Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

nederlandse treinstellen

Gestart door tjoektjoek donderdag 06 maart 2008, 18:36:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
nederlandse treinstellen
tjoektjoek
gast

nederlandse treinstellen
iik vint het jamer dat marklin niet de plan U of wadloper uitgeeft :evil:
Re: nederlandse treinstellen
Als de Koploper een goeie hit is volgen er vast meer, Nederlandse treinstellen that is :) When they can make money of of it, they will surely do it 8) Je zult het echter nog een (paar) jaar moeten uithouden, heeft tijdje nodig heh.

Sta er zelf helemaal achter, mooi (oud) Nederlands treinstel erbij op termijn :lol:

Vriendelijke groeten,

Rollf
Re: nederlandse treinstellen
Volgende treinstel wordt de lint, omdat Marklin deze dit jaar in een DB uitvoering uitbrengt.

Re: nederlandse treinstellen
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: nederlandse treinstellen
als marklin de lint gaat uitbrengen in syntus hoop ik ook dat ze de rode uitvoering syntus/twents en die normale uitvoering met alleen de stickers twents gaan uitbrengen
dus gelijk 3 uitvoeringen
ik denk dat ze dat ook beter kunnen doen om niet nog verder achter te komen op mehano en fleischmann
voor de rest een plan v ofzo die van fleischmann kan ik dan mooi omruilen  :D :D
maarja het blijft afwachten het is nog maar pas 2008 misschien zit dit jaar nog wel vol verrassingen
groet robert
Re: nederlandse treinstellen
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: nederlandse treinstellen
Citaat van: Davy op vrijdag 07 maart 2008, 00:10:41
Volgende treinstel wordt de lint, omdat Marklin deze dit jaar in een DB uitvoering uitbrengt.
Davy de DB lint is echt anders als een NL Lint. De sugestie dat dit het eerstvolgende treinstel zal zijn vind ik voorbarig. Zeker omdat er al een goed kloppend model van Fleischmann is met sound voor ~. Tenzij je natuurlijk een echte bron hebt,.. maar dat kan nog niet,.. daarvoor zitten we te vroeg in het jaar :)

Groeten,
Herman
Re: nederlandse treinstellen
marklin heeft ook een sprinter uigebracht een fleismann sprinter en dan omgebouwd naar marklin  :D
Re: nederlandse treinstellen
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: nederlandse treinstellen
Heey TjoekTjoek,

Die is gewoon van Fleischmann Märklin heeft nooit een Sprinter uitgebracht jammer genoeg. ;)

Groetjes Antal
Re: nederlandse treinstellen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: nederlandse treinstellen
Citaat van: remcy op vrijdag 07 maart 2008, 01:26:55
als marklin de lint gaat uitbrengen in syntus hoop ik ook dat ze de rode uitvoering syntus/twents en die normale uitvoering met alleen de stickers twents gaan uitbrengen
dus gelijk 3 uitvoeringen
Nou ik denk dat je dat wel kan vergeten, kijk maar naar de serie 1200,1100 & 6400's om de 2 jaar een ander en soms nog later.

Citaat van: remcy op vrijdag 07 maart 2008, 01:26:55ik denk dat ze dat ook beter kunnen doen om niet nog verder achter te komen op mehano en fleischmann.
Mehano heeft de NL versie verknalt, door verder te gaan met de Duitse versie. Als Marklin een NL versie wilt gaan maken moeten ze deze ook aanpassen en anders wordt het net zo een flop als Mehano...
Streek gebonden doen ze volgens mij ook niet zo snel i.v.m. een te "kleine" doelgroep. Dit zou wel ene mooie kunnen worden voor alle shop-in-shop winkel, maar ik loop al weer te hard van stapel ;).

Maar om even terug te komen, een plan T ofzo zou wel leuk zijn..
Re: nederlandse treinstellen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: nederlandse treinstellen
Ik ben benieuwd wie er als eerste met het nieuwe stoptreinmaterieel (SLT) gaat komen :-)
Re: nederlandse treinstellen
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: nederlandse treinstellen
Gewoon een groene Mat-54 hondekop met gele snor en serienummer 766, is nu het beste wat marklin kan uit kan brengen voor de Nederlandse markt!

Een grote revise voor de rijvaardige 766 en dan is het gerechtvaardigt dat er een groene hondekop tussen de VIRM dubbeldekers op onze modelbanen rijdt.

Help de hondekop reviseren en we hebben er nog jaren eentje in het grootbedrijf rondrijden.

Gr. Fred,
Re: nederlandse treinstellen
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: nederlandse treinstellen
marcel
ben het er niet geheel mee eens dat de mehano een flop is
ik vind het voor het geld een zeer mooie loc en mijn pa werkt bij syntus en ik kom daar ook regelmatig
maar toen ik de loc net had opgehaald heb ik hem eens langs een echte lint gehouden qwua kleuren en dat is bijna gelijk je hebt wel gelijk dat de fleischmann beter is met het model door er een interieur en alles op te maken maar de mahano is niet echt een flop vind ik
en als het goed is heb ik van fleischmann al een model gezien met de twents sticker erop ipv achterhoek
dus het komt toch in de buurt (was bij somberg in almelo vorige maand een keer ) nu marklin nog
groet robert
Re: nederlandse treinstellen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: nederlandse treinstellen
HowHow, wat een geroddel alweer op de vroege morgen  :).

Nu Märklin de lint41 in model heeft voor DB, zegt nog bijna helemaal niks. Het marklin model moet flink aangepast worden, willen ze er een syntus stel van maken, geef je echter gewoon de kap een kleurtje, dan krijg je een mehano lint. Ik vraag mij af of de mensen die geintresseerd zijn in de lint, niet al een Fleischmann of Mehano variant hebben rijden of deze van de hand doen als Märklin er mee komt.

Groetjes,

Robbert
Re: nederlandse treinstellen
nederlandse a.c.t.s. lok`s komen al uit nu de treinstellen nog :o
Re: nederlandse treinstellen
Blausee-Mitholz
gast

Re: nederlandse treinstellen
Citaat van: tjoektjoek op zaterdag 08 maart 2008, 10:55:20
nederlandse a.c.t.s. lok`s komen al uit nu de treinstellen nog :o

ATCS yep op basis van bestaand modellen welke uitgemolken wordt.  De treinstellen  :roll: Märklin komt toch met de Koploper. Voor de rest kun je wel vergeten wat nieuwe te ontwikkelen modellen betreft. Een nieuw te ontwikkelen model kost rond de miljoen en dat meot je wel terugverdienen. Eerst wordt de Koploper uitgemolken dan is er pas weer ruimte voor een nieuw model.
Vergeet niet dat Nederlandse markt klein is en dat Märklin Nederland voor een deel voor financiert.

Mvg, Johan

Mvg, Johan
Re: nederlandse treinstellen
CiteerIk ben benieuwd wie er als eerste met het nieuwe stoptreinmaterieel (SLT) gaat komen

Ik vindt dit ook wel erg strak materieel , al vind ik de op een ander forum gebruikte ( interne ) naam minder ( SLET , schijnt van Super Liechte Elektro Triebwagen te komen ) Bij NS heten ze SLT 70 en SLT 100 .
Re: nederlandse treinstellen
nu maar hopen dat ze de koppelingen NIET overnemen van de gottardo...



Re: nederlandse treinstellen
Denk dat er niet zo veel kans op is....

Immers we hebben of we krijgen al:
Sprinter AC-versie leverbaar door Fleischmann ( maar er mag wel eens een sprinter 3 vlaflip uitkomen!)
Plan V - idem (maar het wordt ook eens tijd voor een 4-delige plant T!!)
Hondekop -Piko is bezig tal van varianten uit te leveren en ze zien er goed uit.....
IRM - Lima/Rivarossi zal deze weer gaan leveren ook in AC.
Mat46 - idem
Mddm (Dubbeldekkers) - idem, maar hopelijk wel de correcte versie.
Lint - zie elders in dit topic.
Blokkendoos - Roco
Koploper: komt in Märklinversie en hopelijk M-kwaliteit.
Hopelijk tekent M* ook voor de "nieuwe" sprinter.


Re: nederlandse treinstellen
Fleischmann komt waarschijnlijk met een Vlaflip uit dit jaar, maar dan wel een 2-delige. Dus je wens wordt vervuld :mrgreen:.
Re: nederlandse treinstellen
Eerst de Koploper een paar jaar flink uitmelken.
Re: nederlandse treinstellen
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: nederlandse treinstellen
Citaat van: Gerard op zaterdag 12 april 2008, 22:14:04
Fleischmann komt waarschijnlijk met een Vlaflip uit dit jaar, maar dan wel een 2-delige. Dus je wens wordt vervuld :mrgreen:.

En dan hoop ik dat de gele variant flink op marktplaats wordt aangeboden.
Kan ik die mooi aanschaffen past veel beter bij mij in het straatje. ;)

Groetjes,

Antal
Re: nederlandse treinstellen
Lid sinds: 2006

's Gravenhage

offline
Re: nederlandse treinstellen
En wat vind je van deze dan?

Vla Flip

Redelijk aan de prijs. Wat vindt Sneak er van?
Re: nederlandse treinstellen
En nu weer eens een vraag van een leek op spoorgebied, wat is het verschil tussen een DB Lint en een Syntus Lint.

Dirk Bolt
Re: nederlandse treinstellen
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: nederlandse treinstellen
deuren, ramen en toilet en de kleur  :lol:
groet robert
Re: nederlandse treinstellen
De DB lint heeft een vloer op 580 mm . de Syntus lint heeft een vloer op zo'n 700 mm . Daarom heet de lint van Syntus lint 41/H .

Ook hebben de DB linten wel een WC en eerste klasse afdeling , Syntus niet .
Re: nederlandse treinstellen
Robert en MAK man,

Dank voor de info, zijn nog aardige verschillen dus :mrgreen:

Dirk
Re: nederlandse treinstellen
ingeslikt  :lol:

M.v.g. Henk Vos