Je hebt de mazzel dat John (VT601) al een tijdje bezig is om de CS3/CS3plus te beschrijven in de 3railwiki.
Hij legt heel veel dingen ongelooflijk helder uit. En dat is een pré.
Ik zou beginnen bij
Aanmaken Terugmelder en dan even terug grijpen op
S88-terugmeld decoder (het verleden) en
Bezetmelding. Want dan ben je helemaal bij gelezen.
Iets wat hij minder goed uitlegt, is het verschil tussen massa- en stroomdetectie. Waarschijnlijk omdat dit verschil niet relevant is. CS3/CS3+ zit er niet mee hoe je het doet, een terugmelding is een terugmelding. Je moet het verschil tussen contactrails, schakelrails, reedcontact of lichtsluis wel aangeven in de configuratie in de CS3/CS3plus, wil het correct gaan werken. Maar dat terzijde: een signaal is een signaal.
Rest de vraag: contactrails over de volle lengte van het spoor, of niet (zoals je die ook analoog gebruikte).
Citaat van: Leo Raats op dinsdag 09 februari 2021, 15:26:59
Mijn vraag is, als ik van elke rails, allen aan dezelfde kant, met mijn dremel de railstaaf doorzaag, ben ik dan klaar, (uitgaande dat de huidige contactrail verbonden is met een S88, of moet ik alle rails ook met een draad voorzien en deze doorlussen, naar de draad van de contactrail naar de S88).
Het stuk voor het gedeelte wat ik tussen haakjes heb gezet: nee, dat werkt zo niet.
De rest van "of moet ik alle rails...": is mij onduidelijk wat je bedoelt.
Als ex M-rails rijder pakte ik de 3railwiki er nog even bij: de
M-rails componenten (je bestaande contactrails) en
Zelfgemaakte M-rails contactrails.
Dit naar aanleiding van de opmerking van BlikkenTinus. M-rails contactrails maken massacontact.
Dat contact tussen de niet-geïsoleerde en de geïsoleerde spoorstaaf gebruik je analoog met een onafhankelijke stroombron (waardoor een van rijspanning onafhankelijke logische stroomkring ontstaat).
Deze M-rails contactrails waren oorspronkelijk bedoeld voor analoge overwegen (gebaseerd op massadetectie via de lichtstroomkring, niet via de rijstroomkring).
Ik ben benieuwd naar reacties uit digitale hoek.