Bij deze hetzelfde idee maar dan zonder slanke wissels zodat je die alvast niet hoeft te kopen. Er liggen weer boogwissels 671/672 in de wisselstraten links en rechts van het station. Ook de slanke wissels en kruising voor de aftakkingen van de paradebaan heb ik weggelaten, daarvoor in de plaats liggen gewone wissels en een engelsman. Die laatste dient om de kopsporen naar de haven die ik er deze keer ook maar vast bij heb gelegd te verbinden met beide paradesporen.
Het schaduwstation is ongewijzigd. Daarbij had ik al voornamelijk rechten 172 en 188 en bochten 230 en 330 gebruikt, met als uitzondering natuurlijk de buitenbocht van 210° . Omdat die om een bocht met 7 x 330 heen moet heb ik daar ruimere boogstralen gebruikt. Het alternatief zou zijn om die buitenbocht met 330's te maken, een paar keer onderbroken door een recht stukje. Dat doe ik liever niet, treinen rijden beter door vloeiende bochten. Bij zichtbare sporen vind ik het bovendien veel mooier maar daar zie je in het schaduwstation toch niets van.
Van de vijf 912's zijn er vier nodig om te zorgen dat het station op de juiste hoek ligt ten opzichte van de rand. Dat komt vrij nauw: alleen bij de juiste hoek past er een station van linksvoor naar rechtsachter. Dat hangt uiteraard af van de maten van de baan: naarmate de lengte groter is dan 400 cm of de breedte kleiner dan 130 cm moet die hoek kleiner worden. Bij 400 x 130 cm kwam ik uit op ±22°. Het ligt voor de hand om de wisselhoek van 24,3° aan te houden, maar de afwijking van 2,3° is al te veel, dat komt niet mooi uit. Dankij de verschillende bochten zijn met C-rails allerlei hoeken te realiseren. Dat is een van de sterke punten van C-rails, vind ik. Met bochten van 7,5° en 15° zou het kunnen, dat is 22,5°. Ik heb echter gekozen voor een andere oplossing: een wisselbocht van 24,3°, een flauwe bocht van 12,1° en een bochtje van 15° maakt in totaal 51,4°. Samen met vijf bochten van 30° levert dat een hoek van 21,4° voor het station op.
De vijfde 912 is een kwestie van smaak, dat kopspoortje kan natuurlijk best anders. Sowieso kun je de sporen naar de haven op vele manieren leggen. Ligt er maar net aan wat je voor scenery in gedachten hebt. Door de waterpartij is er echter geen plaats meer voor een BW. Als je dat er nog bij zou willen maken, kan dat in dit ontwerp alleen maar linksachter, maar dan wordt het wel erg vol.