Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

De baan van TreinenBen

Gestart door TreinenBen vrijdag 29 april 2022, 18:07:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
De baan van TreinenBen
Lid sinds: 2022

offline
De baan van TreinenBen
Zoals alle nieuwe dingen besteed je er in het begin wat extra tijd en aandacht aan.
Hier dus de start van de opbouw van mijn Treinen kamer.
Op de foto's:
kamer neutraal wit maken, passen en meten of de Krokodil onder de balken door past, eerste klimspiraal bouwen voor hoogteverschil van 40 cm te overbruggen.

De bedoeling is het om rechts en links van de dakkapel twee platen te maken met beide dezelfde afmeting 3,15 mtr x 0,90 mtr. en deze te verbinden via de strook onder het raam. Onder het raam komt tevens een kruis om van baan te wisselen. Het daalspoor wordt de binnenbaan en het klimspoor wordt de buitenbaan. De buitenbaan is nergens steiler dan 2,6 %. Het kruis moet er voor zorgen dat de trein die aan de ene kant daalt op de binnenbaan aan de andere kant klimt op de buitenbaan.

De twee sporen worden twee van elkaar gescheiden baanvlakken. Hierbij wil ik met seinen e.d. ervoor gaan zorgen dat een trein stop vóór het kruis als de andere baan bezet is. Dat wordt mijn eerste echte uitdaging.
Re: De baan van TreinenBen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van TreinenBen
Leuk om de eerste foto's van jou baan te zien Ben, jij hebt ook wat uitdagingen met de schuine daken.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van TreinenBen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De baan van TreinenBen
Mooie start, Ben  :thumbup:
Op deze manier maak je optimaal gebruik van de ruimte !
De foto's mogen/kunnen best wat groter ( 1200x900 is een mooie maat, die nog net zonder te scrollen te zien is )  O:-D

Grtz Tony
Re: De baan van TreinenBen
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: De baan van TreinenBen
Hallo Ben,

Welkom! Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken! De ruimte is er... :thumbup: