Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Accessoires blijven in lijst staan

Gestart door Steamy J dinsdag 16 februari 2021, 23:11:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Accessoires blijven in lijst staan
Lid sinds: 2018

Marklin C-rail met Ecos 1

offline
Accessoires blijven in lijst staan
Beste collega spoorders. Ik heb nog een Ecos 1 en met het programmeren van alle wissels zijn we vandaag klaargeraakt. Momenteel hebben we 28 wissels ingevoerd met naam en toenaam. Maakt dat ik met 2 pagina's accessoires toekom. Al de andere pagina's zijn blanco. Als ik dan mijn baan in GBS plaats, en een magneetartikel wil invoeren, staan er veel meer in de lijst. Al mijn vorige pogingen zijn daar blijven in staan. Handleiding, googelen,... ik vind niet waar ik deze lijst kan uitdunnen. Wat mis ik hier?
Een tweede vraagje is, ik heb een aantal wissels die enkel open gereden worden, dus geen motor of decoder hebben. Op welke manier voeren jullie die in? Gewoon een artikel zonder adres?
Volgende vrije dag wordt het de draaischijf aanschakelen en enkele stroomloze secties met een handschakelaar te voorzien.
Alvast bedankt
Re: Accessoires blijven in lijst staan
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Accessoires blijven in lijst staan
Interresante vraag! Heb ook diverse oude wissels en seinen in rijregelaars staan die al niet meer in de ecos staan maar nog wel voorkomen in de rijregelaars.

Groet,
Jasper
Re: Accessoires blijven in lijst staan
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Accessoires blijven in lijst staan
Voor de wissels die open gereden worden, maak ik twee dummy's aan, 1 links en 1 rechts; dus inderdaad wissels zonder een adres (of in ieder geval niet een adres dat ik elders nodig heb).
De stand van die wissel maakt toch niet uit...

Wellicht moet je de verkeerde/oude magneetartikelen uit de lijst verwijderen (stuk voor stuk). Kan ergens bij de instellingen-tabjes.

Groet, Paul
Re: Accessoires blijven in lijst staan
Lid sinds: 2018

Marklin C-rail met Ecos 1

offline
Re: Accessoires blijven in lijst staan
Het verwijderen van magneetartikels is me bekend, ik ieder instellingstabblad zijn ze weg. In de lijst blijven ze staan, wat wel opvalt is dat er achter staat in welke tab ze staan. En het gekke is dat ze niet als vermelding 'tab 1' of zo hebben maar wel 'tab -'. Indien iemand énig idee heeft, verneem ik het graag. De dummy's kon ik niet invoeren, maar wel ongebruikte adressen, zo kan ik het ook oplossen.
Re: Accessoires blijven in lijst staan
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Accessoires blijven in lijst staan
ga naar Instellingen1
4e tab (sein en wissel)
je krijgt dan de lijst met alle rijwegen en magneetartikelen
ga naar het te verwijderen item
klik op het symbooltje onderaan "pagina met rood kruisje" links van het "uitgang"-symbool.

Daarmee zouden ze uit de lijst moeten zijn.

Groet, Paul