Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Knoeien met gips 2021

Gestart door arkowe dinsdag 30 maart 2021, 04:26:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Knoeien met gips 2021
Lid sinds: 2009

Spoort nog steeds niet...

offline
Knoeien met gips 2021
Beste lezers,

Al jaren bekijk en volg ik de berichtjes over Spoerle gipsvormen, maar was en ben nog steeds niet zo ver dat ik ze echt nodig heb.
Ik las dat dhr Spoerle was komen te overlijden en levering erg problematisch was. Vandaag las ik op 1/35 modelbouw FB dat de gietmallen weer
leverbaar zijn! De firma Walter levert deze incl kennelijk nieuwe modellen https://spoerle-form.de/#.
Heeft iemand al ervaring met de nieuwe leverancier?
Re: Knoeien met gips 2021
Hier ben ik ook zeer benieuwd naar!
Re: Knoeien met gips 2021
Lid sinds: 2008

offline
Re: Knoeien met gips 2021
Volgens mij zijn na het overlijden van de heer Spörle sr. (Klaus) twee van zijn zoons verder gegaan met de productie en
levering van de mallen van hun vader.
Waarom dat onder de naam Walter is, weet ik niet.
Ik heb met de nieuwe eigenaars nog geen zaken gedaan, maar uit het berichtje indertijd, waarin zij aankondigden dat
ze de zaak van pa wilden voortzetten, maakte ik geen wijzigingen op in de manier van handelen.
Ja, waarschijnlijk vooruitbetaling, waar sr. je een rekening meestuurde met de goederen, in de hoop dat het
betaald zou worden.
Re: Knoeien met gips 2021
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Knoeien met gips 2021
Hallo Arnold,

Gewoon Spörle mallen bestellen en dan hier vertellen hoe het ging en hoe het bevalt! O:-D

Re: Knoeien met gips 2021
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Knoeien met gips 2021
Ik heb een bericht op Facebook gezien en de heer Walter verkoopt ook het nodige voor de modelbouw.
Hij heeft Spörle overgenomen als aanvulling op zijn assortiment.

Ik vermoed dat hij vanwege de naamsbekendheid  de gipsmallen onder de naam Spörle blijft verkopen en heeft hij de website in stand gehouden.
We lstaat zijn naam er op en heeft de website van Spörle dezelfde look and feel als de website van Walter.
Re: Knoeien met gips 2021
Lid sinds: 2016

1 raiL + 1 raiL = 2 railS ;)

offline
Re: Knoeien met gips 2021
Citaat van: arkowe op dinsdag 30 maart 2021, 04:26:52

[•••]  Spoerle gipsvormen [••• ]


Directe link naar de WEBSHOP   https://spoerle-form.de/shop