Zou ik ook denken, maar het probleem bracht me terug bij een oude site uit
Bardioc december 1997, niet, zo bleek, omdat dit probleem wordt aangekaart, maar om een verwant issue. En dat zat bij mij ergens diep weg gestopt.
t.a.v. slank wissel (k-rails):
Citeer
Als Gegenbogen verwendete ich nicht wie empfohlen das Gleis 2274,
sondern 2223, um einen besonders kleinen Gleisabstand zu erhalten
Niet to-the-point, dus.
Dat boogstuk, 2223, is 15 graden, en dus net weer iets teveel voor een wissel van 14° 26', zie
K-rails componenten.
Dus als je het netjes doet, moet je toch ook weer zagen.
En dan kan je net zo goed meteen flexrails nemen, en het goed doen.
Die 1,14 graad kun je smokkelen over 5 vaste rails-stukken.
Als je het stuk met flex verlegt (en niet smokkelt),
dan heb je veel meer moeite om het goed passend te krijgen.
Bovendien moet je flexrails bij R=424,6 mm, goed vast leggen
anders springt hij weg, of knikt bij de aansluitingen.