op zondag 21 maart 2021, 09:46:19Ik ben op zoek naar locomotieven met sound en telexbediening.

In sommige sets zit ook een loc met telex en geluid. Treinset "Rangeerdienst" (26605) bijvoorbeeld, met een Köf II. Of de digitale mega startsets 29820 en 29825, met een BR 50.
Re: Digitale locs met sound en telex... welke?
Een Piko NS 2205 (cat.nr. 55903) of NS 2221 (cat.nr. 55903.2) maar lees de modelbesprekingen voor ervaringen met de koppeling.
Re: Digitale locs met sound en telex... welke?
Lid sinds: 2019

You never fail until you stop trying

offline
Re: Digitale locs met sound en telex... welke?
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb er, normaal gezien, eentje op de kop kunnen tikken. Donderdag heb ik hem in mijn bezit. Het is een Köff III BR333 (36344). De man verkoopt hem omdat hij (volgens hem) niet overéén zou komen met de originele BR 333. Op vele foto's vind je deze kleine loc met een "ronde" radiatorrooster... echter, deze heeft ook bestaan zonder. Ik post later nog wel foto's van het geheel.
Re: Digitale locs met sound en telex... welke?
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Digitale locs met sound en telex... welke?
Telex en geluid....

Er zijn ook nog 3 Zweedse 3-assers.
E-locs Serie Ub of Ue.
36352 (bruin)
36350 (oranje/d.blauw)
36351 (blauw/grijs/rood)
De 3 locs bestaan ook zonder telexkoppeling.

Ik heb ook nog een Belgische 260 digitaal met telex.
(Reeks 80) echter zonder geluid.
37653.

Mvg. Marcel
Re: Digitale locs met sound en telex... welke?
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Digitale locs met sound en telex... welke?
Ik heb als aanvulling nog de:
- BR 41, 37921 (telex aan de tender);
- BR 44, 37895 (telex aan de tender);
- 2x BR 86 uit de dubbelset 37862.

Groet, Paul
Re: Digitale locs met sound en telex... welke?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Digitale locs met sound en telex... welke?
37945 SJ T44
37003 V100

Meeste locs met telex zijn locs die o.a. voor de rangeerdienst, of een combinatie van rangeren en goederenverkeersdiensten.
Je zal ze nauwelijks aantreffen op bijvoorbeeld stoom/diesel/electrische locomotieven voor personenvervoer.