Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Verschil tussen jaar wagen en insider jaar wagen

Gestart door wouter woensdag 09 december 2020, 14:53:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Verschil tussen jaar wagen en insider jaar wagen
Beste mensen

Wat is t verschil tussen een jaarwagen bv  48707  en een insider wagen 48157
beide zijn in 2007 uitgegeven.
een insiderwagen hoort bij je insider lidmaatschap  maar een jaar wagen?
tgv waarvan wordt die uitgegeven?
Re: Verschil tussen jaar wagen en insider jaar wagen
Jaarwagens zijn bijvoorbeeld de Kerstwagons, de Märklin Magazine wagons of de Museumwagons, 1 keer per jaar een nieuw model voor de verzameling.
En de Insider modellen inderdaad voor de leden van de club, dit kunnen ook locomotieven zijn.

Dirk-Jan
Re: Verschil tussen jaar wagen en insider jaar wagen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Verschil tussen jaar wagen en insider jaar wagen
De insider jaar wagons zijn de jaarlijkse gratis wagons die je krijgt bij je insider lidmaatschap. 

Groeten,
Wico
Re: Verschil tussen jaar wagen en insider jaar wagen
 @citaat Niets is gratis. In de prijs van het lidmaatschap is de wagen ingecalculeerd.
Re: Verschil tussen jaar wagen en insider jaar wagen
de insider wagens is me wel duidelijk maar hoe kom je achter een jaar wagen ? welke is dat in dit jaar ? of is er geen ?
moert je daarvoor naar handelaar of staat dat in t marklin magazine of op  de marklin site ?
Re: Verschil tussen jaar wagen en insider jaar wagen
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: Verschil tussen jaar wagen en insider jaar wagen
Meestal staat het betreffende jaar op het wagentje geprint. Met name de kleine lettertjes van het chassis.

Jan-Peter.
Re: Verschil tussen jaar wagen en insider jaar wagen
De diverse jaarwagens worden aangekondigd op de website, de brochures en de diverse nieuwigheden publicaties.
De Museum wagon vroeg in het jaar (dacht ik), de Magazine wagon ergens in het voorjaar/zomer en de Kerstwagon meestal bij de Herfstnieuwigheden.

Dirk-Jan
Re: Verschil tussen jaar wagen en insider jaar wagen
duidelijk dank
Re: Verschil tussen jaar wagen en insider jaar wagen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Verschil tussen jaar wagen en insider jaar wagen
Citaat van: nobody op woensdag 09 december 2020, 17:44:15
@citaat Niets is gratis. In de prijs van het lidmaatschip is de wagen ingecalculeerd.

Weer een illusie armer :?. Ik dacht toch echt ...

Wico
Re: Verschil tussen jaar wagen en insider jaar wagen
Om nog even terug te komen op de topic starter zijn vraag.

Insider wagons, is een club wagon. Eigenlijk alleen te verkrijgen als je lid bent.
Model 48707 is ook een club wagon. Deze is van de jongeren afdeling. FC Märklin.

Bovenstaande helpen wel als je lid bent, maar voor de FC marklin club moet je bepaalde leeftijd hebben dacht ik zo.

De rest kun je wel aanschaffen, maar soms heel moeilijk en tegen een hoge prijs.  Museum modellen bv is oorspronkelijk alleen te verkrijgen in het museum in Goppingen, maar er zijn andere, duurdere manieren.


Re: Verschil tussen jaar wagen en insider jaar wagen
Lid sinds: 2013

Altijd met tram of trein

offline
Re: Verschil tussen jaar wagen en insider jaar wagen
Het staat erop maar een loupe is soms wel nodig.
F.
Re: Verschil tussen jaar wagen en insider jaar wagen
hoi,

Citaat van: Hitmaan op woensdag 09 december 2020, 21:56:16
De rest kun je wel aanschaffen, maar soms heel moeilijk en tegen een hoge prijs. 

Als je een beetje zoekt en kijkt kan je soms hele leuke modellen voor leuke prijzen krijgen.

Citaat van: Hitmaan op woensdag 09 december 2020, 21:56:16
Museum modellen bv is oorspronkelijk alleen te verkrijgen in het museum in Goppingen, maar er zijn andere, duurdere manieren.

Ze zijn ook op de beurs Intermodellbau in Dortmund bij de stand van märklin te krijgen. Voor de normale prijs. Tegenwoordig hebben sommige winkels hem ook nog in de collectie. Ik heb zo een groot aantal Trix-museumswagens" kunnen krijgen.

Groet Ronald.
Re: Verschil tussen jaar wagen en insider jaar wagen
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Verschil tussen jaar wagen en insider jaar wagen
Er zijn veel insiders die niets moeten hebben van een jaarwagen. Omdat ze een andere epoche rijden of andere spoorwegmaatschappij of het model is hun te lelijk of het opschrift is niet conform de werkelijkheid, et cetera. Die wagens uit de laatste jaren worden eigenlijk best wel goedkoop aangeboden op de veilingsites. Goed zoeken op de Duitse sites. Laatste was er iemand die een bijna complete serie Kerstwagens aanbood en iemand die telkens per 10 jaargangen zijn insiderwagens aanbood.
Jaarwagens zijn voor mij meer voor de heb. Zo heb ik bijna alle MM-wgns. verzameld. De 1e wgn uit 1986 is mij nog te duur. Die eerste is een echt reclamemodel, dus die kreeg een handelaar als cadeau. Heel wat anders als de huidige jaarwagens die mother Märklin vermoed ik aardig wat geld op de bank brengen mede door de verplichte koppeling met het abonnement.
Trouwens ook de 1e museumjaarwagen is mij te duur.
Het zijn geen jaarwagens maar ik heb ook alle 3railforumwagens en de lok. Hoewel ik de personenwagens alleen voor de heb heb.
Ik ben geen fan van de Schuco autootjes maar bestel wel de lagebakwagen om de 3railforumuitgavenserie compleet te houden. En zo kopen wel meer verzamelaars de jaarwagens.
Dirk :-{)
Re: Verschil tussen jaar wagen en insider jaar wagen
Citaat van: Hitmaan op woensdag 09 december 2020, 21:56:16Museum modellen bv is oorspronkelijk alleen te verkrijgen in het museum in Goppingen,

Dat vermeldt M inderdaad altijd wel bij haar jaarlijkse aankondiging van deze (Museum) modellen. Echter, zeker de afgelopen 10 jaar mochten de "Märklin Stores", zoals Kuijper in Utrecht, deze modellen ook verkopen. Sinds dit jaar is daar (nog) onduidelijkheid over. Zeker is wel dat je, in verband met de Corona-maatregelen, de 2021-wagen rechtstreeks bij het Märklinmuseum mag bestellen. Ze sturen het model dan naar je op. Uiteraard tegen meer betaling van € 10,-- verzendkosten.