Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

bezetmelding crails

Gestart door Hannyvan vrijdag 05 februari 2021, 14:30:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
bezetmelding crails
Hannyvan
gast

bezetmelding crails
beste, ik heb een enkelspoor naar boven (helling) die lijd naar een draaischijf en loods, de rails die ernaar toe loopt is ongeveer 5 meter, nu ga ik straks met pc rijden, moet ik nu van alle crails de verbindingen doorknippen en hoeveel draden naar s88 link moet in sturen, het is de bedoeling dat de rails gebruikt wordt heen en weer, misschien kan iemand mij een schema sturen wat te doen, ik hoor graag van jullie, Hans
Re: bezetmelding crails
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: bezetmelding crails
Dag Hans,

helaas nu ff geen tijd om het linkje voor je op te zoeken.

Maar in onze eigen wiki staat het beschreven.
Re: bezetmelding crails
Lid sinds: 2010

offline
Re: bezetmelding crails
Beste Hans,

Welke gedachten heb je er zelf bij? Heb je zelf al eens een schema gemaakt van wat je allemaal moet doen? Hoe heb je het met de rest van de baan gedaan?

Groet Ronald.
Re: bezetmelding crails
Hannyvan
gast

Re: bezetmelding crails
de baan ligt al geheel, hoofdbaan en daaronder een schaduwstation, alles is dubbelspoor alleen gaat er van de hoofdbaan een enkelspoor naar tweede verdieping die ik ingericht hebt als kolenopslag en draaischijf met loods. het is natuurlijk niet de bedoeling dat er een trein van de kolenopslag op deze baan gaat rijden naar beneden als er een andere trein van de hoofdbaan naar boven gaat, vandaar mijn vraag moet in het begin een melding maken vanaf boven en een melding beneden? en moeten dan alle rails tussenliggend geknipt worden! zie ook vaak in berichten dat er een melding in het midden zit, maar dat is volgens mij niet nodig als je een volledige massa maakt (bezetting) van het hele stuk, heb ik dat nu goed? Hans
Re: bezetmelding crails
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: bezetmelding crails
Ik denk dat het wel zo handig is over de volle lengte bezetmelding te hebben.
Dit ingedeeld in 3 delen, waarbij de middelste en laatste sectie worden gebuikt voor de bezetmelding van het spoor. (3 delen ivm 2 richtingen)
Als dit inhoud dat dit vrij lang is, dan kan je het nog opsplitsen in 2 blokken. Echter, beide blokken moeten vrij zijn als er een trein vanuit de andere richting moet worden toegelaten. Maar dat is een kwestie van instellingen.

Mvg. Marcel
Re: bezetmelding crails
Hannyvan
gast

Re: bezetmelding crails
Marcel, ik weet dat je de rails moet isoleren naar "gewone rails" kan dat ook dan naar een wissel? ik mer n.l. Als ik dat doe geen spanning meer heb op deel naar boven, Hans
Re: bezetmelding crails
Lid sinds: 2010

offline
Re: bezetmelding crails
Waarom zou je een wissel aanpassen? Een wissel zit niet in een blok. Dus daar is het niet voor nodig. Als je geen spanning meer hebt op het stuk naar boven mag je toch twee draadjes aan de rails bakken om daar weer spanning op te krijgen?

Groet Ronald.