Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Problemen met het opstarten van mijn CS1

Gestart door vanb zondag 28 februari 2021, 09:50:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Problemen met het opstarten van mijn CS1
Goedendag

Ik heb een CS1 waar tot mijn verdriet de batterijen geoxideerd zijn. Hierdoor start hij niet meer op. Ik heb alles goed schoongemaakt en er nieuwe batterijen ingedaan. Hij start nu op maar na een paar seconde gaat het scherm knipperen. Iemand enig idee of ik nog wat kan doen? Kan hem wel openschroeven maar heeft het zin of einde oefening?


Maikel
Re: Problemen met het opstarten van mijn CS1
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Problemen met het opstarten van mijn CS1
Hoi Maikel,

De baterijen zijn alleen bedoeld voor het opslaan van gegevens mocht onverhoopt de spanning wegvallen.

De vraag is natuurlijk is er door het lekken schade ontstaan op de print? ik zou hem opsturen naar Esu, mijn ervaring is dat ze het voor een redelijke prijs repareren of je een voorstel doen om over te spappen op een ECoS.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Problemen met het opstarten van mijn CS1
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Problemen met het opstarten van mijn CS1
Citaat van: vanb op zondag 28 februari 2021, 09:50:57
Ik heb een CS1 waar tot mijn verdriet de batterijen geoxideerd zijn. Hierdoor start hij niet meer op.
Hopen dat de handleiding meer info geeft ....

Die is tijdelijk hier (2007, pagina 5, batterijvak) en daar (2008, pagina 7, batterijvak) te vinden.
Bestanden worden daar maandagavond weer gewist.
Re: Problemen met het opstarten van mijn CS1
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Problemen met het opstarten van mijn CS1
Hallo,

opstartproblemen kunnen voortkomen uit fout afsluiten, dat de batterijen te ver zijn uitgeput tijdens afsluiten, geeft inderdaad problemen bij de volgende opstart.
het CS1 kan geen oplaadbare batterijen aan, de instelling hiervoor zit alleen in de Ecos2,


met vriendelijke groet,

Walter
Re: Problemen met het opstarten van mijn CS1
Eerst eens opstarten zonder batterijen en zien wat er dan gebeurt.
In mijn CS1 hebben nog nooit batterijen gezeten, als ik iets wijzig sluit ik af door lang op de stop knop te drukken, dan wordt ook alles bewaard.
Re: Problemen met het opstarten van mijn CS1
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Problemen met het opstarten van mijn CS1
Hoe schakel je de CS1 uit?
Trek je direct de stekker eruit (of schakelaar af), of druk je eerst 5 seconden op de STOP knop, om de CS1 te laten afsluiten en dan pas de stekker er uit?
Hier zitten er al jaren geen batterijen meer in en alles werkt nog steeds zoals het hoort (afkloppen).
Re: Problemen met het opstarten van mijn CS1
Hoi Walter,

Hoe kan ik deze problemen oplossen? Heb hem al afgesloten door de stopknop ingedrukt te houden en zo af te sluiten maar geen resultaat. Kan je hem resetten op 1 of andere manier?
Re: Problemen met het opstarten van mijn CS1
Hoi Peter   Zijn gewone batterijen. Hoop eerst hier op een goude tip voordat ik hem opstuur
Re: Problemen met het opstarten van mijn CS1
Beide manieren geprobeerd
Re: Problemen met het opstarten van mijn CS1
En ook al geprobeerd zonder batterijen zoals al geadviseerd?
Re: Problemen met het opstarten van mijn CS1
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Problemen met het opstarten van mijn CS1
Maikel, zit er misschien stofophoping onder de randen van het scherm?
Re: Problemen met het opstarten van mijn CS1
Citaat van: antonv op zondag 28 februari 2021, 14:41:12
En ook al geprobeerd zonder batterijen zoals al geadviseerd?

Ja ook geprobeerd geen effect
Re: Problemen met het opstarten van mijn CS1
Citaat van: Kappa op zondag 28 februari 2021, 15:33:46
Maikel, zit er misschien stofophoping onder de randen van het scherm?

Geen idee moet die dan opengeschroefd worden om dat te checken?
Re: Problemen met het opstarten van mijn CS1
Wat ook wel eens wil helpen 24 uur stroomloos stekker er uit , heb op deze manier wel vaker spul aan de gang gekregen.
Succes groet Paul
Re: Problemen met het opstarten van mijn CS1
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Problemen met het opstarten van mijn CS1
Hallo,

als de problemen in de database (speelstand) tijdens afsluiten van het CS zit, dan zal dit zichzelf niet oplossen, je kan het Cs handmatig resetten door een combinatie van 2 functie toetsen in te drukken bij het opstarten, F2 en F7 aan de linker kant indrukken tijdens het opstarten, geeft een harde reset, je bent dus ook alle gegevens kwijt. Kijk eerst even of er geen vuil onder de rand zit van het scherm zoals Ad aangeeft.


met vriendelijke groet,

Walter
Re: Problemen met het opstarten van mijn CS1
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Problemen met het opstarten van mijn CS1
Citaat van: vanb op zondag 28 februari 2021, 16:01:16
Citaat van: Kappa op zondag 28 februari 2021, 15:33:46
Maikel, zit er misschien stofophoping onder de randen van het scherm?

Geen idee moet die dan opengeschroefd worden om dat te checken?

Pak als voorbeeld een geel post-it blaadje met plakrand dus, haal deze voorzichtig door de rand heen, evt achtergebleven vuil blijft dan aan het blaadje hangen, zorg dat er niks achter kan blijven, waardoor de kap het scherm indrukt.

met vriendelijke groet,

Walter

Re: Problemen met het opstarten van mijn CS1
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Problemen met het opstarten van mijn CS1
Ik had ook geoxideerde batterijen in mijn CS1. Heb het schoongemaakt met contactspray en dat leek aardig te helpen.
Inmiddels de batterijen er niet meer in zitten, zet hem altijd uit met de stopknop totdat die knippert.

Mocht je 'm versturen naar ESU, download dan eerst je locs, wissels etc. op je PC. Mocht je een andere aangeboden krijgen, dan kan je die bestanden daarop weer inlezen.

Groet, Paul
Re: Problemen met het opstarten van mijn CS1
Van alles geprobeerd. Heb hem open gemaakt en alle contacten  schoongemaakt. Kabels op breuk gecheckt. Scherm eruit gehad en schoongemaakt. In elkaar gezet maar geen resultaat. Bij het indrukken van f2 en f7 bij het opstarten gebeurd niks. Als ik de stopknop ingedrukt houd gaat die wel even op stop maar dan weer terug naar go en het scherm blijft dan knipperen. Lijkt me toch iets met de programmering. Is er geen andere manier voor een harde reset?