Aargh !!!
Ben:
CiteerOp enig moment moet je het ding vervangen voor een nieuwere of modernere versie als het kapot gaat.
Zo'n brute opmerking op de dinsdag morgen. Een Marklin locomotief gaat toch nooit kapot.
O, wacht even het ging hier over Roco. Tja, die harder verdampt uiteindelijk uit het plastic, en dan wordt t broos
In het verleden zag je tijdens beurzen (een bijeenkomsten van gelijkgestemde en/of geïnteresseerden met het doel om op een sociaal manier kennis en onderwerpen uit te wisselen
) al dat de tafels met onderdelen van uitgebeende modeltreinen een 'groot' publiek trokken. Dat de onderdelen duurder waren dan de onderdelen service van de fabriek viel blijkbaar niet op. Dit soort activiteiten zal dus nog meer lonend worden.
Nu neem ik aan dat een handelaar een bewuste keuze maakt om een trein verder als onderdelen leverancier te gebruiken. Dit zal overigens eerder een economische keuze zijn dan een historisch verantwoorde. Jammer, maar ook bij de handelaar moet de schoorsteen blijven roken. Reparatie/restauratie is prijzig, zeker ook de loonkosten en opslag.
Jan-Peter