Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

37017 waarde en misschien beperkte oplage?

Gestart door Trainspotter zaterdag 06 februari 2021, 17:50:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
37017 waarde en misschien beperkte oplage?
Hallo,

Ik ben zeer benieuwd naar de waarde en oplage van de 37017.
Ik zag deze lok rond de kerst op Catawiki maar de uiteindelijke prijs ging mij ver boven de pet (EUR 700).
Was wel op slag verliefd en vraag mij nu af of deze lok werkelijk zoveel waard is vanwege een beperkte oplage of dankzij achterlijk hoge veilingprijzen vanwege de Corona crisis en gesloten beurzen en zo.
Dank.

Met vriendelijke groet,
Wilko Sijsling
Re: 37017 waarde en misschien beperkte oplage?
 @citaat
UVP was € 500,- indertijd. Moba-preise.com geeft een ca. prijs aan van € 416,- en een maximumprijs van € 599,-*
Momenteel staat ie te koop op eBay voor 650,- (Brandneu). Die €700,- was dus niet echt over de top m.i..
Het betreft een eenmalige beperkte oplage (hoeveel stuks weet ik niet). Bijzonder eraan is dat de blauwe kleur fictief is, locomotieven van de KBS zijn normaliter groen, en dat ie geleverd wordt in een mooie houten kist. Verder is het natuurlijk een prachtig model.

Mvg, Willem.

* in "nieuw" toestand.

Re: 37017 waarde en misschien beperkte oplage?
 @citaat  @citaat Tja... Als je deze link bekijkt werd deze lok aangeboden voor conrad Marklin 37017 voor € 499 euro. Je kan Hier nog wat meer informatie vinden. Op Ebay Deutschland staat er ook nog een voor maar 649 euro: Ebay Marklin 37017

Groet Ronald.
Re: 37017 waarde en misschien beperkte oplage?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: 37017 waarde en misschien beperkte oplage?
Ik zie er ook één die voor €280,- is verkocht, ==> Klik.
De verkoopprijs lag destijds ergens rond de €450,- geloof ik.
Re: 37017 waarde en misschien beperkte oplage?
Hallo,

Zelf zou ik altijd vallen over de fantasie-kleurstelling. Dan ben ik er eigenlijk al klaar mee.

Maar aan de andere kant: heel veel is niet bekend over de juiste kleuren welke gebruikt werden in Epoche I... Kleurenfoto's waren er niet. Ik heb een hele tijd gezocht naar de juiste kleurstelling, en toen kwam ik erachter dat de Bayerische als ook de Pfalz-kleuren kloppen. De vraag is zelfs of de S2/6 ooit in zwart-rood gereden heeft. Maar dit blauw? Nee. Wél heeft men die kleuren ooit gebruikt tijdens een tentoonstelling, maar zover ik weet niét op deze loc.

Maar hé, als mensen daar zovee geld voor hebben, wie ben ik dan? Ik begrijp die mensen niet, maar och, ik begrijp zoveel mensen niet tegenwoordig...  ;)

Groeten,
William
Re: 37017 waarde en misschien beperkte oplage?
Hallo,

Dank reageerders voor alle extra informatie, Moba Preise kon ik nog niet.

Met vriendelijke groet,
Wilko
Re: 37017 waarde en misschien beperkte oplage?
Betere indicatie  geven de prijzen van verkochte artikelen via ebay.de
https://www.ebay.de/sch/i.html?_fsrp=1&_sacat=0&_nkw=m%C3%A4rklin+37017&_from=R40&_blrs=spell_check&LH_TitleDesc=0&LH_PrefLoc=3&rt=nc&LH_Sold=1&LH_Complete=1
Ruimschoots onder de € 500 en zelfs rond € 350 !

Cees
Re: 37017 waarde en misschien beperkte oplage?
Zo zie je maar, nooit te oud om te leren. Deze zoek mogelijkheid kon ik nog niet binnen EBay.
Die EUR 351 is van enkele dagen geleden, op het laatste moment overboden met EUR 1  :(
De lok was wel wat beschadigd.

Vergroot,
Wilko
Re: 37017 waarde en misschien beperkte oplage?
Gevonden bij onze oosterburen, gloednieuw en met 20% korting op de oorspronkelijke prijs.