Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Praattopic 15 jaar 3railforum wagon

Gestart door Dennis vrijdag 29 januari 2021, 14:07:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
 @citaat Als dat zo is kun je er sowieso beter niet mee rijden, de aspotten slijten helemaal uit. Het is een karretje van nog geen tientje uit het startup assortiment en is er niet op gemaakt zo zwaar te beladen.

Gr, Ben.
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Zal wel meevallen de busjes zijn niet vol-vol metaal eerder vergelijkbaar met de wagon + VW 46005.
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Wat je al niet doet met je modelspoorbaanhobby> busjes wegen, dat had ik nou nooit gedacht een keer te gaan doen.

De VW bus blauw weegt 76 gram en de beige met laadbak 63 gram. Duidelijk meer dan eenzelfde Brekina bus met laadbak die weegt 7 gram. Afgerond zo´n tienvoudige aan gewicht meer weegt de Schuco.
Let wel: ik woog het Schuco Piccolo 1:90 en geen Schoco Edition 1:87 model. Weegt iemand even de bus van 46005 a.u.b.? Hitmaan als schrijver van het Wiki tekst heeft er niet bijgeschreven dat die VW bus van Schuco is en uiteraard niet hoe zwaar die is. Via een zoekmachine vond ik het merk wel: Schuco VW Samba bus maar het gewicht nog niet. 

Grtz, Dirk
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Wat wil je met die wetenschap Dirk, is het van belang dat het aantal grammetjes van een Insider bussie bekend is? Dat is toch geen doel op zich?

Gr, Ben.
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Dirk,

Het gewicht van het busje (46005) is 15 gram.

Groet Michel
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Hallo Ben, e.a. Als de 3railbus qua gewicht net zo zwaar is als de Schuco Piccolo bus dan is rijden met de bussen op de wagen geen doen (vind ik) maar is de Insider 5jaarbus licht en wordt de 3railbus ook zo licht dan is het rijden met de wagen wel te doen. Tis geen doel maar een weetje. Ik kwam de Piccolo´s tegen en schrok van het gewicht van die bussen en wist dat de 3railbus ook een Schuco bus is en dacht als de 3railbussen ook zo zwaar worden als de Piccolo-bus dan et cetera ...---... Overigens heeft Schuco vorig jaar ook een Märklin bus uitgebracht (Schuco 450557700 1:90 VW T1 MÄRKLIN piccolo) en die leek mij ook zwaar.
We weten het pas zeker als de wagen met 3railbus uitgeleverd wordt. Dat duurt nog zooo lang en tot die tijd hersenspinsels in dit praatforum.

Ow ik zie net dat Michael (bedankt!) het gewicht heeft gegeven, 15 gram, kijk dan is rijden te doen.
Gr. Dirk
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Daarom heb ik er 2 besteld.
Ik vind 2 vw busjes op 1 wagon niet mooi om te zien, dus bij mij komt er 1 op elke wagon  :)

Heb ik 2 busjes "over"

Die zet ik op een 4 Asser lageboordwagon Of ik zet de 2 busjes ergens op de baan of in de vitrine  :) :)
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Heren,

Hoewel ik niet deze wagon heb besteld kwam ik vandaag wel op het idee om het busje op zijn plaatst te houden op de wagon zelf. Ik heb zelf Marklin Insider wagon 5 jaar 46005. Daar zit een onderplaat bij en ook een busje. 
Ik weet niet of het busje de zelfde afmetingen heeft, maar wellicht kan je het later proberen.

Hierbij de afmetingen en het ontwerp

90 mm lengte
30 mm breedte

Wellicht hebben jullie er wat aan.
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
De bestelde sets worden geleverd incl. Ladegestell 341813 om het busje op de plaats te houden. (Kan er alleen geen online link van vinden).
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Citaat van: Barry1972 op dinsdag 09 maart 2021, 17:57:38
Daarom heb ik er 2 besteld.
Ik vind 2 vw busjes op 1 wagon niet mooi om te zien, dus bij mij komt er 1 op elke wagon  :)

Heb ik 2 busjes "over"

Die zet ik op een 4 Asser lageboordwagon Of ik zet de 2 busjes ergens op de baan of in de vitrine  :) :)

Zo heb ik me dat ook bedacht voor mezelf. ;)
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Zo doe ik het ook😂
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Citaat van: Hitmaan op zaterdag 13 maart 2021, 11:37:29
Hoewel ik niet deze wagon heb besteld kwam ik vandaag wel op het idee om het busje op zijn plaatst te houden op de wagon zelf. Ik heb zelf Marklin Insider wagon 5 jaar 46005. Daar zit een onderplaat bij en ook een busje. 
Ik weet niet of het busje de zelfde afmetingen heeft, maar wellicht kan je het later proberen.

Het busje heeft wel dezelfde afmetingen, maar de wagon is anders en heeft dus andere lengte. Zoiets maken voor die wagon is echter geen issue, mocht dat eventueel t.z.t. nodig zijn.
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Een drupje "Hin und weg Kleber" van Noch!
Zo heb ik 36 VW-golfjes vaststaan op 3 autotransporters!
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Jammer dat ze het nog niet in een spuitje ofzo leveren, ik vind het kwastje vaak erg grof voor de toepassing, maar verder echt super spul , gebruik het ook regelmatig 👍🏻😀
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Beste leden,

Helaas hebben we slecht nieuws gekregen omtrent de levertijd van de wagons en de busjes. De levering laat helaas nog op zich wachten, zodat de beloofde leverdatum van eind dit jaar niet gehaald gaat worden. De reden hiervan is dat door Corona en electriciteitproblemen bij de Schuco fabriek er niet volgens planning geproduceerd kan worden.

Vanuit de importeur is aangegeven dat de verwachte datum nu medio maart 2022 is.

Als er updates zijn dan laat ik het weten.

Groetjes Dennis
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Hallo Dennis,

Helaas ia alles bijna vertraagd, bedankt voor je update.
En we wachten het af.

M.vr.gr. Erwin
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Helaas dit jaar dus geen leuk kerstcadeautje dan maar bewaren voor volgend jaar.

groet
Harald
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Jammer dat ze later komen, maar wat in het vat zit....................

@citaat

Er komen nog beurzen zat Harald dat je iets leuks voor jezelf kunt kopen en dat onder de kerstboom kunt leggen   :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2009

Naarden

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Dat is het beste idee dat ik in jaren gehoord heb een fraai Limburgs station. GROOTS neem eens contact op met Markenburg.nl. 

m.vr.gr. Aad (avaroma)
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Jammer, echter het is niet anders. Overal zie je dat door Corona van alles vertraagd is of wordt.
Dan hebben we in het voorjaar iets om naar uit te kijken.

Groetjes, Andre
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Levertijd medio maart: dat is dan ruim voor Pasen 2022. Leuk paaseitje.
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
op tijd voor mijn verjaardag dus .
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
aangezien ze nog gemaakt moeten worden zou ik er nog 1tje kunnen bestellen?
lijkt me leuk achter mijn eigen forum loc
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Hoi,

Helaas is de bestelling al de deur uit, en is het niet mogelijk om nog extra na te bestellen.

Groetjes Dennis
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Jammer ben altijd te laat met zulke acties :(
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Hallo, hoe kom ik erachter of er voor mij een bestelling is gedaan?
Dacht van wel, maar zo lang geleden en ik kan geen bevestiging vinden?

bedankt alvast!

Jeroen.
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Je kan inloggen in de shop, en dan via je account je bestelgeschiedenis bekijken.
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Maar eh Dennis, jullie bestellen toch extra? Dan kan BR216 later in de webshop nog een aankoop doen?
Dirk :-{)
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Citaat van: trein-ice3 op dinsdag 16 november 2021, 23:37:52
Maar eh Dennis, jullie bestellen toch extra? Dan kan BR216 later in de webshop nog een aankoop doen?
Dirk :-{)

Ik denk het niet anders had ik vast wel een ander antwoord gehad
zit hier toch al met een ander gevoel op dit forum dan pak en beet 10 jaar geleden
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Citaat van: Dennis op maandag 15 november 2021, 19:27:36
Hoi,
Helaas is de bestelling al de deur uit, en is het niet mogelijk om nog extra na te bestellen.
Groetjes Dennis

De. Is,

Want dat staat in de standaard voorwaarden?
Kan het misschien zo zijn dat we op het moment niet in een standaard tijdsformat leven omdat Marklin zelf ook buiten verwachting de levering moet uitstellen.
Waarom Marklin niet benaderen met de vraag of het forum de bestelling kan aanpassen?
Ik had ook graag deze wagon alsnog willen bestellen en mogelijk ook velen die de afgelopen maanden lid zijn geworden.
Stel dat dit 25 of zelfs 50 extra bestellingen oplevert.
Dat is dan toch mooi meegenomen voor Marklin, het productieproces moet toch nog gestart worden.
Just my 2 cnt.

Vrgr,
Wilko
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Beste lezers,

Zoals eerder aangegeven is het niet mogelijk om extra sets te bestellen. Door diverse Corona maatregelen zijn onze leveranciers niet in staat de eerdere productieplanning te volgen. Wij hebben daar ook geen invloed op, het kan best dat ze momenteel er al druk mee bezig zijn.


Daarnaast komen er via 2 bedrijven producten (wagon en de busjes) en deze worden afzonderlijk van elkaar gefabriceerd.
De ene fabrikant zit in China, de andere in Duitsland. Als beide producenten klaar zijn worden de sets uitgeleverd.
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Begrijpelijk, en mooi dat er interesse is voor 3railforum artikelen.
Denk ook een motivatie om hier mee door te gaan om volgend jaar tegen de kerst weer iets uit te brengen, maar dan moeten we misschien al in juni starten om te inventariseren en bestellen om wel in december geleverd te hebben 😂😂

En dan krijg je weer , ik was met vakantie dus gemist pfff .  :D :D
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Hoi Barry,

Het is zeker leuk en motiverend dat veel leden geïnteresseerd zijn in 3rail merchandise.
Het was onze bedoeling om voor de feestdagen ook de sets uit te leveren, alleen gooit Corona wederom roet in het eten. Dan was de wachttijd ongeveer 9 maanden, nu is dat helaas veel langer.

Gr. Dennis
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Dus op tijd beginnen volgend jaar  :favorite:

Denk/hoop dat het zo ook helpt om zo het forum in de lucht te houden  O:-D
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2019

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Vandaag kreeg ik de Märklin magazine Dec/Jan binnen en kijk eens wat ik daar vond :-)  :thumbup:

Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
zonder vw busjes.
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Dat komt omdat die door een andere fabrikant, Schuco, gemaakt worden.
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Schuco is ook van Simba Dicky.
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Klopt Maarten, alleen de productieprocessen aan elkaar aanpassen zodat de bestelde artikelen tegelijkertijd worden geleverd krijg je niet heel snel voor elkaar.
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Dat begrijp ik helemaal. Voor ons is dat ook heel moeilijk maar voor Marklin is dat een normaal proces. Ik denk dat het door logistieke problemen komt, maar dat is gissen. We wachten netjes af.
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Als het dan geleverd wordt in drie doosjes: wagen en elke bus apart kun je drie pakketjes of een veelvoud daarvan bij je dealer ophalen.
Die van mij wist trouwens helemaal niet van deze actie. Keek vreemd op toen ik maanden geleden tegen hem zei dat hij een bestelling van mij van de 3railforumwagen zou ontvangen. Daar had de communicatie van de importeur wel wat beter mogen zijn. Ik heb nu maar wel even tegen de dealer gezegd dat de wagen veel later komt.
Dirk:-{)
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Mijn set zou bij WSUM in Waalwijk  aankomen.
De voormalig eigenaar is plotseling overleden en de zaak leek te gaan verdwijnen.
De zaak is opnieuw opgezet door een nieuwe eigenaar onder de naam Makina.
Ik heb daar melding gemaakt dat er mogelijk nog een set van het forum gaar aankomen. Dus afwachten.
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Ik heb gisteren contact opgenomen met de importeur om de status op te vragen over de wagons, busjes en de dealers die al dan niet op de hoogte zouden zijn.
Zie hieronder het antwoord.

CiteerDe winkeliers zijn begin vorig jaar op de hoogte gebracht en sommige zijn dat alweer vergeten! Ik word ook regelmatig gebeld door winkels en herinner hen daar dan weer aan! Zodra we de exacte leverdatum weten zal ik de winkels uiteraard weer opnieuw inlichten. Makina in Waalwijk werkt ook mee aan de actie en neemt dan natuurlijk alles van WSUM over.

De Märklin wagons zijn al klaar en de Schuco bussen verwachten we medio februari. Helaas is een exacte leverdatum nog niet aan te geven, omdat we op dit moment niets kunnen zeggen over de tijd dat de zendingen van Schuco vanuit China onderweg zijn. De busjes zijn in ieder geval geproduceerd!

Als er meer nieuws is dan laat ik het zeker weten!

Groetjes
Dennis
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
hallo, ik kom tot de ontdekking dat ik nog niets heb ontvangen van de 15 jaar 3railforum wagon. ik heb wel betaald.
Groetjes Leonardus.
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Dat zou ook vreemd zijn want niemand heeft de wagen al ontvangen. Zie berichtgeving in dit topic.
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Ik kan jullie vertellen dat het niet lang meer gaat duren. Nog eventjes geduld.
Als er definitief nieuws is, dan laat ik dat meteen weten.

groetjes Dennis
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Dennis,
Zijn er nog vorderingen m.b.t. deze aktie?
Hans
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Misschien even het bericht wat Dennis 3 dagen geleden gepost heeft, en boven jouw reactie staat, even lezen... ;)
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Wat een toeval. Een paar dagen geleden begon ik mij ook al af te vragen wanneer ik mijn setje kon ophalen.
Gelukkig is het nieuws nu dat het niet lang meer zal duren :D

Ik ben benieuwd!  :D

Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2020

Oude liefde roest niet.

offline
Re: Praattopic 15 jaar 3railforum wagon
Geduld is toch zo'n schone zaak!

Gerard