Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

M driewegwissel niet meer compleet

Gestart door spoormanneke zaterdag 30 januari 2021, 17:21:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
M driewegwissel niet meer compleet
Goedemiddag allen,

Ik ben redelijk nieuw op het vlak van spoorweg modelbouw. Ik werk nu aan een modelspoorbaan van M rail voornamelijk voor mijn kleinzonen.
Ik heb een lay out gekozen die wel interessant leek met mogelijkheden tot rangeren en wat doorgaand treinverkeer. Ik heb afgelopen tijd de baan al vaak uitgetest. Alles werkt naar behoren. Nou ja, dat is niet helemaal waar, de wissels heb ik steeds met de hand bediend en dat ging werkte wel.
Maar nu heb ik de wissels aangesloten op de stroom via de gele bus op de trafo en op 2 na werken alle wissels naar behoren.
Helaas is dat bij 2 wissels niet het geval, te weten een M-drieweg wissel 5214 en een M-wissel  Links 5117. Als ik deze wissels schakel hoor ik wel de klik van de spoel en zie ik de hefboom omgaan, maar de wissel functioneert niet omdat het veertje  ontbreekt.

Mijn eerste reactie was niet mals, zo van : "zie je wel, moet je maar niet op Marktplaats kopen". Maar het veertje kan natuurlijk tijdens het vervoer losgeraakt zijn. In dat geval zit het waarschijnlijk in de verpakking die al lang met het oud papier is afgevoerd. Nu heb ik al eens op marktplaats rondgesnuffeld, maar een gebruikte M-drieweg wissel 5214 kost al gauw tussen de 25 en 35 euro.

Maar ik dacht dat die veertjes misschien wel los te koop zijn en misschien heeft zelfs iemand hier op 3 rail forum nog wel zo 'n veertje (of eigenlijk 2 veertjes dus) liggen. Dus daar wil ik eerst mijn hoop maar op vestigen.
Maar misschien heeft iemand nog wel zo 'n drieweg wissel liggen waar op dit moment niets mee gebeurt. Dan Houd ik me van harte aanbevolen.

Vriendelijke groet,
Kees

Re: M driewegwissel niet meer compleet
Zie hier ===> klik
Re: M driewegwissel niet meer compleet
Ik heb wel een driewegwissel liggen.
Ik heb je een pb gestuurd.

Groet,
Roel
Re: M driewegwissel niet meer compleet
Zie hier ===> klik  7194= voor het omschakelrelais in de loks.
Voor de wissels die heb ik wel liggen.
kun je overnemen.
Mvrgrt.
Jo

Re: M driewegwissel niet meer compleet
Goede morgen,

Allen bedankt voor het meedenken. Ik denk dat we het "probleem" kunnen oplossen  :thumbup:
Re: M driewegwissel niet meer compleet
Als het probleem nog niet is opgelost......ik heb nog een doosje met originele veertjes liggen. Als u ook nog wat "oude" wissels nodig heeft met lantaarn liggen deze ook gratis voor u klaar. Stuur maar een PB
Re: M driewegwissel niet meer compleet
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: M driewegwissel niet meer compleet
Die wisseltongomzetveertjes voor M-rail wissels zijn nog steeds te koop hoor, daar hoef je heus geen nieuwe wissel voor aan te schaffen.
Dit is het onderdeelnummer: 353080.
Via een NL of Duitse dealer moet het te bestellen zijn of anders via de bekende veilingsites kopen. Goed kijken want de prijzen lopen nogal uiteen!
Suc6, Dirk