Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Praattopic 15 jaar 3railforum wagon

Gestart door Dennis vrijdag 29 januari 2021, 14:07:54

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Citaat van: Maarten Marklin op vrijdag 01 april 2022, 16:17:36
Hoeveel van deze wagentjes zijn er uiteindelijk gefabriceerd?

700
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Dan zijn in de shop nog 19 op voorraad.
Immers Dennis schreef op 1-3-2022 in het aankondigingsonderwerp in reactie #5: "Totaal zijn er 681 sets verkocht."
Op voorraad dus voor wie er nog eentje extra wil of behoort tot de late majority buyers, die pas kopen als het grootste deel van de kopers het product al heeft.
Bedankt Eventsteam, een welverdiende pauze nemen en dan maar weer op naar de volgende ongetwijfeld mooie actie van het 3railforum eventsteam. Uiterlijk in 2026 weer een speciale wagen of locomotief. Tussendoor ik doe maar een suggestie: een bouwpakket stationswoning voor de 3railforummodelspoorder  >:-D
Dirk :-{)
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Hallo allemaal,

Vanmiddag bij Zevenspoor (Zevenhuizen) geweest maar ik kreeg de wagen niet mee. Hij weet dat er vage actie is met Marklin en 3rail. Maar heeft nog niets binnen, weet niet eens van wie hij deze wagons gaat ontvangen. Heeft de afgelopen dagen wel wat dozen ontvangen maar die staan bij de buren en deze worden aan het eind van de dag of morgen opgehaald om deze in de loop van het weekend uit te pakken. Als er iets bij zit kun je het beste dinsdag bellen en dan kan je de wagons in de loop van de week op halen, LET OP op donderdag de gehele dag gesloten. En ja ik had misschien eerst even moeten bellen maar ik moest voor mijn werk in Moerkapelle zijn en dacht rij gelijk maar eens even langs.

Groet Peter
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

online
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Verbaasd mij niet zo bij Zevenspoor  ;)
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Vandaag 3 setjes opgehaald bij Grootendorst in Woerden. Resultaat ziet er mooi uit!

Groeten,
Herman
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2013

Altijd met tram of trein

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Mijn wagen en busjes waren om 1015 vanmorgen nog niet in Den Haag aangekomen. Ze wisten er wel van want er lag een blaadje met instructies. Klantenbon, de factuur dus, blijft bij de handelaar. Deze had ik bij mij.
Morgen ochtend maar even bellen en met een beetje geluk kan ik ze met de team hier brengen.
F.
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2020

3021 LED testopstelling

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Vanmiddag de wagentjes, 2 stuks, opgehaald in Utrecht,  bleek een bouwpakket te zijn LOL. Inmiddels in elkaar gezet. Er zit een rechthoekig houten framepje bij, de functie hiervan ontging mij enigzins. Weet iemand de functie van dit framepje?
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2013

Altijd met tram of trein

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Dat is om de één van de busjes als lading op de wagen min of meer te fixeren of het heen en weer rijden op de wagon een beetje te ontmodigen.
F.
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
 @citaat Steun om het busje in de wagon vast mee te zetten.

Hier bij het voorwiel van het blauwe busje te zien.
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Ik heb mijn twee setjes ook opgehaald waarvan inderdaad een bouwpakketje, maar gelukkig geen schade en zat hij zo weer inelkaar

Ik zet mijn auto vast met fotolijm laat als je het loshaald geen sporen na en toch staan ze hiermee goed vast

Gr Ed

Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Gisteren, vrijdag 1 april om 11.00 uur in Den Bosch afgeleverd. Eerste klant was ik zelf, van de 38 setjes bleken 3 wagens uit elkaar te liggen. Eind van de dag al een aantal setjes opgehaald en 2 setjes op de post.
Ziet er goed uit, vanmorgen al even mee laten lopen op de baan.

Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2013

Altijd met tram of trein

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Setje binnen. Zoals verwacht gisteren binnengekomen dus vanochtend even met de tram heen en weer geweest. Dat is geen straf voor mij  :). Ook mijn wagon bleek bij vervoer per post gedesintegreerd geraakt te zijn. Gebeurt vaker heb ik de indruk (ja dus!  @citaat), Eén van de vier kanteldakwagonnen die ik afgelopen jaar bij M*webshop had gekocht moest ik ook even reconstrueren.
F.
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Opgehaald bij de Houtloods, Fokko?
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2013

Altijd met tram of trein

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Precies! En ze hadden er weer lol in deze ochtend. Tot mijn genoegen moest mijn naam afgevinkt worden van een aanzienlijke lijst voor deze bestelde set. Het plastic mapje met daarin mijn bon heb ik ze geschonken want een handvol losse bonnen vind ik niks.
F.
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Ja hoorrrrr!!!!!!! Net gehaald bij Meijer & Blessing....Ziet er goed uit mensen. Dank voor deze actie. Op naar de volgende?!
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2018

Build Your Dreamworld

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Hier ook binnen. kreeg netjes van mijn dealer een telefoontje, dat er een cadeautje voor me lag.

Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
En jawel, ff langs de Houtloods gefietst, dus ook hier is het collectors-item binnen :D.
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Op de stamtafel Noord Nederland, zijn de wagons ook gearriveerd !!

Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Setje opgehaald in Waalwijk bij Makina modelbouw voorheen WSUM. Ook hier de wagon in losse onderdelen in het doosje. Is daar netjes door Marcel in elkaar gezet.

Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Daar ligt er voor mij ook 1tje te wachten.
Ik had ze zaterdag gebeld om te informeren of het binnen was.
Ga er deze week effe naar toe als het beter fietsweer gaat worden.
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

online
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Ook die van mij opgehaald in Den Bosch. Ook hier was de plattewagen in 3 delen. Geen problemen ondervonden om de delen weer netjes samen te voegen.
Wat een leuke set.

Bedankt voor deze aktie.

Groet, Andre
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Citaat van: PeBe op vrijdag 01 april 2022, 17:27:20
Hallo allemaal,

Vanmiddag bij Zevenspoor (Zevenhuizen) geweest maar ik kreeg de wagen niet mee. Hij weet dat er vage actie is met Marklin en 3rail. Maar heeft nog niets binnen, weet niet eens van wie hij deze wagons gaat ontvangen. Heeft de afgelopen dagen wel wat dozen ontvangen maar die staan bij de buren en deze worden aan het eind van de dag of morgen opgehaald om deze in de loop van het weekend uit te pakken. Als er iets bij zit kun je het beste dinsdag bellen en dan kan je de wagons in de loop van de week op halen, LET OP op donderdag de gehele dag gesloten. En ja ik had misschien eerst even moeten bellen maar ik moest voor mijn werk in Moerkapelle zijn en dacht rij gelijk maar eens even langs.

Groet Peter

Haha, typisch Zevenspoor communicatie, ik hoor het Pete zo zeggen zoals jij het schrijft.  :)

Verder prima winkel maar communicatie/klantvriendelijkheid is vaak wat bijzonder

Koen
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Vanmiddag even bij Bentink aan geweest. Beide wagons en 4 volkswagen bussen opgehaald. Even een klikje gedaan zodat de bak aan het chassis zit dus kunnen ze de baan op. Netjes geregeld op de naar de volgende actie.
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Citaat van: Erkens op vrijdag 01 april 2022, 12:59:47
Bentink, maar ik heb ze al een mail gestuurd (waren telefonisch niet bereikbaar).
Zojuist een reactie gehad, ze gaan hem opsturen voor 7,95. Prima oplossing!
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Gisteren opgehaald in Bergeijk.
Factuur/Orderbevestiging afgegeven en kreeg mijn setje mee.
De verkoper was goed op de hoogte van de actie en zei nog dat het lang geduurd heeft.
Maar toch leuk zo'n actie.
Op naar de actie als het forum 20 jaar bestaat.

groetjes
Henk
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Vanmiddag opgehaald bij Wentink in Arnhem. Ziet er mooi uit.
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Vanochtend mijn 3railforum wagon opgehaald bij Zevenspoor. Lang gewacht maar een zeer leuke wagon en actie van de stichting. Ik zeg op naar de 20 jarig jubileum.

Groet Peter.
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Ik heb de wagentjes opgehaald in Rotterdam.
Lagen keurig klaar.
Bedankt voor deze actie en nette afhandeling.

Pieter1200
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2021

Alles gaat op stoom

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Opgehaald in Zevenhuizen. Mooi setje, laadbakje zat ook bij los op het onderstel. Klikken op twee hoeken en klaar!
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Ook opgehaald bij mijn L.T.B. (Lokale Treinen Boer). Waren prima ingepakt. Hij had mijn naam al op de verzendlijst gezien.
De wagen zat netjes in elkaar.

Ook een Roco Vectron meegenomen.
De Roco was echter niet compleet. 1 van de voorramen ontbreekt in het geheel  :? . Zelfs niet in de doos aanwezig.
Wordt uiteraard keurig opgelost door de winkel.

Heel blij met beide aanwinsten.

Meine
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Vandaag mijn setje in Den Bosch opgehaald. Blijkbaar had ik een doosje dat door een andere medewerker van Märklin was ingepakt want mijn wagon zat geheel compleet in het doosje  :D.

Leuk setje.

groet,
Roel
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Foto's hoef ik hier niet meer te plaatsen, mijn set vanmiddag ook opgehaald bij Makina in Waalwijk.
Het was droog, dus per fiets er naar toe, Buienalarm in de gaten houdend. Na even neuzen toch maar snel terug gereden omdat er een fikse bui werd aangekondigd.
Bij mijn set was de lagebakwagen ook een bouwpakket, in de winkel werd aangeboden om dit te controleren en zonodig te herstellen, service ! Aangezien ik dit zelf wel kan oplossen heb ik het ook zelf gedaan.
Jammer dat de weersomstandigheden aanleiding gaven om na korte tijd weer te moeten vertrekken, anders was er vast nog iets aan m'n vingers blijven plakken. Volgende keer beter (weer).
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Gisteren na een MRI scan opgehaald bij Huider  wagon was ook een bouwpakket maar klikt probleemloos in elkaar. Prima actie weer, op naar de volgende .
Groet Paul
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Vandaag ook bij Makina/Waalwijk, v.h. Wsum, geweest om de 2 bestelde wagons en 4 busjes op te halen, 1 set is voor Joske in Portimão in Portugal.

Groet, Anne W
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Gisteren bij Harlaar twee setjes opgehaald.
Ook ik moest de wagons in elkaar zetten.

Mooie actie weer 3railforum!
Ik ben er blij mee.
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Bedankt Bentink uit Apeldoorn voor het toch opsturen (ook al was dat blijkbaar niet de bedoeling).

Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Vandaag in Amersfoort opgehaald  :)
Ik heb nu een aardige volkswagen trein.
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Citaat van: Henk op dinsdag 05 april 2022, 17:55:59
Op naar de actie als het forum 20 jaar bestaat.

Citaat van: PeBe op woensdag 06 april 2022, 11:50:07
Ik zeg op naar de 20 jarig jubileum.

Dat jullie zó lang willen wachten  8o  >:-D  O:-D
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Ook hier zijn de setjes binnen zoals ook te zien is in -het andere- topic :-)
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2006

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
 @citaat2 @citaat2
Dan maken we er toch 17,5 jaar van.
Wanneer komt de aankondiging van het model hiervan  O:-D
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
 @citaat Daar hebben we nog bijna 1,5 jaar voor om over na te denken  B)
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
 @citaat Die zijn voorbij voor je het weet. ;)
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
 Ik stel voor iedere keer een jaar jaarwagon samen met de museumwagon van Marklin.

Groet Peter
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
 @citaat Dat lijkt mij wat overkill, we hebben ook elk jaar al de kalender.
En overdaad schaadt denk ik  :) :)

Gewoon leuk houden, een keer in de 2,5 jaar ofzo? Mijn persoonlijke mening hè 😊
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Eigenlijk  :offtopic: v.w.b. de 15jaar wagen. Toch zet ik dit bericht hier maar neer in plaats van in het praattopic van de ketelwagen omdat een bericht in dat draadje al zo oud is.
Mocht er iemand zijn die bijna 90 euro over heeft voor een 3railforum ketelwagen dan staat deze voor € 79,90 op de Duitse eBay. Met verzending ad 17,00 naar NL dus om en nabij de 87 euro.
Dat vind ik best aan de prijs. Ik heb zelf de wagen destijds gelukkig gekocht maar ga de veiling wel volgen om te zien of iemand de wagen koopt.
Dirk :-{)

Notitie op onderstaand bericht van Sjoerd zonder een nieuw bericht te willen maken: Ik woon aan de grens en laat de pakketten van aankopen uit Duitsland in Bunde Duitsland bij iemand bezorgen. Dat scheelt mij een tientje porto vandaar dat ik bijna 90 schreef. Ik heb aldus naar mij toegerekend, excuses. Verzending naar adres in Nederland zou dan 79,90 plus 17 aan porto maakt € 96,90. Dat is dan bijna 100 euro voor dit wagentje. Dan moet je wel heel erg graag dit ketelwagentje willen hebben. Ik zie wel vaker op veilingsites en bij winkeliers dure producten van 3railforum jubilea. Deze ketelwagenaanbieding is wel erg bizar. Slechts enkele reclamewagens zijn duur in aanschaf. Dat zijn vaak de echte die als relatiegeschenk zijn weggegeven.
Dirk   
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
 @citaat
Je mist ergens een tientje in je berekening
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
 @citaat @citaat
Heb wel intresse in de ketel wagon. Vindt deze wel wat. Echter is inderdaad deze prijs niet normaal meer, maar sommige denken dat ze goud in handen hebben, en verkopen het alsof het de laatste ter wereld is. En tja, zal wel een duitser zijn met geen besef van.
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Citaat van: Hitmaan op dinsdag 12 april 2022, 20:06:56

En tja, zal wel een duitser zijn met geen besef van.


Onzin toch. De man (of vrouw) is een topverkoper sinds 2005 met 22.000 waarderingen en weet precies wat hij doet...... :D
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

online
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
 @citaat @citaat

Ik zag er een te houten voor minder liggen  ;)
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Wanneer mogen wij onze VW-tjes ontvangen in het buitenland?
grtjs,
frubel