Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021

Gestart door trein-ice3 dinsdag 02 februari 2021, 15:24:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
We zijn een jaar verder en dus een nieuw draadje/onderwerp/topic.

Het Märklin Magazin nummer 01 2021, februari maart, de Duitse versie is binnen. Dat je de postbode hoort de brievenbus vullen is dan een piepklein voordeel van het thuiswerken. Piepklein want of ik nu of vanavond het magazine te lezen krijgt maakt me niet uit.
Op de voorplaat een foto van de Top-Neuheit 2021: Hochgeschwindigkeitszug TGV Euroduplex. Een van de 260 nieuwigheden 2021.
Gelukkig deze keer ook weer een baan van een modelspoorbouwer met een ontwerp van een grote baan. Deze bouwer heeft de muren doorbroken en verschilende kamers via het spoor met elkaar verbonden. Dat hoef ik thuis niet te proberen;-). Ik zag in dit 8 pagina´s tellende artikel Zoo Neuwied staan, daar was ik twee jaar geleden, leuk om die naam te lezen. Neuwied is een mooie dierentuin in stand gehouden door vrijwilligers die minder validen een kans geven op werk. Een andere grote baan is die van Modellbahnfreunde Leutkirch. Een mooie reportage van 8 pagina's is over de aanwezigheid van deze baan op de IMA Tage 2019.
Verder uiteraard de nieuwe modellen en een wedstrijd kies je instapbaan en de gebruikelijke artikelen staan in dit magazine. Leesplezier? ja ik wel.
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
 @citaat
Tsjonge, ik heb dit gelezen met een zakdoek bij me ogen.
Zo ontroerend, dat ik eigenlijk had gehoopt, dat je alles ging vertellen, dat scheelt voor mij weer abonnement kosten.
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Haha...we hebben een priester in de zaal, ik zeg een paar zinnen en de bekende happers, happen.
Ik kijk er naar uit, wanneer de Duitse envelop, op de mat valt....
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Ook hier wordt met spanning op de dikke Duitser gewacht.

Groet Michel
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Beste Barry, hartelijk dank voor deze "ontspoorde" tegen bericht en de vergelijking met Swiebertje.
Barry, je zit in me Hart. :thumbup:
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Vertel me niks over kluchten, één woord fantastisch, de mooiste was, John Lantink.
En natuurlijk die jij noemde, de mooiste sketch was met Joop, Piet en Joke Bruys toen ze op kamp gingen, met kantine, kantine.
Barry het was mooi om even te sparren, op een leuke manier.
Succes met je Hobby.
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Ik heb mij half januari ingeschreven bij de insiderclub echter tot op heden niks gehoord. Duurt het altijd wat langer of moet ik aan de bel trekken?
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Ik herinner mij van mijn inschrijving een jaar geleden dat het een week of 4 duurt. Dan krijg je een enveloppe met de nodige papieren en een oud nummer van de Insider. Iets later komt de laatste versie en via een pakketje je welkomscadeau.

Dus gewoon even geduld hebben  :) Je moet in de systemen worden opgenomen en de nabestelling moet (vanuit Duitsland) geregeld worden.

Groet,
Roel
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Citaat van: BW Rheine op dinsdag 02 februari 2021, 20:28:44

@citaat
Tsjonge, ik heb dit gelezen met een zakdoek bij me ogen.
Zo ontroerend, dat ik eigenlijk had gehoopt, dat je alles ging vertellen, dat scheelt voor mij weer abonnement kosten.


Och, ik kan de post van Dirk wel waarderen. Hij is de enige die regelmatig inhoudelijk iets schrijft over het periodieke magazine.

Gr, Ben.
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Ik vind mijn mededeling wel meevallen, ik ga zeker niet alles vertellen voor dat alles willen weten moet je lid worden. Ik vertel welbeschouwd maar drie dingen. Eentje concreet over de voorplaat en twee vaag over twee banen. Dan weet je nog niks inhoudelijks. Degene die in Neuwied vlakbij Koblenz zijn geweest zouden, zouden de dierentuin kunnen hebben bezocht en Rhein am Flammen. De inhoud van Insider en Magazin zoals de bespreking nieuwe modellen, uitleg CS3 etc. staat verspreid over andere topics op het forum. Mijn reactie daarop zet ik hier niet neer maar daar waar het in een topic te lezen valt. En Ad toch geen papieren zakdoek?
Eigenlijk vertel ik jullie nog een vierde mededeling namelijk dat MM #01/2021 wordt uitgeleverd. Dat is van hetzelfde soort mededeling als dat een nieuwe catalogus of folder of model of ander product is verschenen. Je pakt de nieuwswaarde ervan op of je laat het voor wat het is en bekijkt andere topics.

En Sander, het duurt wel even voordat de administratie bij Mutter M. je aanvraag heeft verwerkt, ze zo vermoed ik gaan eerst alle (wel/niet gegronde/ongedurige) klachten over het niet op tijd bezorgen van # 01 verwerken voordat M. nieuwe klanten bedient.
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Ik zei al, de Happers, happen. :P
Jammer, Meneer Ben, en dat ene dingetje wat je zei, dat hij de enigste is, die wat inhoudelijk opschrijft.
Nou prima toch, dat is mooie info.
Ik zou zeggen, doe je vergroot glas maar weg en dan gaan we weer verder naar het nu.
Märklin Insider club nieuws en Märklin Magazine 2021
En vandaag binnen gekregen, weer een behoorlijk gescheurde envelop. Maar altijd leuk om te lezen. :thumbup: :)
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Ook hier zojuist door PostNL op de mat gedropt.

De envelop is vrijwel onbeschadigd geland.
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Ook op Scheveningen is de zeer dikke Duitser door PostN, onbeschadigd,  afgeleverd.
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Citaat van: RoelMarklin op woensdag 03 februari 2021, 10:47:15
Ik herinner mij van mijn inschrijving een jaar geleden dat het een week of 4 duurt. Dan krijg je een enveloppe met de nodige papieren en een oud nummer van de Insider. Iets later komt de laatste versie en via een pakketje je welkomscadeau.

Dus gewoon even geduld hebben  :) Je moet in de systemen worden opgenomen en de nabestelling moet (vanuit Duitsland) geregeld worden.

Groet,
Roel

Inmiddels ontvangen :thumbup:
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Hier ook vandaag de NL-editie goed ontvangen.

Groeten,
Ton.
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

online
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Hier zit ik nog op de dikke plof te wachten

Groet, Andre
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Helaas nog niks mogen ontvangen. :-(
Hopelijk komt hij morgen binnen vallen.

Groet Michel
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Mooi dat jullie reageren en vertellen wat er is ontvangen. Uit het feit dat jullie het hebben over een enveloppe neem ik aan dat het gaat om de NL-Insider al dan niet samen met de NL of D Magazin. Ik heb vandaag ook een witte enveloppe ontvangen. Beschadigd - gescheurd - in twee hoeken. De inhoud NL Insider 01.2021 met de NL bijlagen is gelukkig nog heel. Ik heb nu alles van de eerste zendingen NL en D versies binnen.
Insidercoupon voor wagen, tja daar moeten ze maar eens mee stoppen. Ik heb liever € 30,= in mindering op de abonnementsprijs. Nu weer een gesloten wagen, nee zo´n gesloten geval hadden we nog niet... phff.
Verder is een maar een deel uit de Duitse Märklin Magazin vertaald maar is jullie wel bekend. Het artikel over de mooie grote meerkamerige baan die ik bedoelde is helaas niet mee vertaald. Wel leuk ik noemde het evenement Rhein in Flammen en zie in de Insider news dat een handelaar in Koblenz een wagen #4415.689 uitbrengt met aan een zijde een foto van het evenement. Prijs € 37,50 plus Versand € 8,00, oplage 300 stuks. Het kan dus wel, een lagere oplage dan 500 3railforumwagens, huh? 
In Insider club news uiteraard veel aandacht voor de insidermodellen, eigenlijk heel veel aandacht. Ik neem de lok en wagenset niet voor ± fl. 1760. Dat was ooit mijn maandloon, nu is € 1.620,74 de bijstandsnorm. Dat is in fl. 2* zoveel.
Wat ik mis in het stuk over de CS3 is hoeveel MS2 je maximaal kunt aansluiten op de CS3. Als iemand dat in een ander topic in rubriek Digitale Besturing (alle merken) kan vertellen graag. Niet dat ik tig-MS2en heb hoor.
Leesplezier maar weer, Dirk :-{)
 
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
 @citaat
Vertel nou niet alles, anders loop ik linea directa naar de papierbak....kappen nou he :D.
Oh ja, u was diegene met de nuttige info.... :eek: :thumbup:
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
 @citaat @citaat

Ik heb de NL versie ook ontvangen. Je kiest er voor en je weet er van.
Sommige vinden de wagons wel weer leuk.
Laat iedereen er van genieten zoals hij/zij dat het beste kan.
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
De Insider wagon vind ik juist wel leuk.
Past goed bij de wagonset om achter de br 194 te hangen, die ik ook besteld heb :)

Groeten,
Ton.
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Citaat van: trein-ice3 op donderdag 11 februari 2021, 22:17:32en zie in de Insider news dat een handelaar in Koblenz een wagen #4415.689 uitbrengt met aan een zijde een foto van het evenement.

Oud nieuws. Werd hier reeds gemeld.

En als je de Insiderwagen niet wenst dan zeg je toch gewoon je lidmaatschap op? Het Märklin Magazin is ook in abo-vorm verkrijgbaar. Ik hoop in elk geval dat Märklin hier gewoon mee door blijft gaan. 'k Vind het best een leuke verzameling.
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Betaal de aanstaande rekening niet. Dan wordt je vanzelf geroyeerd.
Ik geef al jaren de wagen weg, dit jaar voor het laatst want ik ga niet meer betalen. Wordt dus uitgeschreven als lid... ;)
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Ja Wim, dit is ook een manier, om je weg te bewandelen. :D
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Bij mijn weten Hans ontvang je de NL Insider alleen als je Insiderlid bent. Op de Duitse Märklin Magazin heb ik jaren een abo. Die ontvang ik al jaren rechtstreeks uit D. Vanaf #1 (al 66 jaar dus) heb ik dat tijdschrift compleet en ook bijna de MM jaarwagens. Maar dat had je al gelezen in een ander topic over de jaarwagens.
De Insider jaarwagen neem ik op de koop toe. Ik ben lid voor de rest van wat het lidmaatschap inhoud. Zo plukt @Tony en @Ton een ieder van de boom datgene wat hij/zij lust.

Sorry Hans ik heb jou bericht over de Koblenz 2 wagen dus gemist. Ik denk maar zo, beter nog een keer aandacht dan helemaal niet. Zou je de tweede zijde van de wagen ook erbij willen plaatsen? Wellicht was mij dan het plaatje van het evenement Rhein in Flammen wel opgevallen :D Ik heb ook de Koblenz 1 wagen uit 2017 bekeken maar die koop ik niet.

@ Wim, sorry maar je meld je toch wel netjes af als lid en gaat niet wachten op een royement?
Dirk ;-{)
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
 @citaat 

Dirk,

Tja. Als het om de NL versie van het Magazin gaat zit er inderdaad niets anders op dan een lidmaatschap te nemen denk ik ook.

De MM wagens heb ik ook allemaal vanaf 1990 dat de serie begon. Net als de in 1999-2005 door Herpa in opdracht van M geproduceerde MM-trucks. De "reclamewagen" uit de 80er jaren mis ik. Leuk om nog eens te hebben maar echt hinderen doet mij dat gemis niet. Hoort ook eigenlijk niet bij de serie volgens mij. De andere series "Jaarwagentjes" heb ik bij lange na niet compleet. Ga ik ook mijn best niet meer voor doen nog afgezien van de vraag of dat überhaupt nog mogelijk is. Dan denk ik vooral aan de Museumwagentjes...

Een afbeelding van de tweede zijde van de Koblenz 2 wagen was destijds niet beschikbaar. Ik zal eens speuren of die er nu wel is en als het mogelijk is dan alsnog plaatsen.
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Hans, de 2e zijde is bij Rössler op de website te vinden, alvast bedankt.
Van die Herpa MM-trucks heb ik er selectief een paar gekocht alleen die trucks dus die ik leuk vond. Al die series jaarwagens maak ik ook niet compleet. Ik vind de blauwe kleur van de MM-wagens mooi en die zijn ook meer gevarieerd qua model dan de Insiderwagens. Uiteraard heb ik de MM-lok 2000 #33042 ook. Al slaat een blauwe 1200 ook geen gek figuur voor een sleep MM-wagens.

Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Citaat van: trein-ice3 op vrijdag 12 februari 2021, 15:31:45
Hans, de 2e zijde is bij Rössler op de website te vinden, alvast bedankt.

Dirk,

Graag gedaan, jij ook bedankt voor de tip. Zie hier de gewijzigde post.
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Ook hier is eindelijk de dikke Duitser onbeschadigd op de deurmat gevallen lekker veel leesplezier dit weekend. :P

Groet Michel
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Hier is de "Duitser" ook onbeschadigd op de mat gevallen.
Veel lees plezier...allen.
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

online
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
En vandaag met een dikke plof en onbeschadigd de dikker Duitser gearriveerd op de deurmat.
Kunnen we lekker gaan lezen, mogen toch geen carnaval vieren

Fijn weekend

Groet, Andre
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Hoi,

Hier is ook de Duitse fanmail uit Goeppingen aan gekomen. En is er dus meer te doen dan de batterijen van de avondklok vervangen en zich op het scherpst van de snede over het uitgeharde water te glijden.

Moet toch eens vragen welke hars ze voor deze vloer gebruiken, het ziet er zeer natuurgetrouw uit.  ;) :D

Val voorzichtig, wees voorzichtig met Uw BOA, veel leesplezier dit weekend,

Jan-Peter
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Ook in beetje krom is de NL versie in een onbeschadigde envelop geland.

Overigens staat er behalve het rode Marklin boven het venster, helemaal niets op de envelop

Voorheen stond er nog wel eens SAND of Deutsche Post op

groetjes uit beetje krom
opa cees
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Bij mij kwam vandaag een beschadigde envelop, en gekreukte inhoud in de postkast. In plastic verpakt met een standaard excuuskaartje van PostNL.

Groet, Paul

Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
 @citaat
Waarbij ik dus het idee krijg dat de post gesorteerd wordt in een papierversnipperaar....... Het is mij dus ook al een keer overkomen, gek genoeg met andere post niet  :?
Je zou haast denken dat het dus in Duitsland al misgegaan is.
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Citaat van: pajomaho op zaterdag 13 februari 2021, 14:49:52
Bij mij kwam vandaag een beschadigde envelop, en gekreukte inhoud in de postkast.

Treurig. Ik vraag mij wel eens af of de kwaliteit van de envelop wel goed genoeg is om de, vaak zware,  inhoud veilig in te vervoeren. Vooral ook als de envelop vochtig wordt door wat voor omstandigheid dan ook dan is het snel gebeurt.

Maar daar heb jij nu niets aan.

Even een telefoontje, het melden en je krijgt wellicht een herzending. 't Is mij ook een keer overkomen en ik had binnen een week een "ersatz".
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Citaat van: Wimdouwe op zaterdag 13 februari 2021, 15:17:23
Waarbij ik dus het idee krijg dat de post gesorteerd wordt in een papierversnipperaar....... Het is mij dus ook al een keer overkomen, gek genoeg met andere post niet  :?
Bij die blauwe enveloppen zou ik het niet erg vinden :D
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
@Hans, ach er zitten wat lichte vouwen in de tijdschriften, zo erg is het ook weer niet. Op zich zijn ze allemaal verder wel heel, alleen de brief en het bestelformulier waren wat gerafeld aan de rand.  Ik laat het maar zo.

Groet, Paul
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Hier is de envelop ook zwaar beschadigd aangekomen zonder een plastic zak er omheen.
Wel met een excuus kaartje, maar dab je niks aan. De inhoud was gelukkig heel
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Ook hier de envelop zwaar beschadigd aangekomen afgelopen zaterdag (wel in plastic verpakt en met excuuskaartje)
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Interessant, bij mij zat er in de envelop inderdaad ook een scheur, maar blijkbaar nog niet genoeg voor een plastic zak en excuusbriefje. Zit vast een interessant verhaal achter, van een vrachtwagen vanaf de drukker die in Duitsland van de weg is gegleden of zo :)
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
De Märklin Insider Club News 2/2021, is nu online te bekijken.
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Niet online te bekijken maar op papier is Märklin Magazine 02, de Duitse versie. Voor wie deze al heeft of binnenkort krijgt. De mijne is vandaag de 13e april 2021 bij mij in de brievenbus aangetroffen. Die mocht dus wel zonder negatieve Covid-19 test die maximaal 72 uur oud is de grens over;-) Ik niet en dus wordt het de komende tijd 18 eurocent duurdere benzine in NL kopen.
Met inhoudsopgave van de uitgaven jaren 2019 en 2020 op iets dikker papier gedrukt. Ik maak daar zelden gebruik van maar goed het zit bij de prijs in.
132 pagina's, de Duitsers tellen de voor- en achterkant ook mee.
Sehr einfach bedienen lässt, zeer eenvoudig te gebruiken staat er bij de C-rail draaischijf. Daar dachten vele en ook leden hier op dit forum anders over. Ook analoog via bedieningspaneel 72760 staat er. In MM03 komt een uitvoerige beschrijving.
Uiteraard de nieuwighedenparade. Wat me nu pas opvalt zijn de wagens uit set 46213. De Fad 167 Erz IIId ertswagens voor de Langer Heinrich. Ik zag van het weekend doos 00789 weer staan met de 12 NS Fads wagens. Mooie set.
Ik ga me een "i am a Märklin Classic" T-shirt kopen. Ik heb er de leeftijd voor.
Wie ook de leeftijd hebben zijn de oude decoders. Het is hoogste tijd de decoders uit 2015 op de nieuwste stand van de techniek te brengen staat in de bijdrage over het ombouwen naar de nieuwe decodergeneratie. Modern Times heet het. Dat stuk zal zeker vertaald wel in de NL-versie verschijnen. Daar ga je dan met je dure investering destijds. Nu moet je naar 32bits techniek, 4096 rijstappen, 32 functies. Mij niet gezien met een lok die Happy Birthday zingt of "Aan het kleine station in de haven" brult.
De rest van de inhoud is voor jullie om tot je te nemen anders bederf ik jullie leesplezier.
Dirk :-{)
   
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Is hier maandag toegekomen (duitse versie)
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
De dikke Duitser is, enigszins beschadigd, heden bezorgd.
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
In absoluut ongeschonden toestand ook hier vandaag bezorgd.
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Ook hier is de dikke Duitser heel op de mat gevallen.
Lekker wat leesplezier van het weekend.

Groet Michel
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
Paar dagen geleden de Nederlandse versie mogen ontvangen.

En nee, het was geen grote plof op de mat.

groetjes uit beetje krom
opa cees
Re: Märklin insider club news en Märklin Magazin 2021
ik kreeg de Dikke Duitser donderdag onbeschadigd (!) op de mat.  :P

groet,
Roel