Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021

Gestart door trein-ice3 dinsdag 02 februari 2021, 15:24:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Hallo, ik dacht ´k ben vast niet de 1e die met het nieuws komt omdat het al zo laat is 23:49 uur maar blijkbaar wel: de 03 met 123 pagina´s Märklin Magazin in het Duits kwam heute den 15 juni 2021.
Met een 9 pagina´s lang artikel over decoderombouw. Viel mij wat tegen want het gaat over oude decoder met 8voudigecodeerschakelaar eruit en MFX met 21 polige aansluiting erin.
Startup Fahrregler of Power Control Stick. Een soort joystick achtige handregelaar daar had ik nog niets over gelezen. Ik kijk dan ook niet naar de startup Startpackungen.
Ha alweer een kleine baanvoorstel nu 2 bij 1,20m. Net niet een standaardmaat hele houten plaat (2,44 * 1,22) en hout is toch al duur tegenwoordig dan liever de hele plaat gebruiken en een paar stukken rail meer kopen.
Ik zie een nieuw model aankomen een Vectron 248 002-8, meer verklap ik niet, let maar op.
Logisch dat vele (zomer)modellen worden beschreven, een bijlage en de rest is Europese zomer.
Dirk :-{)
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Zelfs de duitser was wat minder dik, ik hoorde geen geklaag over een "inslag op de mat". van de dames hier.
Verdikking van de volslanke uitgave werd veroorzaakt door de losse spoor 1 bijlage waarin veel aandacht voor het paradepaard SBB Köfferli.  Mooi maar duur! Je koopt voor dat bedrag al een leuk 2e hands auto.
De sporenplannen kunnen mij nog steeds niet bekoren, ik heb oude Miniatuurbanen uit de jaren '70 en '80 met leukere sporenplannen.
Vectronartikel wel leuk. Pagina's met ettelijke modellen van Zomernieuwtjes, nieuw in de winkel...wel aardig, maar ik beschouw het als bladvulling. Doe dat dan maar als losse bijlage en niet als redactionele inhoud.

Ik had een proefabo, maar vergeten op te zeggen, nu er een jaar aan vast voor 33(?) Euro, da's wel te overzien maar met deze inhoud ga ik daarna niet meer verlengen. Het is net iets te veel "reclame" voor de eigen modellen en die kan je op de site bekijken of je haalt een Neuheitenfolder.
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Zojuist werd mijn middagdutje ruw verstoord omdat de dikke Duitser door de brievenbus werd gedeponeerd door de postbode.
En het geheel was weer onbeschadigd dus het lees plezier kan weer beginnen mijn weekend kan al niet meer stuk. :D

Groet Michel
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Ook bij mij werd vanochtend de dikke reclamefolder  :D weer in goede orde bezorgd...
Groet, Paul
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Pajomaho, ik veronderstel de hele wekelijke hoop reclame folders werd van morgen bij u gedropt.
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 18 juni 2021, 14:30:19de dikke Duitser door de brievenbus werd gedeponeerd

Dat gebeurt niet vaak.....Meestal hebben wij de zending op de zelfde dag. 't Is "mijn" bode zeker te warm vandaag...

Hier nog niets dus.

Jij veel leesplezier, Michel.
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Hier ook binnen vandaag.
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
@ Johnny: nee het zakje met reclame komt ergens tussen zondag en woensdag. Maar ik vind de Märklin Magazin al een jaar of tien, vijftien vooral veel "In eigener Sache" hebben, veel reclame voor de eigen producten en veel baanontwerpen. Toen ze nog een blauwe titelband hadden, vond ik ze interessanter, ook nog wel eens artikelen over elektronica schakelingen en meer artikelen over echte locs die ze dan nieuw uitbrachten.
Die info over echte locs staat nu wel wat uitgebreider in de Insider-bijlage, maar goed , dat is dan weer alleen dat model waar ze over schrijven.

Groet, Paul
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

online
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Voor mij is de Marklin Magazine (de Duitse) een bron historische informatie over Marklin en voorbeelden. Ik lees de Magazine dan ook al subjectief communicatiemiddel tussen Marklin en zijn consument.
Wil je een onafhankelijk (in hoeverre dat mogelijk is indien afhankelijk van reclame) moet je geen Marklin Magazine, Hornby Magazine, Modellbahn Report etc lezen. Dan is MIBA of Modelleisenbahner of Rail Magazine een 'betere' keuze.

In de Marklin Magazine is er wat meer ruimte om een (nieuw) model te beschrijven, en in context te plaatsen, dat lukt in een nieuwheden catalogus of jaar catalogus niet.

Ik ben het met Paul eens dat in de 'oude' tijd er geregeld hele interessante artikelen stonden die wat technischer van aard waren. De ombouwbeschrijving van een BR82 met een BR81 als basis, de stop elektronica op basis van een NE555 en de bouw beschrijving van de baan van Bernd Schmidt waren duidelijk pareltjes uit de oude doos.
Aan het eind 20e eeuw / begin jaren 2000 hebben ze ook nog wel aardige artikeltjes geschreven over Marklin Digital, het kort koppelen van 40xx/46xx wagons en de verschillende motoren van Marklin locomotieven. Deze zijn onder de technische informatie nog steeds terug te vinden op de Marklin website.

Marklin moet tegenwoordig rekening houden bij de beschrijvingen van aanpassingen aan locs met de veiligheid van de hobbyist, aansprakelijkheid (zelfs als die duidelijk wordt afgewezen) , en beschikbaarheid. Er is niets zo frustrerend als een leuk ombouw project tot in de puntjes beschreven, maar waarvoor de onderdelen niet (meer) te krijgen zijn. De huidige korte productie runs laten t niet toe (zowel onderdelen als modellen).
Europa is nog grotendeels gevrijwaard van een claimcultuur, maar de eerste tekenen lijken wel meer en meer in die richting te wijzen (ondanks de limitering van de aansprakelijkheid).

Kortom, t is een slow informatie stroom van Marklin naar de klant, van informatie die Marklin kwijt wil, kan, en mag.

Jan-Peter
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Zojuist is de dikke Duitser nr 3, op de mat gevallen.
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
CiteerDe ombouwbeschrijving van een BR82 met een BR81 als basis

Jan Peter , als je weet welke Insider(s) je daarvoor nodig hebt , graag . De Br 82 is een loc die ik mooi vind .

MAk man 
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
 @citaat Daarvoor moet je bij Piko zijn ===> klik
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Citaat van: nobody op zaterdag 19 juni 2021, 13:21:40
Zojuist is de dikke Duitser nr 3, op de mat gevallen.

Ook vandaag hier helaas niets. Voorzichtig ga ik denken dat het hier dan dit keer voor het eerst sinds vele jaren een keer fout gaat...

Maandag maar even een telefoontje richting M.
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Hoi Hans,
Ik heb hem ook nog niet ontvangen terwijl hij hier ook altijd als een van de eersten hier binnenvalt.  Wellicht een troost en laten we even afwachten ...

Mvg, Tim
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

online
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Ik zal eens kijken welke Magazine precies de ombouw beschrijft naar een BR82.

Jan-Peter
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Misschien heb ik dat nr. ook nog wel Jan-Peter.
Ik herinner me het artikel nog.
Tegenwoordig laat men het wel uit z'n hoofd om de naam van de concurrent te vermelden,
laat staan onderdelen te "lenen". :D
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

online
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Belofte maakt schuld ...

En dan kan ik simpel een zooi Marklin magazines door bladeren tot dat ik de boven gemelde ombouw (BR81>Br82) of ... een aantal 'highlights' die ik tegen kwam opsommen: (allen Marklin Magazine, maand/jaar):


BR82                              4/80
BR87                              2/83
BR89.0 (T8) Upgrade               3/83
E7002                             1/80
E01                               2/79
E77                               4/78
OBB 2050                          3/80 
Klinknagel tender BR41            2/79
NE555 Halte timer                 3/80
Schwerlast Strassenroller         1/81


Bij de model ombouw gaat het vaak om ombouw beschrijvingen met een Marklin model als basis met extra onderdelen van toeleveranciers. Soms met veel toeleveranciers (OBB2050, E77) andere ruim minder (BR82/87)

Alle ombouwbeschrijvingen gaan uit van gemiddelde vaardigheden ( jij-je level met het soldeerapparaat, 'letterlijke' vertaling DE-NL)

Euro-kaart schakelingen maar overgeslagen.

Prettige avond,

Jan-Peter
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Heb jij opgesomde Magazins JanPeter?

Ik zo vanaf 1981 (dacht ik...zal eens op zolder duiken)
Op de omslag van het blad schakelde men toen over van "lichtblauwe huisstijl" - net als de verpakkingen destijds naar donkerblauw.
Vanaf 1981 ook meer kleurenfoto's.
Hoewel de teksten nogal wal droog en technisch waren, conform duits tijdsbeeld begin jaren '80, wel veel inhoud: klein lettertype.
aanzienlijk meer aandacht voor het grootbedrijf dan nu.

Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

online
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Ja, ik had toegang tot de bovenstaande magazines tijdens het bezoek aan mijn ouders afgelopen weekend. Thuis heb ik ook nög een aantal, maar niet noodzakelijk dezelfde nummers.

t' Zijn twee verschillende collecties. Die van mijn vader (de bron van de meest parate kennis ref. magazines) en een collectie magazines die ik een aantal jaren geleden heb overgenomen, thuis.

In t verleden heb de magazines verslonden (uitgespeld), nu blader ik er door heen ter lering en de vermaecke, als de tijd t toelaat.

Jan-Peter
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Duitse uitgave nr. 4 is binnen, gaat over "de andere krokodillen" aan de voorpagina te zien.
Nog geen tijd gehad om te lezen.
Bewaar hem voor de vakantie over 1,5 week. B)
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Gisteren de 1e bij Baanloos en vandaag 12 augustus 2021 de 2e melding. De Duitse uitgave MM 04 2021 is binnen.
132 Seiten. Ik ga ze natuurlijk niet allemaal hier behandelen en jullie het plezier bederven. Wie niks wil weten stopt hier met lezen :-)

Inderdaad veel over de kroks, 8 pag. Ik vind de Oostenrijkse wel mooi, eerst maar eens als model in het echt zien. De kroks van de laatste 30 jaar halen het niet bij #3015. Veel te smalle voorbouw. Dat vind ik te fragiel en maakt dat het geen machtig ogende lok is als je de 3015 gewend bent. 
Uiteraard de nieuwe modellen en wat er nu leverbaar is. Degene die Eurotrain volgt zal de nieuwe BR 64 al wel gezien hebben Mä # 39639.
Startup in nieuw vorm gegeven verpakking. Nieuw bordspel: Bahnfrei voor een tot 4 spelers (haha vanaf 1 speler ;-))
Vorige keer al aangekondigd een stuk over de M83 en M84 en verderop de achteraf in te bouwen lokdecoder MSD/3. Helaas alleen nog voor Minitrix de DE 1002 in robijnrood, nog even wachten op de H0 versie van deze Bentheimer want ik vind deze toch wel heel mooi en ze rijden ook in NL. Ook rood de V80 en de latere BR 280 die reden bij Bamberg.
Zoals gebruikelijk wat artikelen over scenery en landschapbouw en een klein baantje.
Ook hier in het forum al gezien de Hosenträger met C-rail.
Dirk :-{)
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Hier dinsdag binnengekomen. Ziet er leuk uit met interessante artikels.
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

online
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
En zoals gebruikelijk heeft de dikke Duitser ook hier weer met gepaste vertraging de deurmat weten te bereiken. Plof!!! En dan ook nog zonder kleerscheuren  ;) Ik heb weer wat te doen dit weekend ...

Jan-Peter
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Hier kan het leesplezier ook weer beginnen nadat hij vanmiddag op de deurmat is geploft.

Groet Michel
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
De Nederlandse versie is vandaag geland in beetje krom

groetjes uit beetje krom
opa cees
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Ook hier de NL versie gekregen op 18 augustus. Highlight in de brief dat de besteldatum van eerdere specialiteiten nog kon tot 14 augustus..... 4 dagen daarvoor :-(

Groet,
Hugo
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
OP Scheveningen is de (onbeschadigde) dikke Duitser nr 4 afgeleverd.
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Verbaas me er iedere keer weer over dat er dik een week tussen zit tussen bezorging bij ondergetekende en bv. bij Cees in Beetje Krom, hemelsbreed maar 15 km. Cees! :D

De totale oplage van MM is ca. 57000 exemplaren. (Bron Mediadaten Märklinmagazin)
Neem aan dat dit alle taalvarianten betreft.
Zullen we positief schatten dat hier in NL 5000 exemplaren worden bezorgd(?)
Vreemd dat dit niet in 1 tot 3 dagen wordt bezorgd.
Dan heb je nog de Insiderleden die nog de "nodige extra foldertjes" ontvangen.
Dit is een kwestie van "Fullfilment" dat wil zeggen er moeten meerdere folders in één pakket gaan, mogelijk worden deze later verzonden.
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Quote: Vreemd dat dit niet in 1 tot 3 dagen wordt bezorgd. Unquote

Mijn 2cts. Als onze organisatie een brief uitdoet naar 21.000 adressen dan wordt deze over een periode van veertien dagen bezorgd. Als het maar aankomt en als de Insider brandend van verlangen het dus uiteindelijk maar ontvangt, sommige een maand of nog later ;-)
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Vandaag bericht gekregen dat mijn insider wagon klaar ligt. Nog meer mensen hier?
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Nog niet.
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

online
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Hoi,

Ik heb de wagon vorige week zaterdag kunnen ophalen. Overigens had de dealer 1 minuut na sluitingstijd op vrijdag al aangegeven dat de wagon er was.
Overigens was ik dit keer redelijk snel met het doorgeven van de bestelling van het gratis wagentje, dus zal ik ook wel hoog op de toewijzingslijst hebben gestaan (FIFO).

Jan-Peter
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Vanmiddag opgehaald bij Bentink in Apeldoorn. :)
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Hebben jullie foto's?
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
In het topic van Pab (Piet) staat een foto van de insider wagon 2021

Groet Michel
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Ik heb mijn wagon vanochtend opgehaald bij de Store. Ze hadden net weer een lading binnen en gaan dinsdag weer (op volgorde) mensen uitnodigen om 'm af te halen. 't Is dat ik er langs kwam, kon ik de mijne, die ook in die levering zat, gelijk meenemen.
Groet, Paul(aner Bräu München)

Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Es ist da der Deutsche Märklin Magazin no. 5 2021.
Voorop een plaat van de DDR BR 02 0314-1. 
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Yep. Is hier gisteren ook in de bus gevallen. Terug mooi artikel ivm watervallen maken, net als de programmatie van de nieuwe decoders. Om dan nog te zwijgen over winterbanen.
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Nummer 5 is hier ook ontvangen.
Het boeit me niet zo meer en laat mijn abonnement t/m nr. 2 volgend jaar rustig doorlopen en aflopen.
Waarom:
Het eindeloos herhalen van een opsomming van aangekondigde en uitgebrachte modellen.
Die modellen zie je op de site of anders haal de folders.
De gepresenteerde banen zijn min of meer altijd het zelfde: de "beginnersbanen" zijn altijd in een gewrongen zo je wil "krakelingvorm" met afbuigende wissels, dat vind ik niet conform de werkelijkheid.
Märklinfreunde is de laatste tijd: hoe voller gepropt hoe beter.  Ik ben zelf van meer is minder.
Meer plezier beleef ik momenteel aan het online (gratis!) magazine Trainini: weliswaar gericht op Z-spoor maar ook veel uit het grootbedrijf.

Nou ja misschien verrast het Magazine me nog een keer met de 3 nrs. die ik nog te gaan heb.
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
En daar is nummer 05.2021 Insider club nieuws in de Nederlandse taal binnen. Met Schorsch en Herfstnieuws en Miniclubstrategie. Meer spoil ik niet ;-{)
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Ook net ontvangen; veel leesplezier
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
De Dikke Duitser oktober/november is ook op Scheveningen afgeleverd.
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
De dikke Duitser is weer op de deurmat geploft. :P

Groet Michel
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Verdorie, ik weet t wonen in een polder is altijd tegenwind en de turbulentie door dalende en opstijgende vliegtuigen helpt ook niet mee maar waarom is de Insider hier altijd twee dagen later:-(

Vrgr,
Wilko
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Vanmorgen al in de PostNL-app aangekondigd, lag hij bij mij vanmiddag ook in de bus.
Groet, Paul
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Vanmiddag met een luide plof viel de dikke duitser voor de eerste keer in onze nieuwe woning op de mat. Dus ook daar weet gelukkig Marklin en de postbode de enveloppe geleverd te krijgen :-)

Groet, Andre
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Ook hier binnen gekregen vandaag.
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Gisteren is de envelop gearriveerd in beetje krom

We hebben weer leesvoer

groetjes uit beetje krom
opa cees
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Citaat van: nobody op dinsdag 19 oktober 2021, 23:00:04
De Dikke Duitser oktober/november is ook op Scheveningen afgeleverd.
Kennis genomen van de inhoud. Teleurgesteld. 'k Denk dat 'k 't abonnement maar beëindig.
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Pffff, hier ook binnen  :)

Vrgr,
Wilko