Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Baanopbouw Broekoord update

Gestart door ron van den broek woensdag 05 maart 2008, 23:10:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Baanopbouw Broekoord update 27 maart
Hallo Ron,

Een dikke tien voor die man met de spuitbus die de muur onder heeft gespoten, normaal vindt ik Graffiti oer lelijk maar nu niet. :) :)

Het dak is ook goed gelukt met zelfs een wit randtje, dat zonder bril bekeken, met veel plezier weer genoten van je update.

Gaat je goed en veel succes.

Groet Wim.
Re:Baanopbouw Broekoord update 27 maart
mooie foto's ron
zitten erbij die ik nog niet gezien had
mis alleen een molentje :D
Re:Baanopbouw Broekoord update 27 maart
Citaat van: Wim N op woensdag 30 maart 2011, 19:46:42
Een dikke tien voor die man met de spuitbus die de muur onder heeft gespoten, normaal vindt ik Graffiti oer lelijk maar nu niet. :) :)


Haha bedankt.
Mooie foto's Ron, heb ze opgeslagen op mijn pc.  :D
Re:Baanopbouw Broekoord update 27 maart
Hallo,


Tot op heden lukt het om niet helemaal met zomerreces te gaan.
We doen wat werkzaamheden tussen door waar we van de winter hopelijk weer van kunnen profiteren.
Dus dingen die niet specifiek op de zolder hoeven te gebeuren.
Hier heb je er 1.

Ik wil ook wat zo af en toe wat met styreen doen, meermalen bij Jaap gezien dat daar mooie en leuke dingen mee te doen zijn.
Zo kwam ik laatst een leuk oefenprojekt tegen in een modelbouwblad en dus de nodige styreen aangeschaft alhoewel ik bijna alles al had liggen.



Een spoorweghutje voor materialen dus welke ik wel leuk vind om bij het spoor te hebben. Dus aan het tekenen en snijden geslagen toch best lastig want het is kleiner dan ik eerst dacht, zeg maar 5'5 bij 2'8 cm en ik heb een beetje van die dopvingers en dan is het wel eens lastig om klein te snijden. Maar er liggen nu toch 4 wandjes.


Nu eerst de staande profielen  snijden  en er op lijmen dat doen we weer met MEK en de profielen snijden we met het afkort mes.



We gaan een betonnen muur nabootsen en we zien over de breedte naden waar weer een stripje in wordt gelijmd wat het effect van betondelen moet gaan voorstellen.


We verlijmen de delen en op de hoeken zetten we L profielen voor de afwerking. We zien twee vierkante gaten die er zijn uitgesneden, in de linker zal een raam worden geplaatst en de rechter zal de deur komen en die moet ik nu dus eerst gaan maken dus..........



wordt vervolgd.

Mvg Ron :)
Re:Baanopbouw Broekoord update 14 juli
Hallo,

Weer even een update van de bouw van het schuurtje.
Het schuurtje in de betonverf gezet en de ramen en deur in het baksteen rood geschilderd. Hierna wat vuil tinten als donkergrijs om de beton delen er uit te laten springen, roest en een aarde kleur. Deurklink van een speldje er in en wat nu nog rest is de ramen



De ramen gesneden en voorzien van een wazige laag en wat insnijden en krassen voor het eind resultaat. Zie dat inmiddels het raam iets is verschoven want het lijkt of onder de zeem er langs is gegaan.



Nou maak er gelijk maar een mini dioramaatje van dan kan het van de winter zo de baan op. Wat streunen in de afval dozen en dan komen we er wel weer. Het diorama is ongeveer 15 bij 25 centimeter.



Even de ondergrond met een grondkleurtje ingesmeerd en de lijnen voor een pad , stukje hek en een betonschutting er even opgezet van waar uit we verder gaan werken.

Tot de volgende keer.

Mvg Ron
Re:Baanopbouw Broekoord update 14 juli
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baanopbouw Broekoord update 14 juli
Hoi Ron,

Leuk die details zoals die gekraste en gebroken ruitjes in dat schuurtje. Maakt het net war realistischer.

Groet,

Ronald
Re:Baanopbouw Broekoord update 14 juli
Hoi Ron,

dat heb je inderdaad knap gemaakt :thumbup:

Groetjes, John
Re:Baanopbouw Broekoord update 14 juli
mooi!!!
Erg realistisch verouderd! :thumbup: :thumbup:
Re:Baanopbouw Broekoord update 14 juli
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Baanopbouw Broekoord update 14 juli
Heel tof gedaan Ronald! :thumbup:
Iets wat ik op veel Nederlandse banen enorm mis. ±'

Groetjes,

Antal
Re:Baanopbouw Broekoord update 14 juli
Hallo,

Wist nog net ff voor het slechte weer het schuurtje af te krijgen op het dioramaatje. Na wat kleine attributen te hebben verzameld en bewerkt kon nu de stoffering geschieden dus even de groenbak omgewoeld en wat spul opgespit van een Duitse en Tjechische firma en de Westfriese firma Vriend.
Het is dan hetzelfde als soep koken maar dan anders. :D
De foto's vertellen de rest en de laatste 2 zijn het plekje op de baan.















Tot zover en tot de volgende update

Mvg Ron :)
Re:Baanopbouw Broekoord update 17 juli
Wonderbaarlijk zeg!  Hoop dat ik me dat ooit eigen zal maken. Top

vriendelijke groet,
Michiel
Re:Baanopbouw Broekoord update 17 juli
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Baanopbouw Broekoord update 17 juli
Wat een lekker rommeltje heb je er weer van gemaakt, je bent toch wel een artiest op dit gebied  :thumbup:, vr gr Arie
Re:Baanopbouw Broekoord update 17 juli
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baanopbouw Broekoord update 17 juli
Hoi Ron,

Is hartstikke mooi geworden.

Groet,

Ronald
Re:Baanopbouw Broekoord update 17 juli
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baanopbouw Broekoord update 17 juli
Dit is schitterend geworden Ron.

Super leuk om zo aan de hand van de foto's de vorderingen te volgen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baanopbouw Broekoord update 17 juli
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Baanopbouw Broekoord update 17 juli
Ha die Ron.
Man, man, wat maak jij toch altijd weer rotzooi zeg!? :D
Maar dit is toch wel de allermooiste rommel die je in model kunt maken.
Gewoon prachtig en met veel gevoel voor detail gemaakt en kan zo op iedere baan ingezet worden.

Het is dat je de foto wedstrijd, rubriek modelbouw al een keer gewonnen hebt want anders.................... :-* ;)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Baanopbouw Broekoord update 17 juli
pfffft....
indrukwekkend! Erg gaaf en mooi gefotografeerd. Mooie werkomschrijving ook. Erg leerzaam en inspirerend. :thumbup:
Re:Baanopbouw Broekoord update 17 juli
Hey, Ron

Dat is een zeer leuk hoekje geworden,mijn complimenten.
Lekker rommelig en levendig.

Grt Johan
Re:Baanopbouw Broekoord update
Even dit draadje afstoffen,door te zeggen wat een geweldig mooie  omgeving heb je gemaakt . Ik heb in een ruk je draadje gelezen echt machtig mooi hoe jij rotzooi na kan maken compliment.

gr erik
Re:Baanopbouw Broekoord update
ron van den broek
gast

Re:Baanopbouw Broekoord update
 :-) Nou Erik dat van die rotzooi heb ik al vaker voor m'n kiezen gehad, ik mag wel een beetje oppassen maar ja in het echte leven barst het ook van deze stil levens. Maar ik kom zeer binnenkort met een update van de werkzaamheden van de laatste tijd en dat is vind ik zelf toch echt wat anders maar het project waar ik nu mee ga starten zal wederom enige "rotzooi"bevatten maar ook daar zie je in 't eggie alles terug. ;)

Mvg Ron :)
Re:Baanopbouw Broekoord update
Hallo Ron,

Ik zit al een paar maanden op dit forum rond te neuzen maar jouw baan was me nog niet opgevallen. :?
Wat heb je een geweldig mooie baan waar duidelijk veel aandacht aan de details is besteedt. :thumbup:
Vooral ook je laatste projectje..... hoe mooi rotzooi toch kan zijn... :P
Nog weer één van de prachtige banen op dit forum om te blijven volgen!

Grtz
Feike (Trainz4Fun)
Re:Baanopbouw Broekoord update
ron van den broek
gast

Re:Baanopbouw Broekoord update

Hallo,

Hier weer eens een updaten van de laatste tijd. De aanleg van een stukje snelweg boven op mijn schaduwstation, gemaakt van 6 uitneembare componenten om in het schaduwstation te kunnen komen bij calamiteiten. Graag vermeld ik er even bij dat Romar voor mij op tijd kwam met een oplossing voor een Nederlandse vangrail. :thumbup:
Het enigste wat nog komt op de snelweg is een werkend matrixbord welke in ontwikkeling is door Jaap Vriend en Dave van der Locht voor de geprogrameerde electronica.
De snelweg klaar op aansluiten van de verlichting na dan maar moet nog even onder tafel kruipen om draden te trekken maar door de komende kerstdrukte neem ik geen risico dat m'n rug in een bepaalde vorm blijft staan. :D
Op de foto's staan trucks die nog voorzien moeten worden van e.e.a. (dit even ter info voor de wijsneuzen) :mrgreen:

Snelweg plaatjes:















Dat was 'm effe.

Mvg Ron :)
Re:Baanopbouw Broekoord update
Hoi Ron

Dat ziet er levens echt uit 8o Petje af :thumbup:]

Met vriendelijke groet,

Leon
Re:Baanopbouw Broekoord update
Ik heb eigenlijk nog niet eerder zulke realistische hedendaagse wegen gezien. Mooi gemaakt!
Re:Baanopbouw Broekoord update
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Baanopbouw Broekoord update
Hoi Ron,

Dat ziet er erg tof uit en je hebt het leuk gemaakt zo!
Ik zie dat enkele pakketjes al richting andere dorpen gaan met de ptt bus. :D

Groetjes,

Antal
Re:Baanopbouw Broekoord update
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re:Baanopbouw Broekoord update
Ziet er leuk uit!

Complimenten!

Groets;

Marty
Re:Baanopbouw Broekoord update
Hallo Ron,

Ik dacht dat je een foto genomen had van de snelweg.... :D
Maar nee, het is je modelbaan. Man wat is dat prachtig gedetailleerd gemaakt, levensecht  B) :thumbup:

Ron, die grote boom hoe heb je die gemaakt (vast met materiaal van Jaap  :help: ) Ik hoor het graag van je.

Ga zo door met je  baan en laat ons lekker vaak genieten van een paar foto's.

Groeten Ronald  :)
Re:Baanopbouw Broekoord update
ZO DAN!!!!!!!!!! Prachtig gelukt zeg, om jaloers van te worden.  :thumbup: :thumbup:

Gr. Peter
Re:Baanopbouw Broekoord update
ron van den broek
gast

Re:Baanopbouw Broekoord update
Bedankt voor de positieve reacties, altijd weer een stimulans om door te gaan.

Ja, Ronald dat komt uit de school van Jaap, eerst oefenen terwijl Jaap de zweep laat knallen :D
Daarna heb ik deze gemaakt van het bekende electra draad, doe er wel even een close up bij van net van na de bouw.










Mvg Ron :)
Re:Baanopbouw Broekoord update
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re:Baanopbouw Broekoord update
Hallo Ron,
Heb al vaker in jouw draadje geneusd maar niet eerder gereageerd , ik heb er maar een woord voor wauw !!!!!!
Groet Robert
Re:Baanopbouw Broekoord update
Hoi Ron,

shit, wat zijn die mooi B)

Op Houten had ik op zo'n stand van die met de hand gemaakte kant en klaar stammen met takken zien liggen. ?8.50 per stuk vroegen ze daarvoor 8o
Als je het niet erg vindt dan ga ik je in de toekomst na-apen met hopelijk hetzelfde resultaat.

Groetjes, John
Re:Baanopbouw Broekoord update
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baanopbouw Broekoord update
Hoi Ron,

Mooie bomen heb je gemaakt.

Ik heb een vraagje.

Als je het bedraden hebt gedaan, hoe vul je dan de ruimtes tussen het draad zodat het echt takken en stammen worden?

Groet, Ronald
Re:Baanopbouw Broekoord update
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baanopbouw Broekoord update
Hallo Ron,

Net de foto's bekeken van je snelweg en ik dacht eerst dat het echt was, complimenten wat een top scenery.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baanopbouw Broekoord update
ron van den broek
gast

Re:Baanopbouw Broekoord update
Wederom bedankt.

@ John
Na-apen is het woord niet John, je laat hier wat zien om te delen en als iemand er zijn voordeel mee wil of kan doen is dat alleen maar leuk dus schroom je niet en doe er tzt wat mee.

@ Ronald
Als ik de draden draaierij achter de rug heb ga ik met tin aan de gang Ronald, dus een brandertje en in mijn geval zo'n creme brulee geval en dan stook ik de draden heet tot de tin er in gaat vloeien. Wel uitkijken bij de uit einde van de takken, zijn daar vanzelf dunner en willen gauw te heet worden en breken dan af maar met oefenen kom je daar gelijk achter. Daarna boomschors pasta, heb het gekocht en eigengemaakt staan, en de boom hiermee verder vormen.

@Peter
:D Iemand laten verbazen is altijd leuk Peter, doe jij toch ook af en toe om te laten zien dat je weer een stap voorwaarts heb gemaakt op je baan. 3 x 2400 doet mij ook verbazen hoor als ik dat zie. B)

Mvg Ron :)
Re:Baanopbouw Broekoord update
ron van den broek
gast

Re:Baanopbouw Broekoord update
Hierbij een renovatie van een goederen loodsje op mijn baan welke qua kleur een meer Nederlandse uitstraling moet krijgen.
Verder omdat de deuren open staan ook maar meteen het inkijkje opvullen en de verlichting wat opkrikken. Later zal het perron nog een ander aangezicht krijgen en achter de loods is nog ruimte voor een gebouwtje wat dienst moet doen als kantoor en personeels onderkomen.
Dit gebouwtje ben ik nog naar op zoek, maten 5 bij 9 cm, maar nog niet iets naar het zin gevonden alhoewel in het assortiment van Artitec er wel een optie is.

Voor renovatie



Eerst de voegen opnieuw in gewassen en het gebouw overgeschildert met voor proef 1 zijde met zieglrot van Revell en de andere zijde met baksteenrood van Anita decor.Uitendelijk voor de laatste gekozen omdat dit een iets lichtere steen geeft. Daarna de bekende drybrush waarvoor ik altijd "Dust"van Anita decor gebruik zuiver omdat het model een rustige uitstraling krijgt en details er niet te overdreven uit gaan springen. Het dak gedaan met teer zwart van Revell. En wat grijs her en der aangebracht in het gesteent.



De overkapping ipv glas plaatwerk van gemaakt.



De vloer aangepakt.



Dan even door de rommeldozen en wat goederen vergaren en maken en een stelling voor wat goederen(poten waren nog nat maar staan nu recht.



Goederen er in en mannekes en even naar binnen kijken.





Wordt vervolgd

Mvg Ron :)
Re:Baanopbouw Broekoord update
Hoi Ron,

klasse gedaan :thumbup:

Je schrijft (en ziet) dat je hier en daar wat grijs aangebracht hebt. Doe je dit ook met de airbrush?

Groetjes, John
Re:Baanopbouw Broekoord update
ron van den broek
gast

Re:Baanopbouw Broekoord update
Hoi John,

Bedankt, nee alles is met de kwast gedaan. Maar ik ben niet helemaal volledig geweest zie ik want met grijs aangebracht bedoel ik de raamposten en de puntjes op de kolommen op de hoeken etc.

Mvg Ron :)
Re:Baanopbouw Broekoord update
Ron,

o ja, ik zie het nu. Helemaal top :thumbup:

Groetjes, John
Re:Baanopbouw Broekoord update
Hallo Ron,

Heel mooi gedaan compliment, eindelijk weer eens een keer vanaf deze kant. :thumbup:
Ik heb wel een vraagje ik zie dat je niet als laatste met een witte kleur doormiddel van de drybruch techniek heb toegepast want dit geeft juist weer een extra stukje kleur aan de stenen.

Groet Wim.
Re:Baanopbouw Broekoord update
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Baanopbouw Broekoord update
Ha Ron,

Fraai gedaan en dat ziet er heel mooi uit zo! :)
Komen er nu ook van gend en Loos en ptt wagens bij te staan? :D

Groetjes,

Antal
Re:Baanopbouw Broekoord update
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baanopbouw Broekoord update
Hoi Ron,

Erg leuk gedaan en in beeld gebracht  :thumbup: :thumbup:

De inrichting is prachtig en er wordt hard gewerkt  :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baanopbouw Broekoord update
ron van den broek
gast

Re:Baanopbouw Broekoord update
Bedankt.

@Wim
Nee Wim ik gebruik liever de kleur Dust van AD, geeft rust aan het model.Wit is vaak te overdreven althans naar mijn persoonlijke smaak en dat verschilt uiteraard bij menig mens. Maar je zal op 4 maart op de workshop zien dat onze Friese basteler ook meer is overgestapt naar "Dust". >:-D

@Antal
Ja vindt jij wel leuk met post en pakketdiensten erbij Antal. :D Heb nog een aantal wagens, mis er ook nog 1 en waar die gebleven is....... 8o :D

@Peter
Ja je kijk er nog van op Peter wat je allemaal tegen kom in verzamelbakken van restanten van bouwpakketten en dan toch weer functioneel kan zijn.
En wat dat hard werken betreft... die lijn trek ik op 4 maart naar jou toe ook gelijk even door. >:-D


Mvg Ron :)
Re:Baanopbouw Broekoord update
Hendrik_marklin
gast

Re:Baanopbouw Broekoord update
Citaat van: ron van den broek op zondag 05 februari 2012, 12:17:38
@Wim
Nee Wim ik gebruik liever de kleur Dust van AD, geeft rust aan het model.Wit is vaak te overdreven althans naar mijn persoonlijke smaak en dat verschilt uiteraard bij menig mens. Maar je zal op 4 maart op de workshop zien dat onze Friese basteler ook meer is overgestapt naar "Dust". >:-D


Ja die houdt ook van rust :D

Maar uh de loods heeft een knappe metamorphose ondergaan :thumbup:

mvg
Henk
Re:Baanopbouw Broekoord update
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Baanopbouw Broekoord update
Citaat van: ron van den broek op zondag 05 februari 2012, 12:17:38
@Antal
Ja vindt jij wel leuk met post en pakketdiensten erbij Antal. :D Heb nog een aantal wagens, mis er ook nog 1 en waar die gebleven is....... 8o :D

Ha Ron,

Die doet zijn dienst in Luntershoven. Ik hoop hem over enkele weken op de foto te zetten. :-)
Overigens ga ik 1 deze dagen kijken of ik een figuur in postkleding kan schilderen! :D

Groetjes,

Antal
Re:Baanopbouw Broekoord update
Hallo Ron,

Petje af voor je mooie loods. Geweldig om een blik erin te kunnen werpen waardoor je het interieur kan bekijken. Ik vind dat een extra dimensie geven van modelbouw.
Succes verder.

groeten Ronald  :)
Re:Baanopbouw Broekoord update
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Baanopbouw Broekoord update
Hoi Ron,

Om even meteen even te spammen hier alvast een klein resultaat met waar ik mee bezig ben.
Hij is nog niet af maar het zal vast wel bekend uitzien. ;)

Groetjes,

Antal
Re:Baanopbouw Broekoord update
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Baanopbouw Broekoord update
Hoi Ron.
De loods zelf is ook erg mooi geworden maar het interieur is helemaal top!
Ik zie zelfs wat landbouw machines in de opslag, erg leuk om al deze details te bekijken.

Veel succes en plezier met de verdere aankleding.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Baanopbouw Broekoord update
ron van den broek
gast

Re:Baanopbouw Broekoord update
Hallo,

Ik had het opknappen van m'n loods laten zien en hier wat foto's van de plaats op de baan.
Het perron wat verandert mbt de goederen, Nederlandse brievenbus kunnen bemachtigen, stootjuk NS van Artitec bijgeplaatst. Verder zal er achter de loods waar nu de lantaarn staat nog een kantoortje komen voor aangifte en schaft van het personeel en dit wordt eigenbouw.







Mvg Ron :)
Re:Baanopbouw Broekoord update
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re:Baanopbouw Broekoord update
Prachtig !! erg mooi gedetaileerd :thumbup: :thumbup:
Groet Robert
Re:Baanopbouw Broekoord update
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Baanopbouw Broekoord update
Ha Ron,

Wat een prachtige update weer en wat ziet het er super mooi uit.
De stootjuk vind ik er zeer mooi bij staan en die ziet er een stuk fijner uit dan die van tante M*.
Het was even zoeken maar ook je brievenbus heb ik weten te vinden en die staat er leuk! :)
Ga vooral zo door en nogmaals het ziet er meer dan goed uit! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Groetjes,

Antal
Re:Baanopbouw Broekoord update
wow

fantastische baan