Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

marklin 72442 stekkertjes en hoe deksel

Gestart door peterp dinsdag 16 februari 2021, 20:15:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
marklin 72442 stekkertjes en hoe deksel
Ondanks dat ik een doos vol stekkertjes heb kwam ik er achter dat deze niet (meer) passen in de marklin 72442. Om te zien hoe het nu precies zat heb ik het dekseltje verwijdert. Nu twijfel ik of ik hem er weer goed opgedaan heb. Past nl op 2 manieren maar de aansluitingen zijn natuurlijk verschillend. Dan nog de vraag: klopt het dat er andere stekkertjes nodig zijn?
Re: marklin 72442 stekkertjes en hoe deksel
Nog even over de stekkertjes. Heb een grote hoeveelheid wat "oudere" maar deze passen met geen mogelijkheid. Heeft marklin nieuwe dunnere stekkertjes op de markt gebracht? Ben er nl een tijdje uit geweest  ;)
Re: marklin 72442 stekkertjes en hoe deksel
Lid sinds: 2013

Altijd met tram of trein

offline
Re: marklin 72442 stekkertjes en hoe deksel
Het deksel ligt nu goed afgaande op de opschriften op de print en de gaten in het deksel.
En ja, er worden nu stekkertjes gebruikt met een dunner pennetje en twee vleugeltjes ernaast. Een nieuw veiligheidsvoorschriften begreep ik destijds, het oude type stekkertje paste onder meer in aanpriknetsnoeren zoals van scheerapparaten vertelde mij toen mijn winkelier. Was beter van niet...
Fokko
Re: marklin 72442 stekkertjes en hoe deksel
 @citaat......nee dat lijkt mij ook beter van niet. Hoef je ieder geval niet naar de kapper  :D Ga ik daar even naar op zoek. Dank
Re: marklin 72442 stekkertjes en hoe deksel
Märklin 71400
Re: marklin 72442 stekkertjes en hoe deksel
Hoeveel heb je er nodig en welke kleur.
Rood, groen en geel in overvloed te geef tegen verzendkosten.

Cees
Re: marklin 72442 stekkertjes en hoe deksel
Wauw dat zou geweldig zijn. Als ik van alle drie er 20 zou kunnen krijgen zou dat heel fijn zijn. Maar.......niet voor niets. Stuur maar even een PB als u wil.