Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Baureihe 217 014-0

Gestart door Kevin_S dinsdag 09 februari 2021, 10:55:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Baureihe 217 014-0
Lid sinds: 2006

Duits rijder

offline
Baureihe 217 014-0
Goedemorgen allen.

Ik zit al een aardige tijd te kijken naar passende rijtuigen en of wagons voor de Baureihe 217 014-0.
De locomotief die ik bezit is de Trix 22417.

Ik wil deze locomotief een zo realistische sleep geven, echter kom ik er niet echt achter via Google etc. wat deze locomotief echt veel heeft getrokken.

Kan iemand mij het verlossende antwoord geven?

Alvast bedankt.
Kevin_S
Re: Baureihe 217 014-0
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Baureihe 217 014-0
Google eens op " DB 217 014-0"
Kies "alleen afbeeldingen".

Dan kom je diverse foto's tegen waarbij de loc goederentreinen trekt. (Ook in dubbeltractie)

Succes.

Mvg. Marcel
Re: Baureihe 217 014-0
BlueTrain
gast

Re: Baureihe 217 014-0
Hoi Kevin,

Ik denk, dat die vraag moeilijk te beantwoorden is. De V160-familie, waartoe de 217 behoort, werd ontwikkeld om bekende stoomlocomotieven als de BR38, BR24 en BR23 in het personenvervoer te vervangen. Ook was deze generatie locs zeer geschikt voor het middelzware goederenvervoer. De 217 werd ontwikkeld omdat de trend bij de verwarming van personenrijtuigen richting elektrische verwarming ging, waar dat voorheen door stoom (BR216) geschiedde. Daarom kreeg de 217 een generator voor elektriciteit.
De 217 was een soort "proefkonijnserie", in totaal waren er maar 15 stuks, omdat vrijwel tegelijkertijd de BR218 ontwikkeld werd, die de voorkeur van de DB kreeg. Vanwege die generator zal ze in de beginperiode vooral voor het personenvervoer zijn ingezet. Naarmate de elektrificatie van baanvakken toenam en vooral in het personenverkeer snelheid gevraagd werd, veranderde de rol van de V160-familie, en dus ook van de 217. Meer en meer werd hun rol beperkt tot die in het goederenverkeer, idd vaak in dubbeltractie. Ook vond er een concentratie plaats op plekken, waar nog veel niet-geëlektrificeerde baanvakken waren, bijv. in het zuidoosten en zuiden van Beieren (Regensburg, Mühldorf). Met name vanwege die veranderde rol in hun "life-span" zul je op Internet vooral foto's vinden van de 217 met goederensleep of als "Museumslok" of in dienst van private ondernemingen. Als je er personenrijtuigen aanhangt, zullen dat toch vooral rijtuigen geschikt voor elektrische verwarming moeten zijn. Voor foto's kun je zoeken op www.Bahnbilder.de, ik weet alleen niet of ze daar archieven met oudere foto's (jaren '70/'80) hebben...
En als je erg veel belang hecht aan een historisch correcte sleep, kun je op https://www.vgbahn.shop of www.verlagshaus24.de zoeken naar boeken over de V160-familie of "Zugbildung"...

Mvg, Willem.
Re: Baureihe 217 014-0
Lid sinds: 2006

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

offline
Re: Baureihe 217 014-0
Hier ook een linkje waar meer informatie over het ontstaan en gebruik van deze serie staat.
Hieruit valt op te maken dat ze vanaf 1998 alleen nog voor het goederenvervoer werden ingezet.
https://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_V_162

Ik denk dat je met zoeken op loc-nummer ook nog wel afbeeldingen kunt vinden met rijtuigen.
Re: Baureihe 217 014-0
BlueTrain
gast

Re: Baureihe 217 014-0
Nogmaals hoi, :D

Ik heb een aardig "filmpje" over de V160-familie gevonden, alweer zo'n 20 jaar oud, denk ik (geüpload: 06-02-2021). Daarin ook een "plekje" voor de BR217, mét personenrijtuigen. Historisch, een korte vlucht over/door de geschiedenis van BR215 t/m BR225.



Mvg, Willem