Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Foto jaaroverzicht 2020 van Marcel ( Mister1736 ).

Gestart door Mister1736 zondag 31 januari 2021, 20:05:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Foto jaaroverzicht 2020 van Marcel ( Mister1736 ).
2020.... Daar is zo langzamerhand wel genoeg over gezegd denk ik zo. Het was een bijzonder jaar in vele opzichten en voor mij ook wel een vervelend jaar omdat ik persoonlijk getroffen werd door Corona ( en nee niet door of tijdens het spotten opgelopen ), maar na 3 weken er weer aardig vanaf ben gekomen zonder mega zware klachten, gelukkig.
Maar toch wel een jaar waar ik voor mijn doen, nog best veel op pad ben geweest en een hele hoop locomotieven van mijn lijstje af kon strepen, zowel in Nederland als Duitsland. Ook nog een aantal welke ik niet heb kunnen plaatsen ( RTB Blauwe Vectron , rode en blauwe SBB Vectron, RheinCargo 185, DB rode BR 186 , HSL 186'ers en diverse Smartrons ), maar ja je kan niet alles hebben ;) en ze staan wel allemaal op mijn Flickr pagina, dus check die zeker als u / jij tijd heb.
Hieronder mijn overzicht:


Januari:
Dat is eigenlijk traditioneel een maand waar ik geen foto's maak, zo ook deze maand dus hier kan ik snel door heen gaan.


Februari:
1 van de fraaiste binnenlandse treinen is voor mij de Captrain LPG trein van Sloe naar Geleen Lutterade en terug.
Hier bij Breda Paardebijsters passeert op deze zonnige 7de februari, de Captrain 1618 met de lege LPG trein 51056 uit Lutterade DSM en is op weg naar Vlissingen Sloe (Vopak in dit geval):



Maart:
Een einde van een tijdperk zouden veel DB Cargo 1600 liefhebbers zeggen. De DBC 1600 ging begin april uit dienst. En gek genoeg had ik eigenlijk weinig foto's van een DBC 1600 bij mij in de buurt, omdat het eigenlijk de enige cargo is op de lijn tussen Leiden en Haarlem.
Een week voordat de DBC 1600 uit dienst ging heb ik de staaltrein uit Beverwijk nog op de foto gezet in Sassenheim. Hier zien we de DB Cargo 1611 de bollenvelden van Sassenheim passeren met trein 61601 welke onderweg is van Beverwijk richting Kijfhoek:



April:
Een maandje waar ik niet veel op pad ben geweest, alleen die ene dag dat de DBC 1600 zijn laatste trein zou rijden. Dat werd geen mega plaat, dus daarom een andere zonplaat van deze dag, die van de RTB Cargo 186 207.
Daarvoor stond ik in Dordrecht Zuid, in het grote "grasveld" langs de Laan van Kopenhagen. Als enige trein op deze plek die dag, passeerde de RTB Cargo 186 207 met de vol beladen trein 51404 richting Blerick:



Mei:
Mei werd een hele drukke maand voor mij. Van vrijdag 1 mei t/m zondag 10 mei was de gehele Betuwe Route gestremd door werkzaamheden. Dat houdt in dat het goederenverkeer werd omgeleid via Venlo of Bad Bentheim. Veel goederenverkeer wordt omgeleid over de "Brabant Route" en via Venlo de grens van Nederland verlaat richting Duitsland. Ik moest een keuze maken van veel treinen die ik deze maand het gefotografeerd en de keuze is op deze gevallen.

6 mei begon ik de dag in Willemsdorp. Maar toen ik aankwam, werd ik getipt door de aanwezige fotograaf ( bedankt nog RB ), dat RRF met een keteltrein zo rond 7.15/7.30 van de Kijfhoek zou vertrekken richting Neuss. Na wikken en wegen werd er toch maar vertrokken naar Breda Prinsenbeek, om daar de trein op te wachten. Toen ik aankwam stonden er al 3 fotografen om de trein op te wachten.
Om 08.06 uur gingen de bomen dicht en om 08.07 uur maakte ik een klein vreugde sprongetje, toen ik de mooi schone RRF 189 099 de hoek om zag komen en ik nu EINDELIJK een echte trein achter de loc had, dit was nog niet eerder gelukt....

Hier passeert de RRF 189 099 met een sleep ketelwagens de bekende bocht bij Breda Prinsenbeek en op weg richting Venlo en Neuss:



Juni:
Weinig beschikbare tijd maar toch op mijn vrije dinsdag een dagje op pad geweest in Nederland. Meer omdat er op papier wat meer vervoer over de Brabant Route zou rijden vanwege 1 beschikbaar spoor op de Betuwe Route. De foto van deze maand welke ik heb uitgezocht is de opstarting van de Katy shuttle uit Moerdijk naar het Poolse Katy Wroclawskie welke van Rail Force One over gegaan is naar DB Cargo:

Voor de corona crisis reed Rail Force One de Katy shuttle van Moerdijk naar het Poolse Katy Wroclawskie. Alleen dat contract is niet verlengd en nadat de crisis iets minder werd en de treinen weer begonnen te rijden, heeft DB Cargo het stokje over genomen van RFO. De DB Cargo 6454 passeert hier de overweg waar het spoor onder de snelweg A16 door gaat en over enkele ogenblikken aankomt op het station van Lage Zwaluwe.
Daar zal een Vectron de trein overnemen en naar Polen rijden:



Juli:
Het weekend van 18 / 19 juli was de Betuwe Route weer gestremd en de voorspellingen waren 50/50. Dus ja wat ga je dan doen? Wel of niet op pad??? Toch maar besloten om op pad te gaan richting Breda Prinsenbeek en niet zonder succes :).

Nadat een wat Unit Cargo's waren gepasseerd, de Captrain kolentrein met dubbele CT 186 en een maatje van mij naar Bottrop en de SBB Cargo "Nightpiercer 2.0", kwam er voor mij een locomotief aanrijden welke ik nog niet eerder op de foto had en al zo lang naar op zoek was geweest maar nog niet eerder was gelukt, de bekende Haai / Shark van Rail Force One, de RFO 193 623.

Hier met de bijna vol beladen Blerick shuttle 63119 ( Rotterdam Maasvlakte - Blerick ) passeert de trein hier de bocht van Breda Prinsenbeek onderweg naar Venlo waar de G1206 de trein naar de Blerick terminal brengt.



Augustus:
Zo, dit is een maand om niet snel te vergeten :). Daarom plaats ik hier 2 foto's van augustus, omdat ik echt niet kan kiezen welke nu te nemen  :o .

Ik ben in augustus 3 "dagen" op pad geweest in Duitsland. Het was de bedoeling om 3 dagen rond Woltorf te vertoeven, maar door grote werkzaamheden in juli/augustus aan de Linke Rheinstrecke tussen Koblenz en Keulen werd daar vanaf geweken. al het verkeer over rechts gestuurd vanaf Koblenz. Dus werd er samen met Steven Oskam vooraf een aantal stekken bekeken en gereden naar Menden in Duitsland.

Nu was de keuze reuze deze dag, maar Ik pak "de helden van LINEAS eruit" :).
Speciaal daarom heeft LINEAS haar RailPool 186 258 "bestickerd" met deze tektst erop, voor al de werknemers van het bedrijf.

Hier zien we de 186 258 Leutesdorf passeren met een trein met een Nederlands tintje. Namelijk de locomotief trekt hier containertrein 40058 uit het Italiaanse Milano Smistamento en gaat via het Nederlandse grensstation Venlo verder naar Lage Zwaluwe.





Foto nummer 2. 1 firma die met haar locomotieven hoog op mijn lijstje stond was CD Cargo.
Het was weer zo laat, de spoorbomen gingen weer dicht en een blauwe loc kwam aanrijden. Toen ik de loc en de trein wat beter kon zien, heb ik van te voren een vreugde dansje gemaakt :).
CD Cargo 383 005 komt hier aanrijden met een beladen "graantrein"(?) uit Bad Schandau en passeert hier Woltorf en heeft als eindbestemming Brake ( Unterweser ) en laat zoals eerder gezegd de zweer blijde en alleenstaande fotograaf achter :):





September & Oktober:
Beide maanden niet naar buiten geweest, dus geen foto's om toe te voegen. We gaan door naar november.


November:
De maand om snel te vergeten. Corona deed letterlijk zijn intreden in mijn leven. Maar voordat dat gebeurde kon ik nog wat plaatjes schieten.
De foto welke ik met jullie wil delen, is een foto van Strukton Rail met 3 Arriva Winkstellen.
Ik kreeg een tip dat er Wink stellen onderweg waren van Bad Bentheim naar opstelterrein De Vork in Groningen.
Na heel wat bewolkte plaatjes, kwam de zon precies op het juiste moment door :).

Strukton Rail 303007 met de 3 Arriva WINK stellen 609, 608 & 607, passeert hier de bekende stek bij Holten en vervolgd hier zijn reis richting het hoge noorden:




Dit was mijn normale serie, ik hoop dat jullie de foto's mooi vonden :). Als jullie benieuw zijn naar de rest van mijn foto's , check dan even mijn Flickr collectie :https://www.flickr.com/photos/30081535@N03/ .

Nu de extraatjes en dan begin ik met maart.
bonus Maart:
Op deze zonnige 21 maart werd er een zaterdag opgetrokken richting Willemsdorp. Een nieuwe trein welke hoog op mijn lijstje stond, was toch wel  de kolentrein van LTE, welke wordt beladen in de Rotterdamse Maasvlakte en gaat naar het Oostenrijkse Gratwein.
Getrokken door de fraai en vers bestickerde 186 941 ( Attracktive Forces ) passeert hier 48779 trein de omgeving van Willemsdorp onderweg naar Venlo en dus verder richting Oostenrijk:



Bonus Mei:
De trein welke ik echt bijzonder fraai vind en ook eigenlijk 1 van de doelen om te fotograferen was in mei, is de beladen kolentrein 49511 van Captrain met de dubbele BR 186 en de lange sleep blauwe VTG kolenwagens van de Rotterdamse Europoort naar de TKS in Duisburg. Deze is normaal in zonnig weer niet te fotograferen volgens mij, omdat deze dan via de Betuwe Route richting Emmerich rijdt.
In een heerlijk avondzonnetje passeren de mooi schone Captrain 186 153 & 186 152 zijn net station Dordrecht Zuid gepasseerd en onderweg naar Venlo en eindbestemming Duisburg:



Bonus Augustus:
Ondanks al 2 foto's geplaatst te hebben van augustus, wil ik mijn totale foto sessie afsluiten met een Press 145.
Na de dag treinen fotograferen langs de Rijn werd er de volgende morgen vertrokken richting Woltorf. De foto die ik nu laat zien is de allerlaatste van die dag.
Press heeft diverse mooie bestickerde locomotieven, waaronder de 145 023 met reclame van het 125 jarig bestaan van de Rügensche BäderBahn en passeert hier in het laatste avondlicht met een fraaie "graantrein" de overbekend stek van Woltorf richting Lehrte en verder:
Re: Foto jaaroverzicht 2020 van Marcel ( Mister1736 ).
Bekende foto in Leutesdorf ;)
Re: Foto jaaroverzicht 2020 van Marcel ( Mister1736 ).
Ja ik zie het wie je bent nu 🤣.
Re: Foto jaaroverzicht 2020 van Marcel ( Mister1736 ).
Mooi verslag! Misschien een stomme vraag van mij maar hoe weten jullie al die treinnummers en tijden dat ze rijden?
Re: Foto jaaroverzicht 2020 van Marcel ( Mister1736 ).
Sommige mensen hebben / hadden toegang tot systemen waar dat allemaal te zien was.

Dat is nu zo goed als verleden tijd, dat kan niet zomaar meer.
Re: Foto jaaroverzicht 2020 van Marcel ( Mister1736 ).
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Foto jaaroverzicht 2020 van Marcel ( Mister1736 ).
Ze staan er netjes op Marcel :) :thumbup:
Eigenlijk volgens het boekje: zon in de rug, hele trein erop, opschriften goed leesbaar. Trainspotting pur sang!
Re: Foto jaaroverzicht 2020 van Marcel ( Mister1736 ).
Dank u dank u :).

Dat is wel de bedoeling en goed verwoord :).