Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

aansluiten verlichting en seinen Uhlenbrock 63410 op Intellibox2

Gestart door pastvaneek14 maandag 01 februari 2021, 09:45:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
aansluiten verlichting en seinen Uhlenbrock 63410 op Intellibox2
Hallo mede forum leden , ik ben een jaartje bezig om digitaal te gaan rijden, met marklin H0 en dat gaat met ups en downs, ik zal echter alleen de downs met jullie bespreken, voorlopig althans
ik loop tegen het volgende aan bij het schakelen met loconet en Ulenbrock Intellibox 2 met Uhlenbrock schakelmodule 6


betreft: Ulenbrock Itellibox 2 met Uhlenbrock schakelmodule 63410

Vraag 1 Hoe sluit je de draden aan de decoder? met name de kleur van  de draden polariteit is mij niet duidelijk ( zie bijlagen)
vraag 2 Wie kan uit ervaring aan mij uitleggen, als de module geprogrameerd is op de intellibox, hoe je de verlichting kan schakelen en de seinen?
graag zie ik jullie reacties tegemoet

groet

Peter(pastvaneek)



           
   
Re: aansluiten verlichting en seinen Uhlenbrock 63410 op Intellibox2
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: aansluiten verlichting en seinen Uhlenbrock 63410 op Intellibox2
Verlichting stel je in zoals in de handleiding omschreven wordt en daarna reageert het op een adres uit dezelfde range als je wisseldecoders e.d.
Polarisatie: Zorgen dat je gezamenlijke + hebt op je seinen. Common ground gaat hierop niet werken.
Re: aansluiten verlichting en seinen Uhlenbrock 63410 op Intellibox2
hallo Laurent,
bedankt voor je reactie
welke voeding heeft de meeste toepasbaarheid, op 16 volt wissel of gelijkspanning? en mag je Marklin voedingen van 18 V wisselspanning gebruiken voor deze module ?
graag je reactie,

groeten
Peter
Re: aansluiten verlichting en seinen Uhlenbrock 63410 op Intellibox2
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: aansluiten verlichting en seinen Uhlenbrock 63410 op Intellibox2
Denk dat dat wel in de handleiding staat? Ik heb het ding verder niet.
Re: aansluiten verlichting en seinen Uhlenbrock 63410 op Intellibox2
Citaat van: pastvaneek14 op maandag 01 februari 2021, 09:45:51

Vraag 1 Hoe sluit je de draden aan de decoder? met name de kleur van  de draden polariteit is mij niet duidelijk ( zie bijlagen)


De kleur van de draden mag je zelf bepalen.  ;)

De uitgangen schakelen naar GND en de verbruikers (lamp/led) hebben dus een gezamenlijke plus. Dat staat ook in de handleiding: de linker + klem is gelijkspanning bedoeld voor leds, de rechter voor lampjes. De aanbevolen voeding is 16V wisselspanning en 18V wisselspanning zal ook wel kunnen mits je rekening houdt dat dan ook de uitgangsspanning stijgt.

Citaat van: pastvaneek14 op maandag 01 februari 2021, 09:45:51

vraag 2 Wie kan uit ervaring aan mij uitleggen, als de module geprogrameerd is op de intellibox, hoe je de verlichting kan schakelen en de seinen?


Ja dat is me nogal een vraag. Het is een complexe schakeldecoder waarvan elke uitgang individueel in te stellen is middels LocoNet cv's. Je zult je daar echt zelf in moeten verdiepen, alles staat in de handleiding. Overigens kun je bij Hobbytime een NL handleiding ophalen:

https://www.hobbytime.nl/Customers/306/Downloads/Webshop/Downloadmodule/UH63410%20schakelmodule%20NL%20handleiding.pdf

Gr, Ben.