Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Roco BR 186 sound

Gestart door stephan99 woensdag 03 februari 2021, 20:33:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco BR 186 sound
Lid sinds: 2015

offline
Roco BR 186 sound
hallo allemaal

Weet iemand van welk merk het geluid is van de Roco BR 186. het is een ZIMO decoder die erin zit maar ZIMO heeft niet het geluid van de BR 186, Roco heeft ook een samenwerking met LeoSoundlab en henningsound, maar die hebben ook geen sound van de BR 186. weet iemand wie het geluid levert voor de roco BR186 en of we er als gewone consumenten bij kunnen.

waarom ik dit vraag:
ik heb een marklin BR 186 hobbymodel zonder sound en wil daar sound in hebben. het geluid van marklin lijkt nergens op, ESU heeft niet het geluid van de 186 maar wel van de BR 185.1 waar ze zeggen dat je die voor de 186 kan gebruiken, maar ik werk zelf met de BR186 en merk toch dat er heel veel geluiden niet kloppen. ik zag laatst een filmpje van de roco BR 186 van lineas. en dat geluid sprak me zeer aan kwa realisme. daarom wil ik dat geluid graag hebben

groetjes Stephan 
Re: Roco BR 186 sound
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Roco BR 186 sound
Hebben ze er niet gewoon br 185 geluid in geprakt?
Re: Roco BR 186 sound
Lid sinds: 2015

offline
Re: Roco BR 186 sound
Hallo

Dat heb ik ook gekeken maar henningsound heeft het helemaal niet. En zimo heeft alleen het geluid van de BR185.2 en daar zit een andere motor in dan de br185.1/186

Stephan
Re: Roco BR 186 sound
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Roco BR 186 sound
Dat snap ik, maar heeft men het in model niet gewoon anders gedaan bedoelde ik.
Re: Roco BR 186 sound
Lid sinds: 2015

offline
Re: Roco BR 186 sound
Hallo

Hoe bedoelt u dat

Stephan
Re: Roco BR 186 sound
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Roco BR 186 sound
Zoals ik in post 1 al zeg. Heeft men in de 186 niet gewoon het geluid geprakt van een 185. Daar hebben wel meer fabrikanten een handje van. In mijn Märklin 101 zit het geluid van een ICE 3, in mijn Märklin 1216 is het geluid (toonladder) van een 1016/1116 gestopt.
Re: Roco BR 186 sound
Lid sinds: 2011

offline
Re: Roco BR 186 sound
Ik denk dat hij bedoelt dat het geluid in de Roco Lineas 186 hem het meest aanspreekt, maar hij niet kan vinden waar hij dat kan downloaden.
Re: Roco BR 186 sound
Lid sinds: 2015

offline
Re: Roco BR 186 sound
Dat is precies wat ik ook tegen u zei. De BR 185.1 en 186 zijn hetzelfde kwa geluid alleen LeoSoundlab en henningsound hebben van beide series het geluid helemaal niet en ZIMO heeft alleen het geluid van de BR 185.2 en die is uitgevoerd met een andere motor dus die heeft een heel ander motorgeluid dus die kan je niet gebruiken. En wat ik als eerste zij: het marklin geluid lijkt nergens op en ESU heeft wel het geluid maar daar klopt niet alles.

Stephan
Re: Roco BR 186 sound
Lid sinds: 2015

offline
Re: Roco BR 186 sound
Citaat van: MDK193 op donderdag 04 februari 2021, 11:50:05
Ik denk dat hij bedoelt dat het geluid in de Roco Lineas 186 hem het meest aanspreekt, maar hij niet kan vinden waar hij dat kan downloaden.

Precies dat bedoel ik ja.

Stephan
Re: Roco BR 186 sound
Lid sinds: 2010

offline
Re: Roco BR 186 sound
hoi,

Citaat van: stephan99 op woensdag 03 februari 2021, 20:33:38
Weet iemand van welk merk het geluid is van de Roco BR 186. het is een ZIMO decoder die erin zit maar ZIMO heeft niet het geluid van de BR 186, Roco heeft ook een samenwerking met LeoSoundlab en henningsound, maar die hebben ook geen sound van de BR 186. weet iemand wie het geluid levert voor de roco BR186 en of we er als gewone consumenten bij kunnen.

Heb je al eens contact opgenomen met Roco? Misschien kunnen zij je verder helpen? Zij zullen toch wel weten wie / wat / waar? Misschien hebben ze zelfs wel een vervangonderdeel met sounddecoder met het juiste geluid. Reserve onderdelen kan je vinden op de roco site: Reserve en vervangonderdelen Roco. Dan kan je achterhalen welke decoder er in zit en zo mogelijk aan het geluid komen.

Groet Ronald.
Re: Roco BR 186 sound
Lid sinds: 2015

offline
Re: Roco BR 186 sound
Hartelijk dank, ik stond net op het punt om dat te gaan doen. Ben benieuwd of ik er een reactie op krijg

Stephan
Re: Roco BR 186 sound
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Roco BR 186 sound
Reken op 4 weken reactietermijn.
Re: Roco BR 186 sound
Lid sinds: 2015

offline
Re: Roco BR 186 sound
We zien het wel. Als iemand het idee heeft van wie roco het geluid heeft hoor in het graag. Wel voor de duidelijkheid. Het heeft geen zin om zn ZIMO decoder op de programmer te plaatsen en het geluid over te zetten omdat dat soort decoder afgeblockt zijn.

Stephan
Re: Roco BR 186 sound
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Roco BR 186 sound
Dat is het niet. Je kan simpelweg geen geluid downloaden van een decoder. Heeft niks met afblokken te maken, Zimo doet niet aan OEM zoals ESU. Je krijgt gewoon een volwaardige decoder die je zelf ook kan overschrijven.

Overigens mogelijk dat het wel gewoon van Leosound komt. In opdracht van D&H hebben ze ook opnames van de 186 gemaakt, aldus hun website: http://www.leosoundlab.at/tonaufnahmen en de D&H website: https://doehler-haass.de/cms/pages/produkte/soundsystem/soundprojekte.php

Als je in de lijst met actuele sounds kijkt, zie je dat de 186 voor ESU LoSo 5 en D&H beschikbaar is: http://www.leosoundlab.at/sites/default/files/pdfs/Soundangebot_LeoSoundLab.pdf
Re: Roco BR 186 sound
Lid sinds: 2013

offline
Re: Roco BR 186 sound
Citaat van: stephan99 op woensdag 03 februari 2021, 20:33:38

maar ik werk zelf met de BR186 en merk toch dat er heel veel geluiden niet kloppen.


Dan neem je toch zelf het geluid op..., beter kan je het niet krijgen  :D
Re: Roco BR 186 sound
Lid sinds: 2015

offline
Re: Roco BR 186 sound
Citaat van: Edwin1962 op donderdag 04 februari 2021, 15:13:02
Citaat van: stephan99 op woensdag 03 februari 2021, 20:33:38

maar ik werk zelf met de BR186 en merk toch dat er heel veel geluiden niet kloppen.


Dan neem je toch zelf het geluid op..., beter kan je het niet krijgen  :D

Dat heb ik wel eens geprobeerd maar dat kreeg ik nooit echt goed voor elkaar. Als ik het opnam en het in de decoder zette klonk op de een of andere manier het geluid heel dof

Stephan
Re: Roco BR 186 sound
Lid sinds: 2015

offline
Re: Roco BR 186 sound
Citaat van: Laurent op donderdag 04 februari 2021, 13:29:42
Dat is het niet. Je kan simpelweg geen geluid downloaden van een decoder. Heeft niks met afblokken te maken, Zimo doet niet aan OEM zoals ESU. Je krijgt gewoon een volwaardige decoder die je zelf ook kan overschrijven.

Overigens mogelijk dat het wel gewoon van Leosound komt. In opdracht van D&H hebben ze ook opnames van de 186 gemaakt, aldus hun website: http://www.leosoundlab.at/tonaufnahmen en de D&H website: https://doehler-haass.de/cms/pages/produkte/soundsystem/soundprojekte.php

Als je in de lijst met actuele sounds kijkt, zie je dat de 186 voor ESU LoSo 5 en D&H beschikbaar is: http://www.leosoundlab.at/sites/default/files/pdfs/Soundangebot_LeoSoundLab.pdf

Ik zag het staan ja maar twijfel of roco dan van hun bestand gebruik maakt voor de br186. Er zitten namelijk nog wat geluiden in die in die 2 lijsten helemaal niet voorkomen zoals de remtest en inschakelen treinbeveiliging.

Stephan