Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Probleem met decoder ESU LokPilot 5 en MS

Gestart door Arthur vrijdag 19 februari 2021, 11:37:10

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Probleem met decoder ESU LokPilot 5 en MS
Ik heb een nieuwe decoder ESU LokPilot 5 Multiprotocol gekocht en hem in de loc aangesloten volgens de richtlijnen. Via Mobile Station 2 wil ik hem doen rijden. Blijkbaar geeft de loc een Mfx melding, en kan rijden. Maar het programmeren lukt niet, ik kan de CV's niet bewerkstellingen. Op het schermpje van de MS wordt de functie "programmeren CV" doorstreept. Ook de functie "loc wijzigen" geeft geen resultaat. Ik heb al eens geprobeerd via DCC, maar ook geen resultaat. Ik heb de handleidingen van ESU en deze van de MS van Märklin goed gelezen, maar vind geen oplossing. Oprechte dank voor de reactie!
Re: Probleem met decoder ESU LokPilot 5 en MS
Wat wil je aanpassen?  Snelheid etc kan via het menu.

Als je speciale CV's wilt aanpassen, moet je denk ik mfx even uitzetten op je MS.  Dan gaat de decoder in DCC modus, en kun je wel bij de CV's.  Je moet hem dan wel even opnieuw laten zoeken.
Re: Probleem met decoder ESU LokPilot 5 en MS
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Probleem met decoder ESU LokPilot 5 en MS
CVs programmeren kan inderdaad niet in MFX modus.
Re: Probleem met decoder ESU LokPilot 5 en MS
Welke MS heb je de MS1 of MS2 er is een groot verschil tussen de 2?
En wat wil je aanpassen een aantal instellingen kan ook onder MFX veranderd worden.
Weet niet of je regelmatig decoders aanpast anders zou je ook naar een lokprogrammer kunnen kijken is de investering meer dan waard.
Re: Probleem met decoder ESU LokPilot 5 en MS
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Probleem met decoder ESU LokPilot 5 en MS
Ik lees MS 2 in de eerste post .........

Gr. Jan
Re: Probleem met decoder ESU LokPilot 5 en MS
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Probleem met decoder ESU LokPilot 5 en MS
Het blijft toch een beperking.
Programmeren met een MS 1/2.
Ik programeer ze met de control-unit. 6021.
Daarmee kom je overal in.
Je moet wel goed begrijpen wat je wilt, en hoe je dat vertaalt in de juiste opdracht.
Maar als je het hoe-en-waarom begrijpt,is het alleen nog maar routine.

Helaas woon je niet in de buurt, anders had ik je graag geholpen.

Mvg. Marcel
Re: Probleem met decoder ESU LokPilot 5 en MS
Vrienden, het is in orde gekomen, weliswaar na veel bloed, zweet en tranen. De ESU LokPilot 5 (nieuwste versie van ESU) heb ik op DCC gezet en dan kon ik met geduld programmeren met mijn MS 2. Niet zomaar klik en klik, maar tijd nemen en bijna alles twee keer overdoen. Enfin, ik ben een gelukkig man, maar met een Lokprogrammer zou het efficiënter gegaan zijn. Dank voor het medeleven!