Ha allen,
Inmiddels zijn wij aan de bovenbouw gekomen van ons station en zijn op zoek naar wat tips.
Zie ook bijgevoegde plaatjes. Een is van het station alleen, dat is de huidige planning. Tevens een plaat van hoe dit in het originele (bovenbouw) ontwerp pastte. Er is een wijziging in de zin dat de breedte van de kamer helaas minder bleek te zijn, het geheel schuift hierdoor iets in, de lengte van het station wordt niet beinvloed.
Wel wordt het mogelijk zo dat de draaischijf en bijbehorend klein BW een ander plekje, wellicht aan de andere kant van het station, moet krijgen.
We rijden met een intellibox (wellicht aan vervanging toe) en koploper.
enfin, dat gezegd hebbende gaat het met name om het volgende:
Het wordt een redelijk groot station, grootste spoor 2,70m. We rijden met een grote verscheidenheid aan treinen, ook qua lengte. Dit betekend sprinters, railbusjes etc van 20-40 cm, maar ook een ICE op lengte, een volledige riviera expres en potentieel lange goederentreinen.
Het station zal in beide richtingen bereden worden, op de rest van de baan wordt links gereden omdat dat zo uitkwam met de klimspiraal.
Nu is de vraag uiteraard; hoe dit spoor in te richten in koploper en op de baan tav de hoeveelheid terugmelders?
De twee terugmelders aan de buitenzijden van de sporen zijn vanzelfsprekend en minimaal nodig, maar op die manier kunnen zaken als bijvoorbeeld 2 treinen op hetzelfde perron (1a en 1b) al niet. Of is dat laatste niet handig te regeln in koploper?
Meerdere melders voor alternatieve stopplaatsen lijkt me sowieso handig.
Uiteraard hebben we alle info gelezen in de handleiding, maar wat nou 'handig' of 'praktisch' is, daar komen we niet helemaal uit, hopelijk hebben jullie wat tips!.
Erik en Peter