Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Baanopbouw Broekoord update

Gestart door ron van den broek woensdag 05 maart 2008, 23:10:00

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Baanopbouw Broekoord
ron van den broek
gast

Re: Baanopbouw Broekoord
Hierbij 2 kleine updates.
Excuses voor de matige kwaliteit van de foto's maar het toestel heeft kuren maar
e.e.a is wel duidelijk neem ik aan.
De eerste foto is van een klein slootje met aan het eind een verval naar de grote sloot en hier de walkanten afgemaakt.



Hier nog een foto met het stukje landweg en aansluitend een stukje weiland met koeien en één staat inmiddels te zuipen uit een wikkie(slootje). Achter de rails een stukje bossage aangelegd en daarachter inmiddels een coulisse geplaatst( foto volgt) en begonnen met het maken van een klinker bestrating van gips welke ik op de volgende te plaatsen foto's zal beschrijven. Tot zover even.



Mvg Ron
Re: Baanopbouw Broekoord
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Baanopbouw Broekoord
Heey Ron,

Prachtig zeg!!!
Erg mooi gemaakt prachtig stukje modelbouw!!
Erg leuk om te zien!

groetjes,

Antal
Re: Baanopbouw Broekoord
jonathan
gast

Re: Baanopbouw Broekoord
Hoi!

Wat een prachtbaan heb jij zeg!
Veel mooie details op je baan, dat zie ik graag, en nog heel erg realistisch ook! Ik hoop dat mijn baan er ook zo uit komt te zien!

vriendelijke modelspoorgroeten Jonathan
Re: Baanopbouw Broekoord
ron van den broek
gast

Re: Baanopbouw Broekoord
Nog even een paar vervolg foto's.
Allereerst een plaatje van de koeien die rondlopen of nieuwsgierig rondkijken, ééntje is "tochtig" zoals dat heet gezien ze bij haar achterste word besnuffelt en straks wel wordt besprongen :D
Het hekwerkje heb ik wat bonkig neergezet daar ze door de lange tijd van staan en het scheuren van de koeienlichamen langzamerhand uit hun verband zijn geraakt.


Hier een overzichtje, de coulisse geplaatst en van de achterste brug het wegdek een basiskleur gegeven en de gipsafgietsels los even neergelegd.
Ook is inmiddels het vlot in gebruik genomen. Ondanks dat de coulisse een foto is heb ik de lucht anders geschilderd, vond 'm te wit en stak erg af en dus even een cursus Bob Ross op de lucht losgelaten. :mrgreen:

Wegen van gips. Dat is wat ik voor het eerst ga proberen met modelbouwgips 
omdat dit snel droogt en de mallen.

De volgende 2 foto's laten de afgietsels en het gips in de vorm zien.



Hier weer een stukje gipsweg gelijmd, eerst voorzichtig de randjes evengescheurd. Hier en daar zitten wat luchtbelletjes maar die smeren we weg als de weg vastligt evenals de naden van aansluiten.


Het vervolg zal zijn de klinkerbestrating in een juiste kleur brengen, als basis kleur ga ik hiervoor Burnt Sienna gebruiken. Wordt vervolgd.

Mvg Ron
Re: Baanopbouw Broekoord
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Baanopbouw Broekoord
ron ziet er weer helemaal top uit
complimenten
groet robert
Re: Baanopbouw Broekoord
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Baanopbouw Broekoord
Beste Ron,

Kan je je baan niet even naar mij opsturen want dan kan ik de details waarschijlijk nog beter zien dan op de foto's. Echt erg mooi en de foto op de achtergrond wat heb je daarvoor gebruikt.

Gr. Bert :)
Re: Baanopbouw Broekoord
ron van den broek
gast

Re: Baanopbouw Broekoord

Hier komt ie Bert,

Heb hier nog een wandje van aan de andere kant van de baan.
Op de site te zien als "Westwoud" woon hier zelf 10 km vanaf.
Die jij nu zie is een foto van de bosbaan in A'dam.
Hier de link:

http://www.peard.nl/

Mvg Ron
Re: Baanopbouw Broekoord
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Baanopbouw Broekoord
mooie link ron bedankt
groet robert
Re: Baanopbouw Broekoord
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Baanopbouw Broekoord
Citaat van: ron van den broek op maandag 31 maart 2008, 23:30:32

Hier komt ie Bert,

Heb hier nog een wandje van aan de andere kant van de baan.
Op de site te zien als "Westwoud" woon hier zelf 10 km vanaf.
Die jij nu zie is een foto van de bosbaan in A'dam.
Hier de link:

http://www.peard.nl/

Mvg Ron

Hallo Ron,

Bedankt voor de info en de link. Ik zie dat ik op de beurs in Houten eens beter uit mijn doppen moet kijken

Gr. Bert :)
Re: Baanopbouw Broekoord
ron van den broek
gast

Re: Baanopbouw Broekoord
Citaat van: baureihe 103 op woensdag 02 april 2008, 21:59:57
Citaat van: ron van den broek op maandag 31 maart 2008, 23:30:32

Hier komt ie Bert,

Heb hier nog een wandje van aan de andere kant van de baan.
Op de site te zien als "Westwoud" woon hier zelf 10 km vanaf.
Die jij nu zie is een foto van de bosbaan in A'dam.
Hier de link:

http://www.peard.nl/

Mvg Ron

Hallo Ron,

Bedankt voor de info en de link. Ik zie dat ik op de beurs in Houten eens beter uit mijn doppen moet kijken

Gr. Bert :)


Je ogen inmiddels ook al een beetje geweatherd Bert? :lol:
Ben trouwens al een paar avonden bezig met m'n gips klinkerbestrating aan het weatheren maar valt me vies tegen. Op hard materiaal gaat toch makkelijker en de weg is een ruime meter en is dan toch moeilijker. Je kan ook niet aldoor gaan overschilderen want het motief moet erin blijven. Maar ik zal het winnen of zoals Louis van Gaal zegt:"Ik bepaal" :)

Mvg Ron
Re: Baanopbouw Broekoord
Lid sinds: 2007

offline
Re: Baanopbouw Broekoord
Ron,

het ziet er allemaal fantastisch uit. Ben benieuwd hoe je het weatheren van de gipsplaten voor elkaar krijgt. Ga je ze eerst op een houten ondergrond verlijmen en dan schilderen?

Groetjes, John
Re: Baanopbouw Broekoord
ron van den broek
gast

Re: Baanopbouw Broekoord
Citaat van: Tilly op donderdag 03 april 2008, 00:29:02
Ron,

het ziet er allemaal fantastisch uit. Ben benieuwd hoe je het weatheren van de gipsplaten voor elkaar krijgt. Ga je ze eerst op een houten ondergrond verlijmen en dan schilderen?

Groetjes, John


John,

Ik heb de gipsplaatjes inderdaad eerst op het hout vastgelijmd en deels liggen ze gelijmd op risers van Woodland omdat ik naar de brug hoogte moet.
Het schilderen is best moeilijk, doe dit ook voor het eerst maar ben al enkele avondjes hiermee aan het stoeien en het effect word steeds beter en het is misschien raar maar meestal moet je ergens een meterje vanaf staan maar hier is het net andersom, hoe dichterbij ik kom des te beter ziet het eruit.
Hoop in de loop van volgende week enkele foto's bij te kunnen plaatsen.

Mvg Ron
Re: Baanopbouw Broekoord
Lid sinds: 2007

offline
Re: Baanopbouw Broekoord
ziet er leuk uit.
Met dat gips kun je zelf kiezen wat je wel/niet doet.

ben benieuwt naar het geschilderde effect.

Dennis
Re: Baanopbouw Broekoord
OmeLaurus
gast

Re: Baanopbouw Broekoord
Ron, wat heb jij gebruikt om dat bosje te maken?
Komt heel realistisch over dat groen met die bruine takjes er doorheen.
Re: Baanopbouw Broekoord
Marklin-Tim
gast

Re: Baanopbouw Broekoord
Ja dat is zo... Ik vind het er goed uit zien!! Super Ron..
Re: Baanopbouw Broekoord
Lid sinds: 2007

offline
Re: Baanopbouw Broekoord
Citaat van: ron van den broek op vrijdag 04 april 2008, 22:21:53
Citaat van: Tilly op donderdag 03 april 2008, 00:29:02
John,

Ik heb de gipsplaatjes inderdaad eerst op het hout vastgelijmd en deels liggen ze gelijmd op risers van Woodland omdat ik naar de brug hoogte moet.
Het schilderen is best moeilijk, doe dit ook voor het eerst maar ben al enkele avondjes hiermee aan het stoeien en het effect word steeds beter en het is misschien raar maar meestal moet je ergens een meterje vanaf staan maar hier is het net andersom, hoe dichterbij ik kom des te beter ziet het eruit.
Hoop in de loop van volgende week enkele foto's bij te kunnen plaatsen.

Mvg Ron

Ron,

bedankt voor de uitleg. Ben benieuwd naar de foto's. Veel succes.

Groetjes, John
Re: Baanopbouw Broekoord
Hendrik_marklin
gast

Re: Baanopbouw Broekoord
Hoi Ron, ziet er geweldig uit. Vooral met de achtergrond.

Dat hekje bij de koeien, is dat van Faller?
Re: Baanopbouw Broekoord
ron van den broek
gast

Re: Baanopbouw Broekoord
@ Ome Laurus

De bosjes zijn gewoon van zeemos alleen het dikkere stam gedeelte heb ik verwijderd en daarna met spuitlijm ingespoten en in een bus gerommeld met vlokken in dit geval van Woodland en de wat lagere bosjes zijn van clumps van Woodland, dit zijn van die klonterige rubbere bonken die er eigenlijk niet uit zien maar als je gaat plukken en frunniken(brr.. wat een woord) met de clumps krijg je een leuk resultaat.

@ Hendrik

Je mag door naar de volgende ronde Hendrik het antwoord is ja.


De bedoeling is dat ik volgende week nog een aantal foto's kan plaatsen van het stukje waar ik bezig ben maar mijn tijd begint op te raken en moet eind van de maand zeker met zomerreces. :cry:
Verder allen bedankt voor de positieve reacties of tips.

Mvg Ron
Re: Baanopbouw Broekoord
Hendrik_marklin
gast

Re: Baanopbouw Broekoord
Citaat van: ron van den broek op dinsdag 08 april 2008, 21:36:01
@ Hendrik

Je mag door naar de volgende ronde Hendrik het antwoord is ja.



:D Heb hem zelf ook, maar zit nog in de verpakking. Dus kan zo mooi het resultaat zien.
Re: Baanopbouw Broekoord
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Baanopbouw Broekoord
Waar blijven de updates :D
Ben benieuwd hoe het met deze baan gaat! :D :D

Groetjes,

Antal
Re: Baanopbouw Broekoord
Lid sinds: 2006

's Gravenhage

offline
Re: Baanopbouw Broekoord
Citaat van: ron van den broek op maandag 24 maart 2008, 10:30:56
Hierbij de link waar ik de bouw van knotwilgen vandaan heb, met dank aan Sousa enige tijd geleden voor de tip, inmiddels staat hier een 2e versie van knotwilgen bij.
Het maken in de praktijk gaat simpel en is best leuk om te doen.
Succes.

http://www.mitropa.nl/index.html

Mvg Ron


Haha, fijn dat er meer mensen gebruik van maken. Ik kom maar niet verder dan de kale wilg., 4 stuks .... gebrek aan tijd (en strooisel  :))
Re: Baanopbouw Broekoord
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Baanopbouw Broekoord
Beste Ron,

Al een tijdje geen update meer gezien  :( ik hoop dat je weer snel in de gelegenheid bent
Om weer wat te posten, zag er allemaal zo gaaf uit.

Gr. Bert :( :)
Re: Baanopbouw Broekoord
ron van den broek
gast

Re: Baanopbouw Broekoord
Citaat van: baureihe 103 op donderdag 22 mei 2008, 21:31:01
Beste Ron,

Al een tijdje geen update meer gezien  :( ik hoop dat je weer snel in de gelegenheid bent
Om weer wat te posten, zag er allemaal zo gaaf uit.

Gr. Bert :( :)


Hoi Bert,

Sinds weken even op het forum gekeken en zag je berichtje.
Helaas ik doe sinds enkele weken niets meer, tijd,tijd en nog eens tijd.
Ik zit al in volle drukte met mijn slagerij en het catering seizoen is in volle gang. Moet nu s'avonds meer met boekhouden etc. bezig zijn, overdag geen tijd meer. Ben wel even vorige week 6 dagen op een draf met mijn vrouw op de motor door de Eifel gerosst en verder moet ik ook een paar keer per week s'avonds door de tuin hollen achter het onkruid etc. aan. Begin juni gaat de eerste van het personeel op vakantie en dat loopt door tot half augustus en dan is het toch vrij veel rennen geblazen.
Het komt er eigenlijk op neer dat zoals elk jaar mijn trein seizoen eind september weer een beetje gaat beginnen.

Ben wel nog een stukje verder gekomen maar kan geen foto's plaatsen daar tijdens een aanval van ongeduld de camera heb gemold :shock:
Moet nog steeds een nieuwe halen dus.
Goed te lezen dat je de verf er toch ook af hebt gekregen, even ook naar je stoomlokjes gekeken en persoonlijk zijn ze toch geslaagd vindt ik.
Ben ook met mijn 1100 in de weer geweest en het resultaat is veel beter, staat inmiddels op een dieplader en deze ook alvast wat aangepakt maar ben dus nog niet helemaal klaar hier mee. Maar foto's komen tzt.

Nou even tot zover, ik wens je veel treinplezier de komende tijd en denk dat je het wel even alleen redt tot eind september :lol:
Verder mocht je met vakantie gaan, veel plezier en dit geldt ook voor allen die dit lezen.
Mazzel Bert :wink:


Mvg Ron
Re: Baanopbouw Broekoord
Lid sinds: 2007

offline
Re: Baanopbouw Broekoord
Succes met de slagerij en tot september dan maar weer :D

Dennis
Re: Baanopbouw Broekoord
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Baanopbouw Broekoord
Beste Ron,

Veel succes, een doorzettingskracht toegewenst met je erg drukke baan.
Verder nog bedankt voor je zeer uitgebreide reactie.
Voor je het weet is het september en is de rust weer gekeerd.
Tot ziens en bedankt Bert. :)
Re: Baanopbouw Broekoord
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Baanopbouw Broekoord
Ron heeft voorlopig geen tijd voor zijn draadje, maar er staan wel heel veel leuke
scenery onderwerpen in. Ik schop hem dus maar weer eventjes  omhoog.

Kick van Bert :)
Re: Baanopbouw Broekoord
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Baanopbouw Broekoord
Heey Bert,

Noou je hebt me nieuwsgierig gemaakt met wat Ron ons gaat vermelden.
Ik volg met plezier zijn draadje wat helaas even stil ligt.

Groetjes,

Antal
Re: Baanopbouw Broekoord
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Baanopbouw Broekoord
en kick van robert
want ik help een slager graag ( :wink: :roll: :wink: :mrgreen:)
groet robert
Re: Baanopbouw Broekoord
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Baanopbouw Broekoord
Kick
Re: Baanopbouw Broekoord
Henk-Jan
gast

Re: Baanopbouw Broekoord
Hoi Ron,

Het is bijna September! nog 13 dagen en dan............................. :mrgreen:
Re: Baanopbouw Broekoord
Na je topic bekeken te hebben ben ik echt super onder de indruk wat je kan met je eigen screnery ideeen zeg.
Er zijn zoveel dingen die mijn opviel dat ik er toch een paar noem.
Waaronder je eigen gemaakte ballastwagen en zag ook bij je werkplaats zelfs echt werkende stoplichten bij het laad en los dok.
Keurig allemaal hoor ga zo door.

Groet Wim.
Re: Baanopbouw Broekoord
ron van den broek
gast

Re: Baanopbouw Broekoord
Hoi, zij die dit lezen.

Even stiekem weer eens even op het forum gekeken, begint een beetje te kriebelen mede dankzij dat matige weer.
Ook leuk te lezen dat sommige mensen je draadje af en toe een duwtje geven.
Waar ik straks mee verder ga is m'n vervolg op m'n gesloopte Botsneus en die inmiddels een relatie heeft(?)

Nu nog even een paar opmerkingen aan sommigen.

@Bert
Kick?..................
Kick Stokhuizen? Kick Wilstra? Kick it in.......???? :shock:
Wat is dat kraantje van jou toch super.


@ Henk Jan
Sorry maar tel bij die 13 dagen nog maar wat op, je hebt gelijk over zoveel dagen is het september maar mijn vaste medewerker gaat volgende week het ziekenhuis in voor 12 plekken huidkanker snijerij en die is daarna even uitgeschakeld voor 1 of 2 weken en achter in september ga ik nog even een ontspannen motortripje naar het Sauerland doen. Maar toch is de intentie er om hier wat te plaatsen.

@Wim N
Wim bedankt voor je positieve reactie, altijd leuk om verder mee te borduren.

Mvg Ron

Re: Baanopbouw Broekoord
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Baanopbouw Broekoord
Heey Ron,

Nou je hebt me nieuwsgierig gemaakt naar de gehavende Botsneus die een relatie heeft! :D
Ik heb nu ook een kap van een NS 1135 die nog bewerkt gaat worden. :)

Groetjes,

Antal
Re: Baanopbouw Broekoord
Henk-Jan
gast

Re: Baanopbouw Broekoord
Hoi Ron,

Ik vond jou draadje lekker om te lezen en wilde je even op de kast jagen. :lol:

Nu ik lees dat er wat onplezierigere veiten in het leven staan laat ik dit draadje even rusten.
Ik wens je in ieder geval veel sterkte man.

Misschien tot later.
Re: Baanopbouw Broekoord
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: Baanopbouw Broekoord
Heren,

Dat ballast wagentje werd in Duitsland verkocht onder de naam Schotterboy, van de firma Krausse. Deze firma is ergens begin jaren 90 op de fles gegaan en een ander bedrijf (naam ontschoten) heeft bijna het gehele gamma schroevendraaiers flexible rails hulp stukken etc over genomen (behalve dus de Schotterboy).

Zelf al een hele tijd aan het zoeken ... de laatste die ik gezien heb stond bij Wentink in Arnhem in de etalage. (De eerste op de beurs in Koeln in 1987).

Vriendelijke groeten,
Jan-Peter
Re: Baanopbouw Broekoord
ron van den broek
gast

Re: Baanopbouw Broekoord




...................Nou meteen maar ff kijken hoe het met m'n baantje is nu ik hier ben.
Elke keer weer dat gedonder met dat slot en een plank die los komt te zitten.....
Ik weet, ze heeft gelijk als ze zegt dat ik te makkelijk ben maar als ik het knap wil achterlaten aan het einde van het seizoen verzint ze wel weer eerst dingetjes die moeten gebeuren onder het motto je heb toch nooit geen tijd.
.......Had op het forum gezegd dat ik met september weer zou beginnen, dat is dus volgend jaar over, ik zeg niks meer want ik heb deze maand eigenlijk gewoon nog geen tijd. Het blijft maar druk, personeel tijdelijk ziek, ga nog een paar dagen op de motor weg en hup de maand is weer om......
Maar goed eerst hier binnen even kijken of alles er nog een beetje knap erbij staat........denk dat ik trouwens deze winter maar eens kijk of ik m'n baan kan uitbreiden de hoek om door de politiebus en eventueel daar maar wat kantine ruimte aan op offer, wil er toch geen ander volk meer in hebben voordat hier ook gezeik komt over roken en dat doe ik toch lekker, op de zaak ben ik al geen eigen baas meer op dit punt en geeft me meer een gevoel dat ik in een communistisch land leef tegenwoordig dan in een democratie.....je dwaal af Ron.........Als ik binnen ben eerst maar zoeken waar mijn botsneus is want daar zou ik mee verder gaan maar nou weet ik ook niet meer of ik de kap wel of niet als zaai bak voor m'n boerenkool planten gebruikt heb.....Moet er ook nog ff om denken dat ik wat foto's ga maken van mijn hele baan, volgens mij heeft Robert daar eens om gevraagd althans om een baanplan maar die heb ik niet dus dan doe ik het wel met de camera rondom, krijgt ie evengoed wel een indruk.
.........nou moet ik deze winter wel meer aan de baan zelf gaan doen en niet aldoor met scenery in de weer gaan zoals afgelopen winter...... het is wel het leukste om te doen en dat werk van Bert stimuleerd ook maar toch......en trouwens hij doet het aan de lopende band man.... zegt dat ie ook nog werkt, zal wel dan een zootje vrienden hebben die 'm helpen en hij moet zijn vrouw ook nog ongeloofelijk mee hebben want anders laat je het toch niet toe in je huis met dat geklieder en gespuit van zo'n vent.....moet gewoon een heel goede vrouw zijn....hebben ze 'm nog voor de gastendag ook gevraagd, lekker...nog ff neemt ie het hele forum over.......maar goed zijn werk blijft leerzaam.......ach al met al begint het toch wel weer te kriebelen en gaan we tussen door de komende weken toch weer een beetje opstarten..... zo bijna weer knap zometeen de compressor even uit de vito halen en op 8 bar zetten dan blaas ik alles weer lekker schoon....
pffff wat kan een mens toch mijmeren in zich zelf ...gaat eigenlijk weer nergens over......
Re: Baanopbouw Broekoord
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Baanopbouw Broekoord
mooie foto hoor  :shock:
ron ik hoop dat je weer snel terug bent met je mooie foto's en gezellige praat
werkse nog even en hopenlijk tot snel
groet robert
Re: Baanopbouw Broekoord
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Baanopbouw Broekoord
Ha ha die Ron je ben je roeping mis gelopen volgens mij schrijf je met gemak een spannend jongens boek. Man wat kan jij in korte tijd een verhaal produceren met de titel gaat eigenlijk nergens over.
Dan het volgende FF het forum overnemen, stimulerend maar toch, twijfel of ik wel werk, terminologie als geklieder doet een mens pijn :wink: :mrgreen: het enige juiste in je hilarische  epistel is dat ik een hele goede vrouw getroffen heb. Heel erg jammer dat juist jij mij dit aandoet, jammer jammer maar ja het staat geschreven en is derhalve onomkeerbaar de toon is gezet voor de komende winter 8) :D
Ik wacht met angst in mijn lijf af wat de komende tijd mij weer gaat brengen.  :? :roll: :wink:

Toch nog van mijn kant een echt gemeende groet Bert :)
Re: Baanopbouw Broekoord
Hallo Ron,

Mooi gedaan en ook heel netjes maar ook een leuke foto.
Maar het politiebusje met de oude kleuren dat doet me nog denken aan de tijden van vroeger met de brommer.
maar die konden toen erg hard maar je hoorde ze wel uit de verte aankomen door het motorgeluid.

Groet Wim.
Re: Baanopbouw Broekoord
ron van den broek
gast

Re: Baanopbouw Broekoord
Nou Wim,

Ik doe even mee hoor, had op mijn Zundapp een uitgevreesde 70cc cilinder met 19mm Bing of een 22 mm Delorto carburateur en een Janton uitlaat, liep snoeihard maar paste ook 2x uitstekend in zo'n politiebusje. :lol:
En nu zit ik op een grote brommer(zie avatar).

Mvg Ron
Re: Baanopbouw Broekoord
Puma Loco
gast

Re: Baanopbouw Broekoord
mooie baan ook goed gevonden van die vissers op de rivier :D :D
Re: Baanopbouw Broekoord
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Baanopbouw Broekoord
Heey Ron,

Ben benieuwd hoe de elfje eruit gaat zien. :)
De foto is trouwens een lekkere sfeer pakker erg leuk gedaan en vooral die oude Politie bus. (geweldig :) )
Bedankt voor de update ik wacht rustig af. ;) :D

Groetjes,

Antal
Re: Baanopbouw Broekoord
ron van den broek
gast

Re: Baanopbouw Broekoord
Hey Antal,

Het zou aan mij kunnen liggen maar wat bedoel je met "elfje" :?
Ben zelf nogal heidens ingesteld dus geloof niet zo in die wezens of je bedoel wat anders.

Mvg Ron
Re: Baanopbouw Broekoord
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Baanopbouw Broekoord
Heey Ron,

Krijg je hé als je in de bossen leeft dan zie je vaker 'gekke' dingen zoals elfjes. :P  :lol: :lol:
Ik bedoel ermee de botsneus de 1100 dus. :P

Groetjes,

Antal
Re: Baanopbouw Broekoord
ron van den broek
gast

Re: Baanopbouw Broekoord
Ooohhh, maar dan de 1100 neem ik aan :idea: :mrgreen:

Mvg  Ron
Re: Baanopbouw Broekoord
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Baanopbouw Broekoord
Foutje is verbetert. ;)

Groetjes,

Antal
Re: Baanopbouw Broekoord
ron van den broek
gast

Re: Baanopbouw Broekoord
Zo goedenavond,

Vanaf nu ga ik na het zomerreces weer starten met mijn baan en laat dit voor een ieder via dit draadje volgen als je het leuk vind.

Af en toe pik even een paar dingen op die ik nog verschuldigd ben aan sommige leden op het forum.
Antal, het projekt met het "elfje"zoals jij die noemt duurt nog even een paar weekjes omdat hij nu staat bij iemand die "accesoires" heeft die nodig zijn voor het oppimpen.

Even kort nog over mijn baan voor diegene die het niet volgden en nu inhaken en misschien meteen weer afhaken wat ook mag, kan ik altijd begrijpen doe het zelf zo vaak in het dagelijkse leven.
Mijn baan is eigenlijk gestoeld op het principe van een module baan.Waarom? De foto's die je te zien krijg is op mijn zolder en wat open is was dicht en ik reed onder en boven tafel. Na 3 jaar stoeien dacht ik, vind je dit leuk.....nou nee. Bukken,kruipen meters zus meters zo. Gedachte: komt het ooit af, gezien mijn leeftijd toen 45 jaar mag je ook best een beetje realist voor jezelf zijn en daarnaast bulk ik niet van de vrije tijd. En als je een motor rijd een "buikschuiver"en deze al enige jaren geleden inruilde omdat je meer comfort en rechtop zitten prefereer en je bed ook al een beetje op de toekomst heb gericht mag je ook dus bij de baan een vraagteken zetten ondanks dat ik de intentie heb om 103 te worden.

Ook is de laatste jaren de scenery me steeds meer gaan boeien en word nog versterkt door mensen hier op het forum die ik denk niet eens hoef op te noemen. Tevens ben ik al enkele jaren mezelf het mooie Koploper eigen aan het maken en voor een vleeshouwer als ik is dat best wel even stoeien af en toe maar ook daar heb ik als assistent een hele aardige man voor gevonden......

Dus de eerste foto's van het seizoen laten ter verduidelijking mijn baan zien en eigenlijk op vraag van Marklin-Tim in het voorjaar en zie ik ben het niet vergeten. Omdat ik geen baanplan heb wat ik zo hier even plaats ( weer die vleeshouwer kennis) doe ik het via foto's. Het baanplan heb ik gemaakt met MIBA. Ik ga met de camera rond vanavond tot halverwege en de komende tijd kom ik terug met close up's van de diversen projecten op de baan en zal e.e.a. verduidelijken.

Vanaf de hoek de lijnwerkplaats, het enige stukje uit mijn oude baan wel reeds verder gevorderd uiteraard als 3 jaar geleden. Hier moeten nog kleine detailleringen de boel versterken zoals de knipperlichten worden vervangen door Nederlandse knipperlichten, de overgang moet tussen de rails nog dicht, diversen plekken moet nog verder gewetterd, er moeten nog accessoires bij onze oosterburen vandaan komen om maar wat op te noemen.
DIE PIJP,ik sta voor ideeën open om dat kreng uit zicht te krijgen. En niet van weghalen,zagen beginnnen.



Kleine goederenloods en daarna op de voorgrond ik bij mijn schuur waar deze treinbaan in staat met bijbehorende politiebus die als kantine dienst doet en mijn moestuin waar ik rupsen in teel.
Van achterstallig spul uit de oude doos ben ik bezig met wat olie, heb even voor de foto de jaknikker stil gezet daar het voor jullie best lastig is als dat op jullie scherm beweegt.Tenslotte moest mijn avatar om deze reden ook hier verdwijnen :evil: :evil: :evil:






Project Strukton en onderaannemers in wording



De volgende twee foto's laten het station zien met daarachter het schaduwstation wat nog open ligt omdat ik dat feilloos werkend moet hebben in Koploper en eigenlijk is dat al zo maar ik vind het gewoon leuk om naar de werking te kijken. Als het dicht is komt hier een stuk stad op. Voor aan de tafel komt in de toekomst nog een stuk van 1 bij 1.80 zodat mijn U-baan verandert in en M-baan.
De huidige afmeting is 12,5 bij zeg maar 1,25.





Misschien al een even voor sommige een vreemde manier van werken maar er komt ook bovenleiding op te staan maar dit is optisch en ik vind bovenleiding lastig om ergens bij te kunnen werken en plaats dit zo goed als laatste.

Voor nu laat ik het even hierbij z.s.m. de andere helft.

Mvg Ron
Re: Baanopbouw Broekoord
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Baanopbouw Broekoord
Beste Ron,

Het doet mij deugd dat de creativiteit en het gereedschap weer uit de kast worden gehaald om
de nodige uitbreidingen aan je baan op het forum te tonen waar nodig ondersteund met  verfrissende teksten.

Groetjes Bert :)
Re: Baanopbouw Broekoord
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Baanopbouw Broekoord
ron fijn dat je weer bent begonnen
en weer meer in actie bent op het forum
succes met je vorderingen
groet robert
Re: Baanopbouw Broekoord
Citaat van: ron van den broek op woensdag 01 oktober 2008, 21:56:51
DIE PIJP,ik sta voor ideeën open om dat kreng uit zicht te krijgen. En niet van weghalen,zagen beginnnen.

Die pijp... Wat dacht je van een rij (halfdiepe) fabrieksgebouwen, of bomen, ofzo, met daarboven (tot aan het schuine dak) een spiegel... ?

Trouwens: Indrukkwekkend!