Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

S88 aansluiten

Gestart door GVersleijen maandag 01 februari 2021, 10:02:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
S88 aansluiten
Lid sinds: 2013

offline
S88 aansluiten
Hallo,

Ik heb een baan die wordt bestuurd met een Ecos en 2 softlok boosters.
De ecos hangt zelf niet aan de baan maar geeft alleen de signalen door aan de boosters.
Nu wil ik de s88 terugmelders met diode truc gaan aansluiten volgens volgend schema.
Klopt dit als ik dit zo wil aansluiten?

Mvg Guido
Re: S88 aansluiten
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: S88 aansluiten
Hallo Guido,

Welk apparaat gebruik je om de S88 uit te lezen? Is dat de Ecos, of is dat een van de beschikbare S88 naar serieel/USB (geïsoleerde) converters?

De Ecos zal ground aansluiting van de S88-bus niet accepteren. Bij het opstarten zal de Ecos een vreemde spanning detecteren op de S88-bus, en niet in de stop/standby mode starten.
Dit heeft te maken met de common ground schakeling van de boosters, en de Ecos een H-bridge. Die twee werken niet echt lekker samen.

Jan-Peter
Re: S88 aansluiten
Lid sinds: 2013

offline
Re: S88 aansluiten
Hoi Jan-Peter

Ik gebruik voor het uitlezen van de S88 de ecos deze is aangesloten via een netwerkkabel.

Gr Guido
Re: S88 aansluiten
Lid sinds: 2013

offline
Re: S88 aansluiten
Ik zie trouwens dat ik een foutje heb gemaakt in de tekening.
De terugmeldsecties zijn natuurlijk boven de diode aangesloten en de onderzijde van de diode is aangesloten op de massa van de boosters, dus alleen de eerste S88 hangt aan de Ecos met de GND aansluiting
Re: S88 aansluiten
Lid sinds: 2013

offline
Re: S88 aansluiten
Bij deze de aangepaste tekening
Re: S88 aansluiten
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: S88 aansluiten
Hallo Guido,

Dit zal waarschijnlijk niets uitmaken (mits ik de booster handleiding correct begrijp). Als je een multimeter hebt, zul je zien dat tussen de O aansluiting van de booster aan de zijde waar de Ecos aanhangt en de O aansluiting van de uitgang van de booster, geen weerstand zit. Daarom maakt t geen verschil of de 'massa'terug koppeling van de S88-bus aan de zijde van de baan zit of aan de zijde van de Ecos ( vriendelijke groet,Thévenin/Kirchhoff) Deze boosters zijn gemaakt voor de 6021/6020, en Intellibox (1 & IR).

Jan-Peter