Beste mensen,
Na jarenlang in H0 gebouwd en verzameld te hebben, ben ik sinds een jaartje wegens ruimtegebrek overgestapt op spoor Z. Ik heb een klein baantje gebouwd en beleef daar veel plezier aan.
Nu zou ik het leuk vinden om een wat grotere baan in Z te gaan bouwen, maar omdat je je geld maar 1 x uit kunt geven, zou ik dat veel H0-spullen moeten verkopen. Zelf leek me dat niet zo'n bezwaar, maar mijn vrouw waarschuwde mij dat ik daar spijt van zou krijgen.
Wat denken jullie? Ik heb van mijn 9e zo'n 30 jaar lang van alles in Märklin H0 verzameld. Het meeste is niet heel erg bijzonder, maar alles bij elkaar is het wel een leuke, afwisselende verzameling. Ik denk dat ik nu, ni ik wat ouder ben, wel meer gericht dingen zou kopen voor Z en niet zomaar ales wat ik mooi vind (zoals bij H0).
Voorlopig heb ik geen ruimte voor een H0-baan. Misschien als we een ruimer huis vinden (wat ik betwijfel) en anders pas over een jaar of 15 als de kinderen het huis uit gaan. Natuurlijk kan ik alles tot die tijd bewaren, maar ondertussen is er voor Z ook steeds mooier spul te krijgen.
ik hoor graag jullie adviezen.
Groeten,
Jilger Mout