Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

mijn V100 rookt.

Gestart door adrie1961 donderdag 04 februari 2021, 16:53:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
mijn V100 rookt.
Lid sinds: 2015

offline
mijn V100 rookt.
Mijn V100 rookt, dit komt niet door een rookgenerator maar door een iets te enthousiast geoliede motor. Is er iemand in de buurt van Vught die deze loc kan reinigen? Betreft een digitale V100 met MFX decoder. Serienummer heb ik niet omdat hij uit een set kwam. Kan het boekje nl. ook niet vinden.
Re: mijn V100 rookt.
Lid sinds: 2014

offline
Re: mijn V100 rookt.
Als er rook uit komt ben ik bang dat je het met reinigen niet meer kun oplossen meestal houdt het in dat je decoder of wikkelingen aan het verbranden zijn.
Re: mijn V100 rookt.
CiteerAls er rook uit komt ben ik bang dat je het met reinigen niet meer kun oplossen meestal houdt het in dat je decoder of wikkelingen aan het verbranden zijn.

Het is in ieder geval niet de decoder die aan het roken is. Het komt echt bij de motor vandaan. Ik heb 1 van de koolborstels er uit gehad en deze zat vol olie. Vandaar dat ik denk dat daar het probleem zit. Als de wikkelingen verbranden. Kan de trein dan überhaupt nog rijden? Is het dan wel mogelijk deze wikkeling te vervangen, of moet de hele motor dan vervangen worden?
Re: mijn V100 rookt.
Lid sinds: 2012

offline
Re: mijn V100 rookt.
Ik woon zelfs in Vught! Ben wel geen professional, maar heb al best wat locs uit elkaar gehaald in de loop der jaren.
Re: mijn V100 rookt.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: mijn V100 rookt.
Badje wasbenzine....koolborstels er uit en apart reinigen, decoder liefst droog houden
Bewegende delen handmatig laten bewegen nog s onderdompelen.
Dan
Laten drogen, spaarzaam opnieuw smeren.
Dan zou het goed moeten komen.
Re: mijn V100 rookt.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: mijn V100 rookt.
Als de koolborstels druipen van het vocht dan nieuwe plaatsen.

groet
Harald