Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

AC wielen wish/ali

Gestart door pepdeze zondag 07 februari 2021, 11:21:10

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
AC wielen wish/ali
Lid sinds: 2006

offline
AC wielen wish/ali
Morning,

Ik heb inmiddels aardig wat rijtuigen van Roco/piko/lima/LS models, daar zitten natuurlijk DC wielen in wat op een wissel nog wel eens niet lekker gaat.
Omdat ik deze winter mijn testbaan ga inruilen voor een 'echte ' baan wil ik de wielen gaan vervangen.
Nu zag ik bij wish wielen voor echt een schijtprijs. Heeft iemand hier ervaring mee?

https://www.wish.com/product/5d4a399c72b0c90535e7a74b?
from_ad=goog_shopping&_display_country_code=NL&_force_currency_code=EUR&pid=googleadwords_int&c=%7BcampaignId%7D&


grt
Jeroen
Re: AC wielen wish/ali
Laatst was ik zelf ook op zoek. De immer goedkope Duitse site met Radsätze gaf geen thuis. Bestellingen kon ik niet plaatsen door een steeds terugkerende mededeling over de onmogelijkheid een bezorgwijze te kiezen.
Bij Ali op iets vergelijkbaars gestoten als bij Wish. Maar het leek telkens lastig echte AC wielen te kiezen. Tekst spoort niet met de plaatjes of de tekst is tegenstrijdig. En voor de terugmelding wil ik het liefst niet geïsoleerde wielstellen.
En toen zag ik dat Artitec vier AC assen heeft die doorgaans rond de 5,50 kosten. Vond ik toch netjes. Daar ben ik maar voor gegaan om mijn zelfgebouwde blokvormen karren te laten rijden. En dat lukt.
Dus ik ben blij.

Groet,

Peter
Re: AC wielen wish/ali
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: AC wielen wish/ali
op marktplaats vind je soms ook leuke partijen AC wielen voor een goede prijs
Re: AC wielen wish/ali
Lid sinds: 2006

offline
Re: AC wielen wish/ali
Ook goede tips.
thnx.
Re: AC wielen wish/ali
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: AC wielen wish/ali
Misschien heb je hier iets aan: H0 Radsatz-Dreherei?

Zo'n fabriek is wel een investering, maar als je zelf wielstellen kunt maken hoef je er nooit meer naar op zoek. En als je er wat verkoopt, heb je de investering snel terugverdiend. Hoewel, letterlijk vertaald is dit een "H0 Wielstel Draaierij", dus is dit wel een fabriek? Misschien is het alleen maar een gebouw waarin H0 wielstellen gedraaid worden...
Re: AC wielen wish/ali
Lid sinds: 2016

1 raiL + 1 raiL = 2 railS ;)

offline
Re: AC wielen wish/ali
Ik heb deze gebruikt bij mijn zelfbouwcontainerwagens. Ze doen het prima op M-rails
24 stuks @ 21,89 € en gratis verzending naar België

https://nl.aliexpress.com/item/32823453900.html
Re: AC wielen wish/ali
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: AC wielen wish/ali
Daar ga ik ook s kijken
Re: AC wielen wish/ali
Lid sinds: 2021

De BR44 blijft mijn topper

offline
Re: AC wielen wish/ali
Ik begrijp jullie problemen niet met Roco wagens. Ik rij al jaren met deze wagens (of Lilliput materiaal) zonder één enkel probleem. Bij sommige M-rail wissel volstaat het de tegenrail wat te vervormen waar dat problemen schept (wat enger maken). Kost me geen Euro, en alles blijf lopen. Wees zeker, ook het oeroude Märklin materiaal blijft er vlot over gaan. Voor de C-rail, die is aangepast, geen probleem. Voor de K-rails heb ik geen ervaring..

Groetjes,

Bob
Re: AC wielen wish/ali
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: AC wielen wish/ali
Citaat van: MotorBob op woensdag 24 maart 2021, 00:51:17
Ik begrijp jullie problemen niet met Roco wagens. Ik rij al jaren met deze wagens (of Lilliput materiaal) zonder één enkel probleem.
Dat standpunt onderschrijf ik voor k-rails, maar analoog, zonder wieldetectie-noodzaak.
Re: AC wielen wish/ali
Lid sinds: 2013

offline
Re: AC wielen wish/ali
Net weer wat besteld bij Radsätze....., leveren (tot nu toe) alleen naar Duitsland.