Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Enquête: vastgepind topic of apart (sub-)board voor CS3 programmeren?

Gestart door TomPaul vrijdag 05 februari 2021, 19:50:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Enquête: vastgepind topic of apart (sub-)board voor CS3 programmeren?
Beste modelbaanliefhebber,

Een vraag aan jullie allen.
Wat vinden jullie van het idee voor een apart (sub-)board voor CS3 programmeren (of CS1/CS2/CS3 programmeren) ?
Of zo'n vastgepind topic?
Ik zie dat bijvoorbeeld ook voor iTrain-versies. Ik weet niet hoe je zoiets vastpint.

Momenteel is de info nogal versplinterd en moeilijk bij elkaar te vinden. We zouden dan reeds bestaande topics kunnen doorverwijzen naar zo'n nieuw (sub-)board of vastgepind topic.

Graag jullie feedback.

Bedankt,

Paul
Re: Enquête: vastgepind topic of apart (sub-)board voor CS3 programmeren?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Enquête: vastgepind topic of apart (sub-)board voor CS3 programmeren?
John (VT60weetikveel, dat TEE ding) is vrij actief met info in de wiki zetten en ook vrij actief met zich inlezen in de CS3. Ik zie de meerwaarde niet helemaal, zeker niet als je de CS1 en 2 ook mee gaat nemen. We hebben hier Märklin besturing, dat zou voldoende moeten zijn.
Re: Enquête: vastgepind topic of apart (sub-)board voor CS3 programmeren?
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Enquête: vastgepind topic of apart (sub-)board voor CS3 programmeren?
We hebben vandaag onze jaarlijkse moderator meeting.. Ik neem 'm mee als agendapuntje  ;)
Re: Enquête: vastgepind topic of apart (sub-)board voor CS3 programmeren?
Hoi Sascha,
Dat is fijn.
Ik denk bijvoorbeeld aan het centraliseren van uitleg over gebeurtenissen en uitgebreide gebeurtenissen.
Bedankt,
Paul
Re: Enquête: vastgepind topic of apart (sub-)board voor CS3 programmeren?
Dan zal er ook op gemodereerd moeten worden door iemand met kennis van zaken want anders verbetert er niets.

Beter is Marklin benaderen dat ze eens iets gaan doen aan die brakke gebruiksaanwijzingen en slecht ondersteunende PDF manuals. Daar ligt immers het probleem.

Gr, Ben.
Re: Enquête: vastgepind topic of apart (sub-)board voor CS3 programmeren?
Hoi Ben,

Daar heb je zeker een punt.
Documentatie is een zwak punt. Ik heb recent een prima boek gekocht van Märklin over CS3 vanaf versie 2.0. Biedt veel info, zeker voor relatieve nieuwkomers zoals ik. Maar er staat niets in over de uitgebreide gebeurtenissen, en dat is jammer. Want daar ligt m.i. nog een behoorlijk stuk onontgonnen gebied, dat het sturen met de CS3 i.p.v. een programma wel degelijk mogelijk maakt. Het is waarschijnlijk complexer dan met zo'n programma, maar het uitproberen lijkt me juist heel leuk om te doen. Dus dan gaat het niet alleen om het eindresultaat maar ook de fun die hebt over de weg er naartoe. Daarbij zijn alle tips welkom.

Dat is wat ik beoog met een vastgepind topic of (sub-)board. Ik wil dat best wel modereren.

Fijn weekend,

Paul
Re: Enquête: vastgepind topic of apart (sub-)board voor CS3 programmeren?
Naast John (VT601) heb ik ook bijdragen gevonden over uitgebreide gebeurtenissen van Leen (DIGIPOST).

Stel dat het vastgepind topic of (sub-)board er komt dan hebben we in ieder geval al bijdragen die we kunnen clusteren.
Re: Enquête: vastgepind topic of apart (sub-)board voor CS3 programmeren?
 @citaat

Lijkt mij een goed plan.
Nu staan bepaalde oplossingen verspreid over verschillende topics wat het zoeken wel eens wat lastiger maakt.
Re: Enquête: vastgepind topic of apart (sub-)board voor CS3 programmeren?
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Enquête: vastgepind topic of apart (sub-)board voor CS3 programmeren?
Hallo allemaal,

Qua forum-indeling (niet inhoudelijk Ben) hebben we dit vanmiddag gezamenlijk besproken, en direct naar gehandeld.
We zijn van mening dat we geen board willen per centrale, dat worden er simpelweg te veel. We hebben een opdeling per merk gemaakt nu, en alles wat nu nog onder overig staat, zal nog verdeeld worden over de andere 2 nieuwe boards. Als een topic veel interesse heeft staat deze vanzelf regelmatig bovenaan. We voelen er op dit moment nog niets voor om 1 bepaald onderwerp sticky te maken.
Re: Enquête: vastgepind topic of apart (sub-)board voor CS3 programmeren?
OK, prima en bedankt voor de toelichting.
Re: Enquête: vastgepind topic of apart (sub-)board voor CS3 programmeren?
 @citaat @citaat Dus één iemand roept iets en je gooit het board overhoop?  :D

"Het renoveren van een konijnenhok zal het gedrag van de konijnen zelden veranderen".


Gr, Ben.
Re: Enquête: vastgepind topic of apart (sub-)board voor CS3 programmeren?
ik vond de oude indeling beter, nu lijkt het of er een stuk van het forum is gewist  :D


mvg,
Michel
Re: Enquête: vastgepind topic of apart (sub-)board voor CS3 programmeren?
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Enquête: vastgepind topic of apart (sub-)board voor CS3 programmeren?
Citaat van: ACTS.zuid op zaterdag 06 februari 2021, 16:25:33
@citaat @citaat Dus één iemand roept iets en je gooit het board overhoop?  :D

"Het renoveren van een konijnenhok zal het gedrag van de konijnen zelden veranderen".


Gr, Ben.

Assumption is .... ;-)

Nee hoor, deze stond toevallig al op lijstje om te bespreken, alsmede de volgorde van andere boards die ook gewijzigd zijn.
Re: Enquête: vastgepind topic of apart (sub-)board voor CS3 programmeren?
Re: Enquête: vastgepind topic of apart (sub-)board voor CS3 programmeren?
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Enquête: vastgepind topic of apart (sub-)board voor CS3 programmeren?
Hallo Ben,

Dat is een gevalletje van niet overal de juiste vinkjes aan zetten. Ik was er inderdaad een aantal vergeten.
Het werkt nu weer wel.
Re: Enquête: vastgepind topic of apart (sub-)board voor CS3 programmeren?
Ik ben ook niet echt te spreken over de nieuwe indeling. Heb het de tijd gegeven, maar kan er niet aan wennen.
Re: Enquête: vastgepind topic of apart (sub-)board voor CS3 programmeren?
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Enquête: vastgepind topic of apart (sub-)board voor CS3 programmeren?
Goede verbetering, kan nog wat verder uitgediept worden, misschien Digikeijs ook in aparte sectie ....  :thumbup:
Re: Enquête: vastgepind topic of apart (sub-)board voor CS3 programmeren?
 :D

Zou het maar laten, het is al lastig genoeg. Jantje heeft een probleem met zijn Uhlenbrock booster maar hij post bij Marklin want hij heeft een CS1R wat eigenlijk een Ecos is.....