Hallo,
Dank u wel voor alle leuke reacties.
Lobomotion 69: dat zou een heel grote berg zijn maar het is misschien ooit wel te overwegen
Peter: Ik vind deze huisjes mooi en gemakkelijk, ze zijn iets kleiner ik denk TT-schaal en om een bergdorp te maken zijn ze ideaal van grote, als ik HO-schaal zou gebruiken dan zouden er veel minder huisjes kunnen staan en zouden de huisjes waarschijnlijk te groot ogen. De schragen zijn niet vastgemaakt maar het gevaarte is zwaar genoeg, dat ik het niet echt in beweging kan krijgen (zal ik misschien wel voor kijken want daar heb ik nooit aan gedacht).
Tony: Ja, het is een beetje op de ouderwetse manier opgebouwd. Ja, ik kan enkel niet zo goed aan het verste hoek rechts, voorlopig kan ik mij ook nog overal gemakkelijk tussenwringen. Het plafond zal niet verder afgewerkt worden maar het is wel altijd warm
.
Op mijn eerste bericht heb ik nog enkele zaken te vergeten vermelden.
Het is mijn eerste plank dat ik bouw, het is ook veel trail en error. De twee banenplannen van het schaduwstation en de paradebaan zijn apart opgebouwd en pas later is er besloten om een klimspiraal te bouwen, dit was met zowel ups als down, ik het vorige maand eindelijk de klimspiraal goed kunnen krijgen.
Deze treinbaan is vooral om te leren, hoe zaken opgebouwd moeten worden, hoe ik bepaalde zaken moet doen etc. Later zal deze dan afgebroken worden en een betere gebouwd worden met alle kennis dat ik vergaard heb. Ik zal proberen om ook hier aan daar tips te geven.
Hieronder zal ik beide banenplannen plaatsen. Het schaduwstation is vooral een indicatie hoe het ligt het exacte banenplan is zoek geraakt.
Alle treinen komen via de zwarte pijl binnen in het eerste gedeelte (rode rechthoek) totdat er een plaats vrij is in het tweede gedeelte (gele rechthoek) en kunnen dan weer naar boven. Het kleine spoortje is enkel voor een rangeertrein.
Het banenplan van de paradebaan is gewoon een soort 8-vorm.
Ik zal ook proberen ook oude plaatjes van de opbouw op het forum te plaatsen maar natuurlijk ook vooruitgangen.
Mvg