Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Vraagje over decoder in ''Rode Pijl''

Gestart door Hans 2.0 TDI zaterdag 30 januari 2021, 12:19:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Vraagje over decoder in ''Rode Pijl''
Goedendag, ik heb hier een hagelnieuwe Marklin 3125 ''Rode Pijl'' die is omgebouwd naar digitaal Er zit een Kuehn T65 decoder in en alles werkt. Alleen de loc loopt langzaam, zou dit aan de CV instelling(en) kunnen liggen? Gr, Hans
Re: Vraagje over decoder in ''Rode Pijl''
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Vraagje over decoder in ''Rode Pijl''
Hoi Hans,

Heb je CV05 al verhoogd?
Zie ook http://www.kuehn-digital.de/files/T65_de_b.pdf Blz 10 t/m 15 en verder.
Re: Vraagje over decoder in ''Rode Pijl''
 @citaat

Hoi Ad, nee heb er nog niks aan gedaan daar ik een complete leek ben....... Ik heb een wel een MS1. Kan ik daarmee de CV's aanpassen? Gr, Hans
Re: Vraagje over decoder in ''Rode Pijl''
Overigens werkt alles verder wel, verlichting aan/uit, binnenverlichting aan/uit. Ook de rangeerstand maar dan gaat ie nog trager :D :D. Dus denk dat de decoder nog wel in orde is. Gr. Hans
Re: Vraagje over decoder in ''Rode Pijl''
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: Vraagje over decoder in ''Rode Pijl''
Hans:
CiteerIk heb een wel een MS1. Kan ik daarmee de CV's aanpassen?

Ja, dat kan.
Zet de Rode Pijl op het spoor.
Maak een nieuwe lok aan vanuit lijst.
Selecteer 29750
Geef die een herkenbare naam, bv CV-Lok, Prog-Lok etc.
Ga nu naar bewerk lok/programmeer lok: Register programmeren.
Geef met de draai knop de waarde 5 (=CV5)
Geef nu de waarde die CV5 moet hebben.
Exit programmeer modus.
De lok zou nu met de gewijzigde CV moeten werken.
Houdt er wel rekening mee dat het teruglezen van de huidige waarde niet mogelijk is.

Succes,
Jan-Peter.
Re: Vraagje over decoder in ''Rode Pijl''
 @citaat

Bedankt voor je bericht!!! Ga het proberen, Gr Hans
Re: Vraagje over decoder in ''Rode Pijl''
Hallo Hans, er bestaat een goede kans dat aanpassen van cv5 niet tot een veel snellere Rode Pijl zal leiden. In de praktijk was het nl. ook geen snelle jongen en de lage topsnelheid is dus gewoon realistisch. Overigens bestaat er ook een iets snellere uitvoering (met een andere overbrenging), voor zover ik me herinner nummer 3126.
Re: Vraagje over decoder in ''Rode Pijl''
 @citaat

Ok, heb ff gekeken en er bestaat inderdaad ook een 3126 Rode Pijl. Dan zou het dus zo maar kunnen dat de 3125 gewoon in orde is en nemen we de ''topsnelheid'' voor lief  :) :). Bedankt voor je aanvullende info  :thumbup: :thumbup:. Gr, Hans
Re: Vraagje over decoder in ''Rode Pijl''
Lid sinds: 2009

Grüezi midänand!

offline
Re: Vraagje over decoder in ''Rode Pijl''
De topsnelheid van de RodePijl is 125 km/h: https://de.wikipedia.org/wiki/SBB_CLe_2/4
Re: Vraagje over decoder in ''Rode Pijl''
Nou, da's toch een aardige snelheid voor 1935: 125 km/u. Als je treinen op de daarmee overeenkomende schaalsnelheid voorbij komen, vind ik het ook knap hard gaan.
Misschien toch nog een keertje kijken of je met de instellingen nog wat kunt aanpassen. Niet dat je die topsnelheid moet aantikken maar een beetje vlotte acceleratie mag hij wel maken.

Groet,

Peter