Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Uhlenbrock Profi control. 65500

Gestart door GTIBert woensdag 10 maart 2021, 13:44:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Uhlenbrock Profi control. 65500
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Uhlenbrock Profi control. 65500
Hallo heren.

Ik wil met een Uhlenbrock Profi-Control 65500 met een Intellibox gekoppeld via een Loconet kabeltje een trein op adres 26 laten rijden.
Maar nu lukt het mij niet hoe ik nu tegen de Intellibox moet vertellen dat ik met de Profi-Control wil bedienen.
Of hoe ik een trein met het adres 26 in de Profi-Control kan vast zetten.
Als ik de Hoofdschakelaar op de O stand zet en dan de Noodstopknop in druk gaat het Sifa lampje aan.
Maar hoe vertel ik de Profi-Control nu dat ik onder de F8 knop mijn trein met adres 26 wil hebben.
Ik heb de duitse en de engelse handleiding gelezen maar het lukt mij niet.

Wie van de heren heeft ook een Profi-Control en kan mij op gang helpen?


Ik hoor het graag.



Mvg Bert.
Re: Uhlenbrock Profi control. 65500
Hoi,

Citaat van: GTIBert op woensdag 10 maart 2021, 13:44:58
Ik heb de duitse en de engelse handleiding gelezen maar het lukt mij niet.

Wat heb je dan allemaal gedaan? Welke stappen heb je uitgevoerd? Als ik het zo lees wordt de Profi-control als 2 Freds in de IB gezien. Vanuit daar moet je de juiste F1 t/m F8 aan de loks in de IB koppelen. Handleiding 2.8.2 Je mag dus aan de gang met de ib.

Groet Ronald.
Re: Uhlenbrock Profi control. 65500
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Uhlenbrock Profi control. 65500

Citaat van: GTIBert op woensdag 10 maart 2021, 13:44:58
Ik heb de duitse en de engelse handleiding gelezen maar het lukt mij niet.
Handleiding 2.8.2 Je mag dus aan de gang met de ib.

Groet Ronald.
[/quote]

Lekker handig zo,n antwoord.
Wat ik al heb gedaan staat in mijn vraag.
Ik heb het liefst een hulpende uitleg hoe ik dat spul aan de gang kan krijgen.
En de vraag hoe ik een trein met adres 26 in de Profi-Control moet zetten, en ook nog onder F8

Mvg Bert.





Re: Uhlenbrock Profi control. 65500
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Uhlenbrock Profi control. 65500
Je moet hem dus gaan inregelen als 2 FRED's. Dat is best lastig, ik laat het meestal doen met Tischbahning. Dat ding heeft een uniek ID, deze 2, en die moet je dus vanuit de hoofd IB gaan inregelen. Uit mijn hoofd moet je na dat inregelen opnieuw opstarten, maar dat is met een IB niet heel lastig.

Wij kunnen hier niet zeggen wat je moet doen zonder de handleiding 1:1 te kopiƫren. Er is geen makkelijke uitleg voor.
Re: Uhlenbrock Profi control. 65500
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Uhlenbrock Profi control. 65500
Als je de Intellibox handleiding als pdf opent, en in het zoekvenster FRED inklopt, dan zie je hoe je het moet doen.
Dat staat waarschijnlijk op pagina 31 en 32 (het zijn 4 schermpjes met stappen)
Als je in dat zoekvenster LNCV klopt, dan krijg je in de bijlage de CV-waarden tabel te zien.
FRED waarden en adressen bij alle daisy apparaten gelijk.

Wellicht is dat genoeg om het aan de praat te krijgen.
Re: Uhlenbrock Profi control. 65500
Hallo Bert,

Citaat van: GTIBert op woensdag 10 maart 2021, 19:31:11
Lekker handig zo,n antwoord. Wat ik al heb gedaan staat in mijn vraag.

In je vraag staat niets vermeld dat je het ding aangemeld hebt op de Intellibox. Dan zijn een aantal opties:
1: Of je hebt niet alles vertelt wat je gedaan hebt. Dus dat je ook aan de gang bent geweest met instellen op de Intellibox;
2: Of je hebt toch niet alles gedaan met betrekking tot het deel van het instellen op de Intellibox.

Bij alle twee de opties geef je onvoldoende informatie over jouw stappen. Daardoor is het niet te beoordelen wat je "goed" en "fout" doet. De Intellibox doet niets anders dan commando's ontvangen van de Profi-control, zet deze om naar DCC- / Motorola-commando's en stuurt deze naar de baan. Dat is het principe van de Profi-control. Daarom moet het ding als twee handregelaars op de Intellibox ingesteld worden.

Citaat van: GTIBert op woensdag 10 maart 2021, 19:31:11
Ik heb het liefst een hulpende uitleg hoe ik dat spul aan de gang kan krijgen.

Dat begrijp ik altijd wel uit de rest van je vragen hier op het forum. Het lijkt voor jou moeilijk om zelf verder te zoeken c.q. uit te proberen als het niet precies uitgeschreven wordt. Dat lijkt voor jou een paar stappen te veel. Het stappenplan staat in de handleiding staat. Mogelijk niet precies in de vorm die jij graag wil. Het staat aangegeven hoe het een en ander werkt. Je kan niet altijd precies aangeven hoe je het een en ander moet doen.

Citaat van: GTIBert op woensdag 10 maart 2021, 19:31:11
En de vraag hoe ik een trein met adres 26 in de Profi-Control moet zetten, en ook nog onder F8

Zie hieronder de oplossing zoals deze in de handleiding staat. Je moet het ding als twee rijregelaars (FRED-rijregelaar) instellen. Dan onder de functietoetsen F1 t/m F4 per FRED aangeven welke lok daar onder valt.







Groet Ronald.
Re: Uhlenbrock Profi control. 65500
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Uhlenbrock Profi control. 65500
Citaat van: Jan22 op donderdag 11 maart 2021, 00:17:08
Als je de Intellibox handleiding als pdf opent, en in het zoekvenster FRED inklopt, dan zie je hoe je het moet doen.
Dat staat waarschijnlijk op pagina 31 en 32 (het zijn 4 schermpjes met stappen)
Als je in dat zoekvenster LNCV klopt, dan krijg je in de bijlage de CV-waarden tabel te zien.
FRED waarden en adressen bij alle daisy apparaten gelijk.

Wellicht is dat genoeg om het aan de praat te krijgen.

Jan Willem.

Over welke handleiding spreek jij?
De Engelse of de Duitse of in mijn geval de Nederlandse.


Ik zie nu wel FRED 1 f 1 LAdr 26 LNID 0054
Maar ik kan met de Profi niet rijden.
Re: Uhlenbrock Profi control. 65500
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Uhlenbrock Profi control. 65500
Heren.

Ik zoek naar iemand die mij thuis of per telefoon kan helpen om mijn Profi-Control aan de praat te krijgen.
Wat er tot nu gebeurt is het volgende.
In de Intellibox zie ik bij Handregelaar het volgende: FRED-1 / f-2 / LAdr-26 / LNID-0054
Dan doe ik alle schakelaars op de Profi-Crotoler naar beneden (uit) en druk dan op de NOODSTOP, dan knippert het Sifa lampje.
wat ik dan verder moet doen om een trein met adres 26 te laten rijden met de Profi-Control weet ik niet. daarom vraag ik om hulp.


Ik hoor het graag.


Mvg Bert
Re: Uhlenbrock Profi control. 65500
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Uhlenbrock Profi control. 65500
Heren.

Het probleem is opgelost.
Heb de Uhlenbrock Profi-Control verkocht.
Allen bedankt voor het meedenken en de moeite.




Mvg Bert.