Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

deadlocks

Gestart door frankn dinsdag 02 maart 2021, 22:31:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: deadlocks
Lid sinds: 2015

offline
Re: deadlocks
Hoe kan je in godsnaam wijs worden uit de baan tekening op het scherm?
Re: deadlocks
Lid sinds: 2020

offline
Re: deadlocks
Ha martin, ja dat is n uitdaging haha. Ik ken de baan uiteraard dus weet wat wat is. Ik wil graag alles op 1 scherm hebben dat ik alles ineens kan overzien, vandaar. Voor mij werkt het maar kan me voorstellen voor n buitenstaander lastig, gr frank
Re: deadlocks
Lid sinds: 2020

offline
Re: deadlocks
bijgaand nog een mooi gevalletje wat zich daadwerkelijk recent heeft voorgedaan, niet zo complex, maar wel tamelijk uniek en ook de eerste keer dat dit optrad, zie foto en koploper plaatje. Rondom de 2 tegenwissels hebben 4 treinen elkaar vastgezet (alle blokken hierin zijn 2-richtingenverkeer): de railion mak tractie (39) en de AD blue tiger (7, op de brug) van links en de NS 1855 (17) en de Railion Mak (64) van rechts. De Railion Mak is de kortste trein die bij me rondrijd en de enige die in dat korte blok mocht stoppen. Voor langere treinen gold al een stopverbod. Het grappige is dat soms (vaak) juist heel lange treinen de problemen veroorzaken, maar in dit geval juist de kortste trein de oorzaak is. De oplossing is relatief simpel: nu geld daar er een stopverbod (variabele route) voor alle treinen in dat blok, de rest lost zich dan vanzelf op. gr frank