Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Hoe koppel ik een seinen met decoder in MS2?

Gestart door Harro maandag 01 maart 2021, 17:01:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Hoe koppel ik een seinen met decoder in MS2?
Ik wil een Marklin sein 76491 door mijn MS2 laten aansturen, maar dat lukt voorals nog niet. In de MS2 handleiding staat summier beschreven hoe dit gaat middels een 'dummy' loc aanmaken, maar daar word ik geen wijs uit.

Voor een koppelen van een wissel met decoder ging dit automatisch, maar voor een sein lijkt het lastiger te zijn.\


Is er iemand dit in duidelijke taal kan beschrijven?

Alvast bedankt, Harro
Re: Hoe koppel ik een seinen met decoder in MS2?
Ik weet niet hoe goed je duits is.
Re: Hoe koppel ik een seinen met decoder in MS2?
Geweldig! Ga er vanavond even voor zitten.

Bedankt, Harro
Re: Hoe koppel ik een seinen met decoder in MS2?
Was duidelijke instructie - werd ook al wel duidelijk wat probleem was - had aansluit schema in spiegelbeeld gezien...  daarna werd sein onmiddellijk herkend door de MS2. Geen aparte instelling nodig
Re: Hoe koppel ik een seinen met decoder in MS2?
Lid sinds: 2013

Altijd met tram of trein

offline
Re: Hoe koppel ik een seinen met decoder in MS2?
Op mijn proefbaantje, MS2 eraan, wat wissels en een stel 764** seinen, magneet artikelen met DCC, laat ik de seinbeelden langzaam en vertraagd in elkaar overvloeien. Ziet er mooi uit. Alles met niet meer dan het MS zo ingesteld.
F.
Re: Hoe koppel ik een seinen met decoder in MS2?
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Hoe koppel ik een seinen met decoder in MS2?
Hallo Fokko

Je hebt geen MS 3 maar een MS 2 die zwart van kleur is er is namelijk veel verwarring omtrent de zwarte MS 2, en je bent ook niet de enige die het zo noemt ;)

En mocht ie echt anders zijn en je hebt inderdaad een MS 3, dan ben ik niet de enige die hem wil zien O:-D

M.v.g.

Hans V200.0