Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Roco Draaischijf 42615

Gestart door flyerman zondag 07 maart 2021, 16:37:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco Draaischijf 42615
Lid sinds: 2015

offline
Roco Draaischijf 42615
Geen idee of ik dit in het juiste forum onderdeel plaats.

Ik ben iemand aan het helpen met zijn draaischijf (Roco 42615, 3 rail versie) onder Koploper aan te sturen. De decoder is een LDT TT-DEC-R, dat werkt allemaal.

De schijf draait mooi naar de juiste sporen, momenteel 20 stuks, hoger moet ik nog uitzoeken hoe dat in Koploper getekend moet worden,
uiteindelijk zitten er 32 sporen om de schijf heen.

Waar ik mee zit zijn de volgende, twee dingen. De bezetmelding op de schijf wanneer er een trein op staat, en een bezetmelding wanneer deze nog draait. Koploper
moet weten wanneer deze draait voordat de loc gaat rijden.

Ik heb gezocht en begrepen dat er een LDT GBM-8 aan moet om de trein op de schijf te detecteren, (via stroomdetectie?) De vraag is, kunnen de uitgangen
gewoon op een standaard S88 aangesloten worden?

En hoe regel ik de bezetmelding wanneer de schrijf draait? Moet dit ook via de GBM-8?

Of zijn er voor beide bezetmelders andere oplossingen?

Merci

Ondertussen nog wel aan het zoeken geweest en vind een oplossing met de RM-GB-8-N

Re: Roco Draaischijf 42615
Opgelost, de juiste bezetmelder eraan en de beweging van de schijf wordt keurig gedetecteerd, koploper werkt nu prima met de schijf samen, ook wordt er een locomotief gedetecteerd wanneer deze op de schijf staat.
Re: Roco Draaischijf 42615
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
Re: Roco Draaischijf 42615
Kun je uitleggen hoe je dit opgelost hebt?

Ik heb dezelfde draaischijf liggen. Deze staat op de planningom komende winter te gaan plaatsen. (Alleen werk ik met iTrain)

Meine.
Re: Roco Draaischijf 42615
Ja hoor dat kan wel.

We hebben de LDT TT-DEC-R aangeschaft en deze geprogrammeerd via de Ecos. Op het Motorola protocol, DCC ging niet en ik denk dat dat komt door een beperking van de Ecos. Wanneer ik in de Ecos een DCC decoder kies voor de draaischijf dan mis ik de juiste knoppen die nodig zijn voor het programmeren.

Voor de bezetmelders om de trein op de schijf te detecteren en dat de schijf draait hebben we de LDT RM-GB-8-N (stroomdetectie) aangeschaft.

Op de site van LDT staan veel schema's hoe het aan te sluiten, dat gedaan en het werkt.

Ik dacht pagina 1188 voor deze combinatie. Anders kan ik het wel mailen via een PB.

Bij deze de link van de site van LDT : https://www.ldt-infocenter.com/dokuwiki/doku.php?id=nl:ab_tt_dec_r_roco