Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Vermogen ms1

Gestart door Sanderz28 maandag 15 februari 2021, 21:18:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Vermogen ms1
Lid sinds: 2020

offline
Vermogen ms1
Experts, is het mogelijk om het vermogen te verhogen van de ms1? Ik heb het idee dat met een paar locs en rijtuigen met verlichting deze toch wel invloed daar op hebben.
Re: Vermogen ms1
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Vermogen ms1
Updaten als variant voor spoor 1 schijnt te werken. Of anders de spoor 1 variant zoeken, die draait op 1,9A i.p.v. 1,2A.
Re: Vermogen ms1
Lid sinds: 2020

offline
Re: Vermogen ms1
Dit is al de 1,9 variant.
Re: Vermogen ms1
Lid sinds: 2010

offline
Re: Vermogen ms1
 @citaat Om het vermogen te vergroten mag je aan de gang met een losse versterker met trafo. Dan gebruik je de railuitgang van de Gleisbox (of een paar draadjes aan de puko's en de spoorstaven) als ingang voor de versterker. De gleisbox is dan niet meer rechtstreeks verbonden aan baan.

Groet Ronald.
Re: Vermogen ms1
Lid sinds: 2020

offline
Re: Vermogen ms1
 @citaat Dat heeft verder geen invloed op de besturing? Maw bediening blijft hetzelfde?
Re: Vermogen ms1
Lid sinds: 2010

offline
Re: Vermogen ms1
@citaat In principe niet. Alleen mogelijk met het MFX-protocol. Dus met het aanmelden van je lokjes. Daarom zou ik aan de gleisbox een stuk rails houden waar je je treintjes op kan aanmelden. Je kan eventueel een versterker gebruiken die het MFX-protocol ondersteund.

Groet Ronald.
Re: Vermogen ms1
Lid sinds: 2020

offline
Re: Vermogen ms1
Ok dank u
Re: Vermogen ms1
Lid sinds: 2014

offline
Re: Vermogen ms1
Of kijk voor een CS1 die kun je nu wel voor weinig krijgen voor een 50 euro moet dat wel lukken dan heb je tevens 16 functies ipv 8 op de MS1 en je kunt in multi-tractie rijden.
Re: Vermogen ms1
Lid sinds: 2020

offline
Re: Vermogen ms1
Ik ga lekker oefenen met de ms1 en als het zover is dan stap ik inderdaad over op een cs.