Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Radsatz met één antislipband

Gestart door tikker maandag 08 maart 2021, 16:58:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Radsatz met één antislipband
Ik zoek 2 radsätze met elk één antislipband en wel één links en één rechts......
Betreft AC model.
Afgebeeld is een radsatz met 2 antislipbanden.

De buiten diameter van de flens is 13,7mm.
De tussenmaat tussen de flenzen is 14,8mm. Maar dat is niet strikt. Het moet "märklin-fähig" zijn, dus 14mm zou ook kunnen....

Weet iemand waar ik die kan vinden?

Re: Radsatz met één antislipband
het is makkelijker  om even te zeggen om welke lok/ treinstel t gaat !
dat maakt  t adviseren eenvoudiger 
Re: Radsatz met één antislipband
Oké, ja is waar.
Betreft de koploper 37421.
Re: Radsatz met één antislipband
Is dit een optie: ruil per as één wiel om met een wiel van het andere (loop)draaistel. Ik mag aannemen dat de diameter hetzelfde is maar misschien heb ik het mis.  :help:

Gr, Ben.
Re: Radsatz met één antislipband
Goede avond,

Ik heb even bij Marklin gekeken , op deze site staat de tekening. https://www.maerklin.de/service/produktservice/listengenerator.php?brand=1&artikelnummer=37421&lang=1
Volgens stuklijst is dit 27 Radsatz 123 411
28 Radsatz 123 411. Alleen staat dit nummer bij de fabriek op rood.
Gr. Hans
Re: Radsatz met één antislipband
Dat klopt, je kunt een heel draaistel kopen: €25 plus 3 eurotientjes verzenden. Schandalig natuurlijk..... :thumbdown:
Re: Radsatz met één antislipband
Hou er wel rekening mee dat je rijdgedrag een stuk slechter word met 1 asbje of zelfs 2 minder(sneller gaan slippen van de aandrijfwielen) dit was ook een van de nadelen van de Trix koploper dat je er geen hellingen mee kon nemen.
@Ben verzendkosten zijn 10 euro ;) maar een draaistel lost niks op.
Re: Radsatz met één antislipband
Dank heren,

Is het gemakkelijk om een wiel van de as te werken? Omwisseling vind ik een heel goed voorstel, had ik nog niet aan gedacht, ja de diameters zijn identiek. Wiel moet er ook weer op....

Zou kunnen dat het rijgedrag nadeling wordt beinvloed, ik wil dat dan wel eens ervaren. De bezetmelding (massadetectie) is in deze hoedanigheid ècht pet, dus ja iedere andere oplossing grijp ik aan om te proberen dat beter te krijgen.....

@Hans, dat weet ik ook, dat is dezelfde ja, daar schiet ik natuurlijk niks mee op hè?
Re: Radsatz met één antislipband
Heb je de wielen al eens goed schoon gemaakt en van nieuwe asbjes voorzien?
Re: Radsatz met één antislipband
Mark,
Het gaat mij er meer om dat ik een goede detectie krijg. De trekkracht, slippen, moet ik nog ervaren met één asbtje per radsatz. Ik kan dan nieuwe asbtjes plaatsen, dank.
Re: Radsatz met één antislipband
Hola,

Volgende uitdaging ( :D) de asdikte van de radsätze zijn 2,5mm en die van de overige assen 2mm... dus uitwisseling van de wielen gaat niet lukken.
Dan moet ik wielen (ik bedoel as +2 wielen) zoeken zonder asbtjes met asdiktes van 2,5mm. en een buitendiameter van, genoemd, 13,7mm (wat ook weer niet semi standaard is vermoed ik)
Tsja.... weet iemand wie die heeft?