Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Marklin 37123: decoder defect?

Gestart door zeeland woensdag 24 februari 2021, 12:55:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin 37123: decoder defect?
Na een verhuizing en een aantal jaren in de doos te hebben gezeten meldt de turquoise loc zich niet meer aan. Dit zowel bij mijn CS2 als CS3. Ik zie geen optische afwijkingen zoals verbrande printplaatsporen of opgeblazen componenten. De draad (rood)van de sleper naar de eerste weerstand is in orde. Zou het kunnen dat de decoder stuk is?

Met vriendelijke groet,

Frank
Re: Marklin 37123: decoder defect?
Op advies van een medeforumlid heb ik de loc op een analoge baan gezet. Daar rijdt ie gewoon, met geluid en het omkeren voor-achteruit werkt ook feilloos. Digitaal wil deze loc zich niet aanmelden.

Iemand een idee hoe dit kan?

Met vriendelijke groet,

Frank
Re: Marklin 37123: decoder defect?
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Marklin 37123: decoder defect?
Is de loc destijds al ingevoerd bij de CS2 en CS3. Zo ja, dan moet hij nog in de loclijst staan en meldt hij zich niet nogmaals aan.
Re: Marklin 37123: decoder defect?
Nee, helaas kan dat niet meer. Het bijzondere is dat de loc wel reageert op adres 19. Toch raar voor een mfx loc. Dan moet er toch iets mis zijn?

Groet,

Frank
Re: Marklin 37123: decoder defect?
Af fabriek staat deze locomotief in gesteld op adres 12 (MM2 protocol).  Is dit adres ooit gewijzigd naar 19?
Niet dat een wijziging van het MM2 adres een probleem hoeft te zijn...

Probeer de decoder te resetten naar de fabrieksinstellingen.


Willy
Re: Marklin 37123: decoder defect?
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Marklin 37123: decoder defect?
Geldt in principe alleen voor MM1:
Rode draad op middengeleider en bruin op massa?
Want omgedraaid werkt het nauwelijks...

Mvg. Marcel
Re: Marklin 37123: decoder defect?
Gewoon even kijken of je de lok kunt laten aanmelden op een andere MS of CS meld deze zich daar ook niet aan is de MFX gedeelte van je decoder overleden.
Re: Marklin 37123: decoder defect?
Citaat van: zeeland op woensdag 24 februari 2021, 12:55:16

Zou het kunnen dat de decoder stuk is?


Dat gebeurt inderdaad regelmatig. Ik zou er geen probleem van maken, je kunt toch op MM adres 19 rijden Het MFX voegt in het geheel niets toe bij deze lok.

Gr, Ben.
Re: Marklin 37123: decoder defect?
Wat ik nog was vergeten te vragen heb je de CS3 ook naar een vermiste loc(of hoe ze dat ook noemen) laten zoeken?
Re: Marklin 37123: decoder defect?
Ja, dat heb ik gedaan, maar dan geeft hij aan dat er geen mfx loc gevonden is.

Ik laat het maar even zo en ga rijden op MM.

Bedankt voor de reacties.

Groeten,

Frank