@Ad en Willem...
Mijn 1e foto van dat sein spreekt boekdelen.
Klopt.. , daar ter plekke is de afstand iets kleiner dan de hart- of hart afstand, maar daar komt het sein niet.
Die heb ik daar maar neergelegd voor de foto om duidelijk te maken dat het plaatje, wanneer je hem tussen de bielzen schuift nagenoeg klem zit tussen de sporen.
Er zijn ook plekken waar het iets breder is.
Zoals door jullie opgemeten moet het passen en dat geloof ik ook wel. Ik krijg hem er echt wel tussen.
Het probleem is echter dat het sein nagenoeg tegen de andere spoorstaaf staat, dus veel te dicht op de rails.
Dat sein moet in het midden komen, anders rijden de treinen ertegen.
Als je goed naar de 1e foto kijkt zie je wat ik bedoel.
Dus mijn stelling is dat wanneer je uitgaat van K-rails (de profi-lijn van Märklin) en je gebruikt slanke wissels met een h.o.h. afstand van 57 mm. tussen de sporen, dit montageplaatje in de prullenbak kan.
Die had smaller gemoeten, om het sein in het midden te krijgen. Voor de normale h.o.h. afstand van ca. 65 mm. zal het wel werken.
Het is een prima systeem en dat is ook 1 van de redenen dat ik voor deze seinen heb gekozen, maar dan moet het wel passen binnen de railgeometrie.
Ik ben wel blij dat ik geen 6 sporen met die h.o.h afstand naast elkaar heb.
Naar mijn mening ligt de ontwikkeling van K-rail nagenoeg stil, omdat men het paradepaardje (C-rail) wil promoten. Het zou mij niet verbazen als K-rail op termijn gaat verdwijnen.
En ja, ik heb al geballast, maar dat is een kwestie van de kip en het ei. Die seinen kosten nogal wat en om nou jaren te wachten met ballasten met flexrail vind ik ook niets.
Nu ligt de rails in ieder geval vast en de ballast is ter plekke gewoon weg te steken en bij te werken.
@Willem , Voor de M- en C-rails is er een ander voetje. Die is hoger en heeft een afgeschuinde kant.
Ik zou ook het voetje voor de M-rails (lichter van kleur) kunnen vermaken (M-rail pas ik toch nooit meer toe en dan hou ik het voetje voor de C-rails nog intact.)
Daartoe zou ik de helft kunnen doorsnijden, zodat hij net zo hoog wordt als die van de K-rails en
wanneer ik dan ook nog de schuine kanten wegsnij, dan komt het sein meer naar binnen.