Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

mfx niet niets

Gestart door Arthur zaterdag 06 februari 2021, 15:28:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
mfx niet niets
Lid sinds: 2012

offline
mfx niet niets
Ik zet een Märklin loc met mfx op de baan en hij meldt zich prima aan. Rijdt perfect. Twee uur later zet ik hem terug en doet niets meer. Ik heb een Mobile Station 2 en krijg enkel nog een flikkerend "mfx" op mijn scherm. Ik weet dat aanmelding soms enige minuten kan duren, maar na een kwartier is dit toch niet meer normaal?
Dank voor de reacties.
Re: mfx niet niets
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: mfx niet niets
Remedie: lok uit de loklijst verwijderen en opnieuw laten aanmelden.
Re: mfx niet niets
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: mfx niet niets
 @citaat Als dat niet lukt, loc van de baan halen, MS2 opnieuw opstarten en daarna loc plaatsen.
Re: mfx niet niets
Lid sinds: 2012

offline
Re: mfx niet niets
Dank voor de reactie. Maar de loc doet niets. Dus denk ik dat de decoder gesneuveld is. Er was nochtans geen kortsluiting of enige reden toe. Ik heb de decoder ook even op de testmodule van ESU gezet en daar is ook geen leven te bespeuren.
Re: mfx niet niets
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: mfx niet niets
Probeer de loc eens op een analoge baan. Doet hij niets, dan is de decodr defect. Rijdt hij wel analoog, zet hem dan op de digitale baan. Wellicht meldt hij zich dan weer aan en functioneert alles weer.
Re: mfx niet niets
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: mfx niet niets
ALs een mfx loc is aangemeld en je haalt hem van de baan en zet ehm twee uur later weer op de baan, dan zla deze zich niet opnieuw aanmelden.
Om welke loc gaat het hier?
Decoders gaan niet zomaar kapot.
Ik heb dit probleem ook wel eens gehad met ESU OEM decoders.
Zet mfx eens uit op je MS en maak een Motorola (Fx) loc aan met het adres van de bewuste loc en probeer of dat werkt.
Re: mfx niet niets
Lid sinds: 2012

offline
Re: mfx niet niets
Het gaat om de 37160 van Märklin, een tenderloc met mfx decoder.
Re: mfx niet niets
Lid sinds: 2012

offline
Re: mfx niet niets
Ik heb de loc analoog gestest. Ook geen reactie. Mijn besluit is dat de decoder gesneuveld is. De specifieke decoder van de loc nr. 37160, het nummer 178851, is niet meer in voorraad bij Märklin. Kan iemand me het catalogusnummer geven voor een vervangdecoder? Het locje heeft namelijk een hele batterij aan geluidseffecten. Met oprechte dank voor de ondersteuning!
Re: mfx niet niets
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: mfx niet niets
Hallo,

msd3 decoder plaatsen, en bv. het geluid van Marklin 37180 (locserie 94-5 nr. 17) erop laten zetten door je dealer, dan heb je vermoedelijk nog meer geluiden dat je al had,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: mfx niet niets
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: mfx niet niets
De 37160 staat bekend om de mogelijkheid dat de motor kapot is door vet uit de tandwielkast, dus test even met een 9 volt batterij rechtstreeks op de motoraansluitingen, die dus lossolderen.

Groet, Anne W
Re: mfx niet niets
Lid sinds: 2012

offline
Re: mfx niet niets
Dank voor de vele reacties, alle testen zijn gedaan en het is duidelijk dat de decoder defect is. Ik ga nu op zoek naar de msd3 decoder. Helaas beschikt mijn dealer en ikzelf niet over een Central Station, dus zal ik op zoek gaan naar een welwillend forum lid ergens in de buurt van het Waasland in Vlaanderen. Mijn Mobile Station is niet voldoende om een geluidsdecoder tot leven te wekken.
Re: mfx niet niets
ACTS.zuid
gast

Re: mfx niet niets
Vergeet die Marklin decoder en ga voor een Esu Loksound. Iets duurder maar wijd verspreid en bewezen kwaliteit.

Gr, Ben.
Re: mfx niet niets
Lid sinds: 2014

offline
Re: mfx niet niets
De geluidfiles zijn beter maar de decoder zelf maakt niet veel uit,en kost je 25 euro meer dan een Msd3 69,95 vs 94,95.