Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Baanopbouw Broekoord update

Gestart door ron van den broek woensdag 05 maart 2008, 23:10:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Baanopbouw Broekoord
ERIK SALDEN
gast

Re: Baanopbouw Broekoord
Kan maar een woord zeggen: MACHTIG mooi gemaakt.
Ga svp zo door met het maken van dit moois !!!!


Gegroet:

Erik


Re: Baanopbouw Broekoord
Lid sinds: 2007

Ik ben 3 railer zonder pukkels

offline
Re: Baanopbouw Broekoord
Ron, het gaat prachtig worden, als dat het al niet is.
Blijf dit volgen.


                                                                            Arie
Re: Baanopbouw Broekoord
Lid sinds: 2006

offline
Re: Baanopbouw Broekoord
Op een of andere manier is het mij gelukt om dit draadje altijd werr over te slaan. Stom van mij natuurlijk.

Maar ik heb nu wel op mijn gemak een heel draadje met een heleboel moois kunnen doorspitten.

Ik zal dit draadje nu niet meer snel overslaan.
Re: Baanopbouw Broekoord
fjvanasch
gast

Re: Baanopbouw Broekoord
Wat een mooie film! Heb je niet stiekem gefilmd bij Railz miniworld? Echt heel mooi, mooie combi van treinen, scenery en beweging in je baan. Ik zou de treinen wel langzamer laten rijden voor een volgend filmpje, zeker die diesellocs.

Groet,

Frank

Baanopbouw Broekoord update 11-03-2009
Hallo,
Bedankt voor de positieve reacties, altijd leuk te lezen.
Hierbij weer even een update van een stukje welke we weer opgepikt hebben. Na de weg nog wat "opgeknapt" te hebben met wat kleuren met de drybrush methode en wat overtollige gips resten te hebben verwijderd ga ik verder met de invulling van de weg althans naast de weg.







Zo weer verder met de scenery. Wat ga ik hier maken? Op de foto zien we het witte spulletje van Jaap Vriend wat ik heb opgebracht, klei/zaagsel/water, en heb hier een sleuf opgebracht met aarde. Ja nu nog wit want het ligt te drogen een paar dagen. Hier wil ik met diversen accessoires het aanleggen van een grondkabel vanaf een relais kast ( reeds zichtbaar) maken. Aan de andere kant van de weg weet ik ook wat er gaat komen maar dat is voor later. Moet nu eerst wat accessoires maken en verfraaien en dat laten we dus ook maar gewoon weer even zien.



Een doos zeeschuim van Rail meegenomen en alvast maar wat bomen en struiken maken. Als je dit uit de doos haal dan zijn er ook losse takjes en van sommige bomen haal ik die er van de onderkant ook af om wat meer stam te krijgen. Ik heb de losse takjes, om struikjes te maken,  bij elkaar gedaan en er garen om heen gedraaid en vastgezet zo haal je een optimaal rendement uit je doos.



Het zeeschuim heb ik eerst ingespoten met een bruinige kleur omdat ik vind dat je anders door je bestrooiïng een te lichte kleur van de takken krijgt, welke ik ook regelmatig op banen op Rail ook zag en dat vind ik storend. Het stamgedeelte nog iets ingesmeerd met een boomschors pasta om wat meer body te krijgen maar het is licht gedaan want tenslotte zijn het ook geen zware bomen.



Even voor zover en tot de volgende updeet.

Mvg Ron :P
Re: Baanopbouw Broekoord update 11-03-2009
ook ik zie dit draadje nu pas.

ron (naamgenoot) wat een mooie baan.
ga zo door blijf het volgen.
m.v.g. ron
Re: Baanopbouw Broekoord update 11-03-2009
Echt heel mooi,vooral die foto's om van te kwijlen.

Mvg: Alex
Re: Baanopbouw Broekoord update 11-03-2009
Ron,

ziet er fantastisch uit.

Groetjes, John
Re: Baanopbouw Broekoord update 11-03-2009
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Baanopbouw Broekoord update 11-03-2009
ik ben erg benieuwd wat er komen gaat
succes en kan niet wachten op de update
groet robert
Re: Baanopbouw Broekoord update 11-03-2009
Heb net dit draadje gevonden, echt mooie dingen hoor :o :o :o
Ik kijk uit naar wat er nog gaat komen.

En op je baan staan een paar strukton containers, heb je daar een artikelnummer van?
grt. railrunner1
Re: Baanopbouw Broekoord update 11-03-2009
Citaat van: railrunner1 op donderdag 12 maart 2009, 16:18:33
Heb net dit draadje gevonden, echt mooie dingen hoor :o :o :o
Ik kijk uit naar wat er nog gaat komen.

En op je baan staan een paar strukton containers, heb je daar een artikelnummer van?
grt. railrunner1


Hallo railrunner1,

Ik weet niet of deze containers los te verkrijgen zijn.
Zelf heb ik eens de Strukton set gekocht en daar zijn deze containers uit vandaan.
Ook is er dacht ik een losse wagon met containers verkrijgbaar maar ik weet ook hier niet van of dat van Roco of Märklin is.

Mvg Ron
Re: Baanopbouw Broekoord update 11-03-2009
Erg mooi wordt dit allemaal. Die hei installatie is ook mooi.

Een klein kanttekeningetje. Ik vind perspoonlijk dat de roest kleur net TE roestig is, maar dat is misshicne kwestie van smaak, of komt t door de foto.

Groeten Daan
Re: Baanopbouw Broekoord update 11-03-2009
Citaat van: daanknoben op donderdag 12 maart 2009, 18:25:50
Erg mooi wordt dit allemaal. Die hei installatie is ook mooi.

Een klein kanttekeningetje. Ik vind perspoonlijk dat de roest kleur net TE roestig is, maar dat is misshicne kwestie van smaak, of komt t door de foto.

Groeten Daan


Hoi Daan,

Een terechte kanttekening plaats je hier over hoor.
Ik vind het zelf ook en het is alleen op dit gedeelte van m'n baan. Als het achterliggende gedeelte klaar is haal ik de te zware roestkleur weg.

Mvg Ron
Re: Baanopbouw Broekoord update 11-03-2009
Hallo Ron, ik heb zeer genoten van deze draad, v.a. begin gelezen, mooie foto's van je prachtige baan en heel veel bruikbare tips en links. Het filmpje geeft goed weer hoezeer je modelbaan leeft. Heb je overwogen iets te doen met Faller Car systems op een deel van je baan? Of is het daarvoor te laat? Ook heb je tegenwoordig vele bewegende figuurtjes van Viessmann (eMotion Bewegte Welt); allerhande werklui en huisvlijt. Een glazenwasser zou niet misstaan hier of daar, of een schildertje om je oude seinpost wat op te vrolijken?  :D

Groetjes, Michel
Re: Baanopbouw Broekoord update 11-03-2009
ron
prachtig man.
die vriendjes hebben toch van alles in huis he en kunnen toch alles maken geweldig deze mensen.
je kan er zelf trouwens ook wat van met je aan kleding en aanleg.


groetjes jacco
Re: Baanopbouw Broekoord update 11-03-2009
Hallo,

Heren bedankt voor uw positieve reacties.

@ Michel
Het Faller car systeem heeft nooit een plaats in de gedachte van mijn baan gehad gewoon omdat dit me niet kan boeien. Als ik wel voor zoiets systeem zou kiezen overigens dan koos ik voor het systeem van Leon van Perlo welke mooier rijd, meer mogelijkheden bied en er bij zeg dat het van een recentere datum is als van Faller maar ik heb er verder geen verstand. En als ik als nog zou willen word dit een operatie waar ik niet aan wil denken.
Ook ik vind de bewegende figuurtjes net als jij heel leuk. Zag laatst op OntrAX ook hier hele geinige dingen mee en ja het zijn juist dan van die leuke eyecatchers overigens niet te geef.
Voor volgende winter wil ik wat betreft "beweging" een AHOB installatie bouwen en iets met een graafmachine doen die dus draait,schept,lost.

@ Jacco
Neem aan dat je met die vriendjes Jaap en Jarno bedoel? :D
Inderdaad hebben ze een hoop in huis maar dan zo wel letterlijk als figuurlijk. Er is altijd wel wat bij ze op te steken voor de hobby, Jaap houd je wel aan het werk hoor.

Mvg Ron
Re: Baanopbouw Broekoord update 11-03-2009
Citaat van: h0ogovens op zaterdag 14 maart 2009, 10:13:34

Hallo Ron,

Ook heb je tegenwoordig vele bewegende figuurtjes van Viessmann (eMotion Bewegte Welt); allerhande werklui en huisvlijt. Een glazenwasser zou niet misstaan hier of daar, of een schildertje om je oude seinpost wat op te vrolijken?  :D

Groetjes, Michel

Hallo Michel,

Zal wel leuk zijn maar straks komt Viessman met een bewegend figuurtje uit wat ook de modelbaan maakt en dat wil je toch niet dus laat Ron het even zelf doen kunnen we nog genieten van de prachtige update's met een bouwverslag want anders gaat hij zich vervelen. :)

Groet Wim.
Re: Baanopbouw Broekoord update 11-03-2009
Citaat van: Wim N op zondag 15 maart 2009, 08:24:52
Citaat van: h0ogovens op zaterdag 14 maart 2009, 10:13:34

Hallo Ron,

Ook heb je tegenwoordig vele bewegende figuurtjes van Viessmann (eMotion Bewegte Welt); allerhande werklui en huisvlijt. Een glazenwasser zou niet misstaan hier of daar, of een schildertje om je oude seinpost wat op te vrolijken?  :D

Groetjes, Michel

Hallo Michel,

Zal wel leuk zijn maar straks komt Viessman met een bewegend figuurtje uit wat ook de modelbaan maakt en dat wil je toch niet dus laat Ron het even zelf doen kunnen we nog genieten van de prachtige update's met een bouwverslag want anders gaat hij zich vervelen. :)

Groet Wim.


Zit ook nog te denken aan een recycling straat met daarbij 1 bewegend mannetje, noem hem Wim :wink:

Mvg Ron
Baanopbouw Broekoord update 15-03-2009
Hallo,

Hier weer even een update van de boompjes en struikjes.
De boel ingespoten met verdunde houtlijm welke even in een spuitflaconnetje gedaan en eerst licht  bestrooit met een kort vezeltje en daarna licht weer sprayen en dan bestrooien met fijne turf of blaadjes wat voor handen is.
Probeer zo te sprayen/spuiten dat je de binnenste takken zo min mogelijk nat maak, hier groeit geen blad dus spuit van je af en pak de buiten kant en rustig iets naar binnen toe. Het is dus het proberen om even goed als het ware door de boom te kunnen kijken of noem het maar luchtig te houden.





Zo weer even naar waar we gebleven waren.

Hier plaats ik een bushalte zoals te zien is, bouwpakketje geschilderd en preisertjes erin even een prullenbakje, haltebord gemaakt van bloembinddraad en stujkje styreen, nietje als hek voor fietsen te plaatsen en van messing een fiets gedraaid en geschilderd en die gooi je dan in de heg.

Verder met bodembedekken van diversen kleurtjes en materialen en wat bomen en struiken planten en het begint al weer wat te leven.




Tot de volgende updeet.

Mvg Ron
Re: Baanopbouw Broekoord update 15-03-2009
Geweldig.

Groetjes, John
Re: Baanopbouw Broekoord update 15-03-2009
Hoi Ron,

Boompjes zijn erg mooi geworden. Kom ze binnenkort ophalen :lol:
Evenals de messing fietsen 8)

hihi, nee je hebt weer goed je best gedaan hoor!!!!!

Blijft een genot om naar te kijken. Wordt haast weer tijd voor een bakkie in Andijk.

groetjes
Henk
Re: Baanopbouw Broekoord update 15-03-2009
Ron, ziet er echt netjes uit. Na de scenery proef en berg project wardt dat de volgende.

Gr, Hans
Re: Baanopbouw Broekoord update 15-03-2009
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Baanopbouw Broekoord update 15-03-2009
even een update zegt die dan en wat voor een update
echt super mooi gedaan  :shock: :shock: :shock:
die struikjes zijn erg mooi geworden en die bushalte is geweldig
complimenten
groet robert
Re: Baanopbouw Broekoord update 15-03-2009
Ron,

Mooi! Inspirerend! Ik sta aan het begin van het bouwen van mijn landschap en dit zijn geweldige tips!

Bedankt en graag meer.
Re: Baanopbouw Broekoord update 15-03-2009
Ron, ziet er echt goed uit man! :shock:
Die baan wordt steed mooier

grt. rainrunner1
Re: Baanopbouw Broekoord update 15-03-2009
wow,

Ron dat is mooi gemaakt, het is echt net alsof je daar staat GEWELDIG

mvg, jordi
Re:Baanopbouw Broekoord update 15-03-2009
Hallo mede forummers,

Na een tijdje flink hebben moeten pielen en freubelen weer 's even een update.
De laatste want ik krijg last van recessie, zomer recessie wel te verstaan dan. :lol:
En dan zijn er weer andere geneugten des leven en het word me te warm op zolder. Wil proberen om toch nog wat af en toe te doen beneden dan, maar of het er van komt........ en anders gaan we met oktober gewoon weer verder.

Ben weer eens met een hekwerkje bezig geweest. De paaltjes zijn gemaakt van de Astilbe plant, vind dat ze er zich voor lenen qua vorm als je van die grillige ongelijkmatige palen wil maken die je vaak in de landerijen tegen kom.
Voor de planten liefhebbbers even een link bijgevoegd http://www.neerlandstuin.nl/plantenb/astilbe.html

De paaltjes zijn al bruinig van zich zelf dus je hoeft alleen ze wat te verweren met bv wat grijs en groen voor wat alg aanslag. Het draad is van fijn vissnoer en hier ook weer een kwastje langs gehaald nadat ze met secondenlijm zijn vast gezet.



Verder had ik van de gemeente Broekoord de opdracht gekregen op deze landelijke weg met de aanleg te starten van straatlantaarns, het is daar s'nachts stikdonker en dus moet er licht komen. Beetje haaks want er zal nooit licht komen  :roll: Dus kabelwerkers met materialen aangerukt en hup aan de gang.
Afijn hier onder even wat foto's van verschillende posities genomen.

Hier het graafmachientje met de machinist die een sleuf hebben gemaakt in de pasta naar recept van Jaap Vriend ( echt mooi spul om mee te werken)



Monteurs die de bedrading aan elkaar moeten knopen en overleggen hoe of hebben het over een of ander voetbaldrama of hebben het over een buurman die via internet een gescheiden vrouw heeft ontmoet van Surinaamse afkomst met 4 kinderen,3 katten en 5 cavia's. :shock:



Aan de overkant een platte kar, gemaakt van wat restanten en hier een kabelhaspel opgemaakt en een stukkie zijl.



Schaftkeet voor de mannen en een tentje en een relaiskast oid erbij geplaatst.
Voor ik het te horen krijg, ja de weg houd op dat komt nog.



En nog een plaatje toe....




Mvg Ron
Re:Baanopbouw Broekoord update 08-04-2009
Ron, dit is echt mooi!!! Prachtig gedaan met goed oog voor detail!!

Vraagje: de rails weatheren...elke rails met het kwastje?

Gr.
Rutger
Re:Baanopbouw Broekoord update 08-04-2009
Nou Ron dat ziet er weer profesionaal uit. Vooral dat hekwerk neem ik op in de gedachte voor een eigen scenery.

Gr, Hans
Re:Baanopbouw Broekoord update 08-04-2009
Echt schitterend Ron.
Zoiets zou ik ook graag willen,dit werk jaren gedaan in Rotterdam.
Echt gaaf.

Mvg: Alex
Re:Baanopbouw Broekoord update 08-04-2009
Hallo Ron,

Heel heel netjes gedaan zeg toppie heb hier niks op te zeggen.
Alleen maar dat ik het erg gaaaaaaf vindt.

Groet Wim.
Re:Baanopbouw Broekoord update 08-04-2009
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Baanopbouw Broekoord update 08-04-2009
heel erg mooi
en dat pasta gerecht klinkt goed
heb even geen gehakt uitligggen dus kan dat ook zonder  8) :mrgreen: :mrgreen:
even serieus maar mag ik ook even dat recept van jou heb ook nog iets waar dit goed bijpast
wederom een erg goede en mooie update
complimenten
groet robert
Re:Baanopbouw Broekoord update 08-04-2009
Deze baan wordt maar mooier en mooier hé. :shock:
Alles is echt heel realistich nagebootst.

Toppie Ron!!!

grt. railrunner1
Re:Baanopbouw Broekoord update 08-04-2009
Hoi,

Dat gras ziet er mooi uit. Welk strooisel gebruik en hoe breng je het aan?

Olaf
Re:Baanopbouw Broekoord update 08-04-2009
Ron,

mijn complimenten !!! dit is echt super mooi nagemaakt :shock: :mrgreen:

mvg, jordi
Re:Baanopbouw Broekoord update 08-04-2009
Erg mooi! Leuk al die kleine details.

Ik durf bijna niet, maar kleine puntje; het valt me op dat de overall van de monteurs nogal glimt. Is dat door de foto of moet er iets mats overheen?

Eneh..., dat pasta recept van Jaap, daar houdt ik me ook voor aanbevolen!

Blijf plaatsen, je bent echt een inspiratie voor de detail scènes
Re:Baanopbouw Broekoord update 08-04-2009
Ron, dat ziet er heel netjes uit.
Maar die bouwvakkers lezen die soms H0 roddelbladen:shock: :mrgreen:
Ik vindt vooral de sleuf voor de lantaarnpalen goed gelukt echt topppie.

Mathijs
Re:Baanopbouw Broekoord update 08-04-2009
Ron,

wat een mooie update. Super die details, blijf ons vooral hiermee verrassen.

Groetjes, John
Re:Baanopbouw Broekoord update 08-04-2009
Hallo,

Allen die een reactie plaatsten bedankt voor de positieve reacties, altijd goed om de accu weer op te laden. Enkele antwoorden

@Rutger
Ja, met het kwastje maar dat doen zo velen, ook hier op het forum en er zijn er ook die goed met een airbrush om kunnen gaan en dus deze hiervoor gebruiken. Met de kwast valt wel mee, vind het persoonlijk geen vervelende klus maar er zijn er die er anders over denken.

@Olaf
Ik verf eerst mijn ondergrond in een basiskleur en dat is meestal bruin van Histor en dan cacao en ga er ook wel nog wat overheen met verf van Talens uit de Amsterdamserie bv " burnt sienna".
Hierdoor krijg je meer "diepte" als later het gras er op komt en kijk eens om je heen dan zie je ook overal wel kale of kapot gereden plekken. Je kan ook wel met wat zwart of een beige/oker kleur werken het is een beetje afhankelijk van wat voor grond je wil nabootsen.
Ik laat m'n verf (aqua) eerst drogen, strooi zelf nooit in natte verf kan wel maar het is snel droog en dan komen er toch wel strubbelingen. Ik smeer na drogen verdunde houtlijm op en pak dan meestal eerst een stukje wildgras van Heki knip van de mat en plak het waar het uitkomt. Dan doe ik een korte vezel van 2mm beetje licht/donker gemixed en breng dat op met een grasmaster gemaakt van een vliegenmepper. Die heb ik gekregen van Hendrik Marklin voordat ik een draai om mijn oren krijg. Hiermee trek ik als het ware de vezels omhoog, ook doe ik dat met de stofzuiger maar die kan ik dus afregelen qua zuigkracht. Dan strooi ik wat langer vezels groen of bruin dat zit meer onder bomen, daar strooi ik ook gedroogde groene thee een beetje voor als het ware verfrommelde bladeren. Als laatste fixeer ik nog een beetje met haarlak en klaar. Succes en ga lekker oefenen.
De strooisels die ik gebruik zijn van Heki,Noch, Anita Decor en Woodland.

@ Arjan
Je hebt gelijk hoor, ga het nog veranderen het moet matter.

Nou dan nog even het pasta recept van Jaap Vriend waar je lekker mee kan boetseren in de landschapsbouw om paden, landweggetjes, hopen grond etc te maken maar ook als boomschorspasta.
Wat hebben we nodig:
- een blok Dasklei ( Action,Blokker)
-water
-emmer met deksel
-fijn zaagsel of zaagmeel

Het blok klei net onder zetten in de emmer en zet het afgesloten 5-7 dagen weg. Bij een zaagmachine haal je zaagsel en zeef het eventueel nog even want er zitten vaak wat te groffe stukjes in. Na de inweektijd kneden we de klei met het water tot een papje en strooien er een paar handen zaagsel door dit is om wat meer body/tekening in de structuur te krijgen.
Breng het op bij wat je wil creëren en je hebt alle tijd om het te bewerken de droogtijd is lang. Laat het een dag drogen of als je het heel dik opbrengt bv grondhopen dan nog een dag. Daarna geef je het de kleuren die je wil. Wat over is bewaar je in de afgesloten emmer en het is weken houdbaar.
Er kan nog een conservering middel door welke verkrijgbaar is bij de drogist, naam weet ik niet meer, maar ik hou het zo ook wel een paar maanden goed.
U die dit uitprobeert succes en je zal zien welk een prachtige pasta dit is om te verwerken naar het recept uit het borstzakje van Jaap Vriend :wink:

Mvg Ron
Re:Baanopbouw Broekoord update 08-04-2009
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Baanopbouw Broekoord update 08-04-2009
jammer van het bericht via pb en dat afdwing verhaal  :( :( :( :(
maar goed dank je voor het recept
groet robert
Re:Baanopbouw Broekoord update 08-04-2009
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re:Baanopbouw Broekoord update 08-04-2009
Hoi Ron,

Je creativiteit kent kennelijk geen grenzen, met het meeste gemak verzin je iedere keer
weer een blikvanger van jewelste.
Ik was altijd redelijk tevreden met mijn baan, maar ik heb zo hier en daar
toch inmiddels wel een kleine achterstand opgelopen merk ik. :?
Kortom wederom schitterend gedaan, ik blijf hier wel een beetje spieken als je het goed vindt.

Groetjes Bert :)

ps kan je de heer vriend niet eens een paar uur uitlenen  :)
Re:Baanopbouw Broekoord update 08-04-2009
Hoi Bert,

Achterstand? Tja...... kijk jij steek enorm veel tijd in je weatherologie 8) ten dienste van vele anderen en dat valt te prijzen en geeft je ook voldoening maar dan kan het zo zijn dat het er bij jezelf wat over gaat schieten.
En spieken mag je gerust daar is het tenslotte voor en doe ik toch ook bij jou.
Ja en of je Jaap mag lenen, vraag dat maar aan zijn vrouw :lol: ik ga daar niet over maar we wonen wel dicht bij elkaar en dat kan af en toe een voordeel geven.

Mvg Ron
Re:Baanopbouw Broekoord update 08-04-2009
Hoi Ron,

Dank voor je reactie op mijn "kwastje" ... :)

Zelf ben ik nog niet zover dat ik ga weatheren...maar dat komt nog wel denk ik....

Succes verder met je prachtige baan!!

Groet,
Rutger
Re:Baanopbouw Broekoord update 08-04-2009
Hoi Ron,

Ontzettend leuke update weer. 8)

Gr.
René
Re:Baanopbouw Broekoord update 08-04-2009
Heel mooi weer gemaakt  :D
In de zomer kan men altijd huisjes bouwen en locs onderhouden buiten als t warm is he ;)

Dave
Re:Baanopbouw Broekoord update 08-04-2009
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Baanopbouw Broekoord update 08-04-2009
Heey Ron,

Je bent leuk bezig zie ik!
Er zitten vele mooie details in erg leuk om te zien! :D
Ga vooral zo door.

Groetjes,

Antal
Re:Baanopbouw Broekoord update 10 oktober 2009
Even een updeetje....

Ik was van de week even een middagje bij Jaap Vriend om even bij te bomen :denken: en kregen we het over riet en rietsigaren of zoals ze dat bij ons noemen "duikers".
Inmiddels kennen we de zogenaamde mini cuts met o.a. rietsigaren maar deze zijn plat en die bij ons groeien zijn dus rond.
Lopende vort liet Jaap even aan de hand van een stukje draad zien hoe het anders en zelf vind ik veel mooier kan.


Je neem dus een stukje electra draad welke we onder de tafel gebruiken en vaak zijn er voldoende afval stukjes aanwezig.
Stukje strippen en klein puntje strippen en de basis sigaar is er. Eerst had ik dat stijve draad gebruikt en toen dat soepele.
Het stijve vond ik nog iets te dik en moest met het soepele wel even vertinnen anders is het te slap. Heb daarna een verfje erop gedaan van okergeel en toen de sigaar met chocobruin.


Ook m'n riet heb ik met wat groen en oker opgefrist daar het eerst wat dood riet was maar riet sigaren staan mooi fris in een groene riet kraag.
Natuurlijk, eigenlijk moeten de sigaren nog wel even korter als je denkbeeldig ze in de mond van zo'n vissertje zou stoppen maar goed zo heb je toch even een indruk en als de kleine mensjes niet in de buurt zouden zijn viel het al minder op...




Mvg Ron :P
Re:Baanopbouw Broekoord update 10 oktober 2009-rietsigaren
ziet er weer super uit!
blijf je volgen!
Re:Baanopbouw Broekoord update 10 oktober 2009-rietsigaren
Mooi gedaan Ron.
Ik heb zelf de Noch minicuts uitgeprobeerd, maar die zijn te plat. De jouwe zijn mooier.
Bedankt voor de tip.
Re:Baanopbouw Broekoord update 10 oktober 2009-rietsigaren
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re:Baanopbouw Broekoord update 10 oktober 2009-rietsigaren
Ha die Ron,

Je voelt de frisse wind door door je haar waaien en ook ruik je
lekkere geur van de Reeuwijkseplassen tijdens het kijken naar
de prachtige sigaren.
Wat een mens allemaal niet (wel) kan verzinnen om zijn baan
op te leuken.

Groetjes Bert  :)