Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Gebeurtenis CS3+

Gestart door peterp dinsdag 09 maart 2021, 15:43:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Gebeurtenis CS3+
peterp
gast

Gebeurtenis CS3+
Vandaag, naar het maken van blokken op mijn testbaan, eerste gebeurtenis aangemaakt. Heel simpel met contactrail en de S88 Dat gaat allemaal goed. Stations geluid begint en 2 wissels worden geschakeld. Test geslaagd. Alleen.........bij het opnieuw opstarten van de CS3+ word ik iedere keer weer welkom geheten door de stations omroepster. Gezocht in de wiki maar (nog) niks kunnen vinden.
Re: Gebeurtenis CS3+
peterp
gast

Re: Gebeurtenis CS3+
Soms kan het heel eenvoudig zijn. Stand van  K1 moet op geel staan......
Re: Gebeurtenis CS3+
Lid sinds: 2018

offline
Re: Gebeurtenis CS3+
Herkenbaar, gewoon lekker blijven puzzelen dan kom je een heel eind :D
Re: Gebeurtenis CS3+
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Gebeurtenis CS3+
@ peterp,

De CS3 vraagt bij het opstarten altijd de status af van de terugmelders. Deze tonen als eerste "rood' om vervolgens naar de standen "bezet" (geel) of "vrij" (grijs) te gaan.
Mogelijk heb je een gebeurtenis ingesteld die gebruik maakt van een kontakt dat bezet is bij opstarten.
Logisch dat dan de gebeurtenis wil starten. Uit de afbeelding leidt ik nl. af de "zodra K1 bezet wordt" (trigger, positieve flank) een gebeurtenis start.

John (VT601)
Re: Gebeurtenis CS3+
Lid sinds: 2017

Mijn testbaan 260x200

offline
Re: Gebeurtenis CS3+
Hoi Peter, (neem aan dat dit je voornaam is)

Bij de instelling voor K1 gebruik je bij besturing "START systeem-start".
Voor gewone gebeurtenissen moet je "Geen starter" gebruiken.
De andere items zijn voor bijzondere omstandigheden. Die heb je eigenlijk nooit nodig.
Waarom staat daar "Geen starter" omdat je bij uitgebreide gebeurtenissen een vinkje hebt gezet anders staat er "Starter"
en heb je beperkte mogelijkheden.
Standaard staat de trigger instelling op "Geen starter".